Toon posts:

[Linux] Ik snap er nix meer van..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een PI 166 mhz staan met 48 mb geheugen.. hier wil ik Linux op draaien met een Desktop omgeving (KDE, of Gnome) maar ik kan geen Linux distro vinden die de grafische install ondersteund met maar 48 mb geheugen.
Ik heb vandaag Linux mandrake geprobeert en die zei tijdens de instalatie dat hij geen pakketen kon vinden op de cd. En gaf een melding dat mn cd-rom speler kapot zou zijn :? En SuSE heb ik ook geprobeert, die zei ook dat ik te weinig geheugen had.

Nu is mijn vraag bestaat er uberhaupt wel een distro die de grafische zooi ondersteund met MAAR 48 mb ram..

Zoja welke distro(s) :)

Alvast Bedankt!

Verwijderd

suse draait grafisch wel met 48 meg hoor.
je moet alleen niet de grafische installtie proberen, maar gewoon de textmode install.
Je kunt dan xfree86 installeren, en een niet te zware windowmanager (windowmaker ofzo, ga géén kde of gnome gebruiken, dat kan je vergeten)
Verder wel genoeg swapspace configureren.
Verwacht echter niet dat het flitsend loopt allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx ik zal het es proberen ik heb hier het pakketje van suse 7.0 liggen met 6 cd's..

ik weet dat je tijdens de grafische install kan bepalen welke pakketen je wel of niet wilt instaleren ik neem aan dat dat bij de text modus ook zo is???

ViSuaL

Verwijderd

ik heb op een 486/33 met 8MB fvwm2 gedraaid dat is dus een graphic desktop, dus het zal met bijna alle dists mogelijk zijn.

KDE heb ik werkend gehad op een pc met ongeveer 40 mb onder redhad 6

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
x werkt bij mij ook (redhat 7.1 | 32mb)

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
heb hier mandrake 8 met 32 mb aan de praat gekregen met kde en gnome..... (ging niet echt snel, maar het werkte wel....)

edit:

owja, was gewoon met grafische instal

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Debian heeft geen grafische installatie....... Wel een menu-gestuurde trouwens (het is niet een prompt). Draait prima op die machine.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Heb rh7.1 en install niet gui maar gnome en kde werkt goed
na install

I believe what I want to Believe

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
SuSE heeft Yast.
Dat is menu gestuurd install progje

www.kuiphuis.nl

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 12:18 schreef Torrac het volgende:
Heb rh7.1 en install niet gui maar gnome en kde werkt goed
na install
Ik heb zelfs RH7.1 _met_ gui geinstalleerd op een P90/48MB. Dus dat moet echt wel lukken!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je mobo SDRam ondersteund moet je er gewoon wat geheugen bijgooien (128 BM ofzo) dat gaat een stuk prettiger werken. Kun je zonder veel problemen ineens redelijk snel Gnome en KDE draaien.

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1