Dimmer met default scene?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kromanje
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb een vraag over een Zigbee draadloze draaiknop en de koppeling met hue scènes

Het gaat om deze draadloze Zigbee draaiknoppen https://www.robbshop.nl/r...raaiknop-zigbee-draadloos.

Ik heb ze via touchlink gekoppeld aan mijn hue woonkamerlampen, de dimmer wordt niet zichtbaar in de hue app maar werkt goed.

Ik zou nu graag willen dat als mijn lampen via die dimmer aan gezet worden, er een standaard hue scene Bright gebruikt wordt. Nu krijgen mijn kinderen s ochtends in hun beleving de verlichting niet goed aan omdat de lampen nog op een nachtscene staan van de avond ervoor.

Eigenlijk wil ik een soort "light behavior at power on" kunnen instellen, maar dan voor deze dimmers.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

[ Voor 29% gewijzigd door Kromanje op 17-12-2023 12:44 ]

Beste antwoord (via Kromanje op 18-12-2023 11:12)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:38
Kan je een automatisering inbouwen dat hij om laten we zeggen 6 uur smorgens de lampen reset naar "warm geel, 100% aan" en dan 1 seconde later uit?

Ja, dan gaan de lampen even branden, dus optimaal is het niet....

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Kan je dat niet gewoon in de Hue app instellen? Ik neem aan dat het als een afstandsbediening fungeert voor de app.

• Kromanje
Nee in de app is deze niet te zien. Ik heb de dimmer via touchlink gekoppeld.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Misschien even de stappen in de handleiding doornemen/alsnog uitvoeren? (vanaf stap 7): https://www.robbshop.nl/m..._200-018-0_download_3.pdf

• Kromanje
Dat heb ik allemaal gegaan en het werkt ook zoals het hoort.
Bij de omschrijving van deze dimmer in de webshop staat al vermeld dat hij niet opduikt in Philips Hue. De stap uit de gebruiksaanwijzing is, denk ik, nodig om de hue vindbaar te maken voor de dimmer? Hoe het helemaal werkt weet ik ook niet.

In elk geval doet de dimmer wat ie moet doen, maar kan hij niet ingesteld worden via de hue app. Heb geen ervaring met andere niet hue accessoires maar dacht dat dit wel gebruikelijk zou zijn.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik zorgen dat als ik mijn lampen met deze dimmer aanzet, hij niet mijn laatste gebruikte scene pakt maar een standaard scène.

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:38
Kan je een automatisering inbouwen dat hij om laten we zeggen 6 uur smorgens de lampen reset naar "warm geel, 100% aan" en dan 1 seconde later uit?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 17:50

DataGhost

iPL dev

99ruud99 schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:49:

Dan zou ik eerder een automatisering bouwen dat als de lampen aangaan rond die tijd, dat ze dan naar de gewenste scene/kleur wisselen. Oh wacht ik kom net uit Homeassistant vandaan, dit kan niet in de Hue app.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 17-12-2023 22:52 ]

• Kromanje
He dat werkt! Heb het gisteravond gelijk ingesteld en vanochtend konden de kinderen het licht gewoon aan doen. Top, bedankt voor het meedenken!

• Kromanje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOep1WD_vL2IV1wN0BUyTvSJ7A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1LrkmQhDToVCtS8BFbAbBgH.jpg?f=fotoalbum_large Even een foto om te laten zien hoe volmaakt deze dimmer trouwens bij de deurprofieltjes van mijn jaren dertig woning past.

Ik blijf het raar vinden dat er geen gewone hue draaidimmer te vinden is die niet afneembaar is en simpel in gebruik. Je moest eens weten hoe vaak ik mijn hue lichtknopje kwijt ben geweest, om het terug te vinden tussen de duplo...
Maar nu werkt alles!
Pagina: 1