Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo, ik heb het volgende probleem.

Ik heb nieuw koelpasta op mijn cpu gedaan (intel i7 8700k) en nu werken geen van de apparaat poorten meer (usb hdmi digipoort etc). Het moederbord is een Asrock b365m phantom gaming 4 met een radeon rx 6600 videokaart. Voordat ik de pasta aanbracht werkte alles gewoon maar hij werd alleen te warm.
Iemand enig idee of er een soort lock opzit en hoe die er af te halen is?

Met vriendelijke groet,
Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nee het zou niks uit moeten maken.
Je cpu heeft geen vendorlock voor merk zzz koelpasta.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hoeveel koelpasta heb je erop gedaan. Tot het er aan alle kanten langs loopt het socket in?

Alle voedingskabels nog juist aangesloten?

BIOS reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je gewoon koelpasta hebt gebruikt die bedoeld is voor CPU's die kan ook geen sluiting veroorzaken heb je misschien iets geraakt met een schroevendraaier toen je de CPU koeler los haalde? En heb je de CPU koeler wel aangesloten weer en op de CPU voeding output pin connector? meende te herinneren dat er mobo's bestaan die niet booten zonder aangesloten cpu koeler.

Ram ook los gehad?

reset sowieso even je bios batterij er uit even wachten en batterij er weer in.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 16-12-2023 21:52 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
Uszka schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:51:
Hoeveel koelpasta heb je erop gedaan. Tot het er aan alle kanten langs loopt het socket in?

Alle voedingskabels nog juist aangesloten?

BIOS reset gedaan?
Ik heb een streepje in het midden gedaan zodat het over de hele cpu zit maar niet ernaast, en ik heb van de kabels niks aangeraakt buiten de cpu koeler fan. Wat is een BIOS reset? Geen idee of ik dat kan doen sinds het beeldscherm ook niet connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
moederbord uit de case geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
42dpi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:51:
Als je gewoon koelpasta hebt gebruikt die bedoeld is voor CPU's die kan ook geen sluiting veroorzaken heb je misschien iets geraakt met een schroevendraaier toen je de CPU koeler los haalde? En heb je de CPU koeler wel aangesloten weer en op de CPU voeding output pin connector? meende te herinneren dat er mobo's bestaan die niet booten zonder aangesloten cpu koeler.

Ram ook los gehad?

reset sowieso even je bios batterij er uit even wachten en batterij er weer in.
Ik heb alles weer volledig aangesloten zoals het zat alle cpu pinnetjes zijn ook nog recht zonder vuil ertussen en niks met de ram gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Heb je de cpu ook los gehad van de socket? Zo ja geen stof tussen gekomen of met je vinger op de cpu goude pads geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
42dpi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:33:
Heb je de cpu ook los gehad van de socket? Zo ja geen stof tussen gekomen of met je vinger op de cpu goude pads geweest?
Er zit geen vuil tussen en de cpu heb ik ook voor de zekerheid met aceton schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Thijmen_mvd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:35:
[...]

Er zit geen vuil tussen en de cpu heb ik ook voor de zekerheid met aceton schoongemaakt.
Bios reset gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De instellingen van je moederbord terugzetten naar de standaardinstellingen.
Geen idee of ik dat kan doen sinds het beeldscherm ook niet connect.
Dat kan door het CMOS-batterijtje even uit je moederbord te halen. Even een minuutje wachten (paar seconden is waarschijnlijk ook genoeg, maar geen idee, ik doe het niet vaak :P).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
Net gedaan maar mijn beeldscherm zegt nogsteeds geen signaal en ook geen licht van mijn toetsenbord en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Zit de videokabel in het moederbord of in de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Dit klinkt alsof je systeem de POST niet door komt, wat meerdere oorzaken kan hebben. Als het nog steeds niet werkt, probeer zoveel mogelijk info te vermelden, ook al lijkt het voor de hand liggend.

Spinnen de fans wel als je 'm aan doet?
Krijg je piepjes te horen en zo ja welke?

Loop rustig alle kabels na en kijk of alles goed vast zit. Doe hetzelfde met je geheugen. Ik overdrijf niet, desnoods plug je het eruit en steek je het er opnieuw in, je zult de eerste niet zijn die toch per ongeluk iets los heeft geduwd.

Werkt dit niet? Probeer het dan eens met een BIOS reset. Nog steeds niet?

Dan een minimale set-up, trek die videokaart eruit en gebruik de poort op je moederbord, je CPU heeft een ingebouwde GPU. Je kunt dan in ieder geval de GPU uitsluiten. Als dat het ook niet is zul je één voor één onderdelen moet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
Vyo schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:56:
Dit klinkt alsof je systeem de POST niet door komt, wat meerdere oorzaken kan hebben. Als het nog steeds niet werkt, probeer zoveel mogelijk info te vermelden, ook al lijkt het voor de hand liggend.

Spinnen de fans wel als je 'm aan doet?
Krijg je piepjes te horen en zo ja welke?

Loop rustig alle kabels na en kijk of alles goed vast zit. Doe hetzelfde met je geheugen. Ik overdrijf niet, desnoods plug je het eruit en steek je het er opnieuw in, je zult de eerste niet zijn die toch per ongeluk iets los heeft geduwd.

Werkt dit niet? Probeer het dan eens met een BIOS reset. Nog steeds niet?

Dan een minimale set-up, trek die videokaart eruit en gebruik de poort op je moederbord, je CPU heeft een ingebouwde GPU. Je kunt dan in ieder geval de GPU uitsluiten. Als dat het ook niet is zul je één voor één onderdelen moet uitsluiten.
Ik heb nu 2/4 ramsticks in de 1e en 3e slot zitten en hij start weer met beeld nu heb ik ooit een keer gehoord of gelezen dat 3 ramsticks niet goed is ervoor is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Thijmen_mvd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:06:
[...]

Ik heb nu 2/4 ramsticks in de 1e en 3e slot zitten en hij start weer met beeld nu heb ik ooit een keer gehoord of gelezen dat 3 ramsticks niet goed is ervoor is dat zo?
Kan wel maar met 3 modules draait maar de helft in dual-channel.

Van welk merk en type is elke module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_mvd
Uszka schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:10:
[...]

Kan wel maar met 3 modules draait maar de helft in dual-channel.

Van welk merk en type is elke module?
Het zijn 4x 4ram G.skill aegis ddr4
Pagina: 1