Kapotte videokaart via V&A, vervolgens ook nog negatieve rep

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Goedemiddag allemaal,

Afgelopen weken heb ik te maken gehad met een vrij onplezierige deal op tweakers toen ik een HD4870X2 kocht van de gebruiker bob harley met de voorwaarde dat deze functioneerde. Toen de kaart eenmaal binnenkwam heeft het ca. twee weken geduurd om deze kaart te kunnen testen, wat nu achteraf het argument blijkt te zijn dat ik kan fluiten na eventuele redelijke afhandeling nu de videokaart kapot bleek te zijn. Mijn geld is weg, vervolgens deel ik op beschaafde wijze mijn bevindingen en voelt de verkoper zich enorm aangetegen en noemde ik hem in zijn ogen een leugenaar. De onbereidwilligheid mee te denken aan de oorzaak of oplossing was een rode vlag, ik had dit niet verwacht van een gebruiker met veel transacties op V&A, maar blijkbaar is dit ook geen waterdichte redenatie.

Nu had ik hem een negatieve beoordeling gegeven op zijn communicatie en afhandeling en nadat ik hem hiervan inlicht word ik vervolgens getrakteerd op hetzelfde. Hoe kan het zo zijn dat ik op tweakers iets koop, vervolgens genaaid wordt en hier ook nog eens negatieve rep voor krijg? Graag zou ik deze weer verwijderd zien. Eventuele inzage berichtenuitwisseling kan gedeeld worden.

Suggestie: Aankoopbescherming en een maatregelen tegen reactionaire kinderachtige neg repping zou gewaardeerd worden. Te triest voor woorden hoe deze user handelt richting mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrono Trigger op 17-12-2023 12:10 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Nu is mijn vraag, als ik die review lees wat klopt er niet?

Zowel jij als hij zeggen dat alles prima verliep tot verzending.
Zowel jij als hij zeggen 2 weken geen contact.
Zowel jij als hij zeggen na 2 weken meldt je dat videokaart kapot is.
En vervolgens zeggen jullie beiden dat contact daarna niet fijn verloopt.

Contact gaat altijd 2 kanten op, dus ik denk ook dat jullie beiden gelijk hebben in jullie review: het contact verloopt moeizaam na duiding van een probleem.

Dat je 2 weken wacht met testen, hoe moet de verkoper weten wat jij ermee gedaan hebt? Had je wel van te voren gemeld dat je pas 2 weken later de kaart ging testen?

Ik ben natuurlijk geen mod, maar het lijkt me stukje eigen risico...

Ik verwacht dat de kaart werkte toen hij werd opgestuurd en dat jij er niets geks mee gedaan hebt, stukje geloven in goede mens.

Welke troubleshoot acties heb je al gedaan?

Ps bijna 100 euro incl verzending voor 15 jaar oude gpu die toen 200 was? :o

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 17-12-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
In de weken tussendoor is er weinig tijd geweest en ik had de verkoper niet ingelicht dat ik hem met twee weken vertraging kon testen. Ik had hem vriendelijk bedankt en ging verder toen ik zag dat hij bezorgd was (overigens ook niet op mijn thuisadres). Als ik de communicatie er op na lees zie ik vooral dat deze gebruiker gelijk in de verdediging springt en zichzelf direct bewapend met mijn twee weken benodigde tijd als argument dat ik kan fluiten naar mijn geld terwijl ik in eerste instantie slechts mijn observaties deelde.

De kaart vertoonde direct artifacts in een Windows XP systeem met een Athlon dualcore die ik hiervoor had gebouwd. Een setup met een 1000W voeding en geschikte hardware. Heb voldoende ervaring met hardware dat ik weet hoe ik op de juiste manier moet testen.

Dit koppelde ik terug, gaf de kaart de opfrisbeurt die de verkoper suggereerde en bij het loshalen zag ik dat er schroeven ontbraken en de thermal pads aangebrand eruit zagen. Dat is wat mij betreft een prima signalement dat de kaart niet met uiterste voorzichtigheid is behandeld, wat los kan staan van het feit dat hij bij de verkoper prima functioneerde. Dat ontkracht ik ook nergens en ik geloof dat hij probleem zou zijn geweest bij de verkoper. Ook al schilder ik hem af als een leugenaar in zijn ogen. Dit was n.a.v. het feit dat ik noemde de missende schroeven bij een defecte videokaart twijfelachtig te vinden. Hierna teste ik het nog op een X48 systeem, maar idem dito issues.

Wat heb ik gedaan?
-Videokaart getest in twee systemen
-De kaart opengemaakt, schoongemaakt en koelpasta vervangen. En voordat men denkt dat het wellicht hierin kapot kan zijn gegaan, dit was de suggestie van de verkoper en daarnaast heb ik onlangs nog 8 videokaart zo opgeschoond, inclusief een HD3870X2 en HD5970. Kan hier ook zo wat fotoverslagen van delen, heb dit als oud-TD'er vaker gedaan :)

Normaliter ben ik gewend dat je vanwege het risico bijvoorbeeld kan denken aan de schade delen en de kaart teruggaat met de helft van het bedrag retour o.i.d. maar de verkoper had zich preventief ingedekt tegen wat hij al direct taferelen noemde.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrono Trigger op 17-12-2023 12:34 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91U_p6u5rlWp02sWA1irSDpDYR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLFy9T1A8wPBkTfZtCrx0ilw.png?f=fotoalbum_large

Om een beetje indruk te geven van wat voor persoonlijkheid je hebt bij de communicatie. Bij voorbaat verongelijkt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Chrono Trigger Dit hoeft niet in een topic, dit kan prima via DM met @bob harley besproken worden. Tweakers is daarbij geen partij, jullie dienen er dus zelf onderling uit te komen.
Beoordelingen gaan wij tevens niet eenzijdig verwijderen. Ook daarover dienen jullie tot een consensus te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 17-12-2023 13:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.