Profielfoto is niet zichtbaar op profiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt:
Luke!

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren:
Ik kwam toevallig op het profiel, en ik zag dat de profielafbeelding rechts niet ingeladen wordt. Blijkbaar mist er een controle, of mist er een waarde in de Tweakers database, of een uploadde foto is weg?

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dan zag ik een profielfoto, of ik zag helemaal geen afbeelding. Het ligt een beetje aan de bug in jullie source. :P Misschien is het probleem enkel bij dit profiel, maar misschien is het wel bij meerdere? Daarom kan het interessant zijn om ernaar te kijken.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Firefox, maar dit is duidelijk een serverside dingetje waar jullie devvers beter naar kunnen kijken.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Het speelt na een jaar nog steeds. Geen idee of het een enkel profiel is, of misschien meerdere?
Een dode afbeelding zou niet mogen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een specifieke server die dwarsligt?

https://tweakers.net/ext/i/?UserID=31171&t=1617739610 ->
Not Found

The requested URL /ext/i/ was not found on this server.
Apache Server at tweakers.net Port 80

Request ID: Twk-eun-app2_300.21.1_3042318_1CHnFXdcaRdpZ9bAQUr12Y

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Of een bugje waarbij een foto verwijderd is, maar het database record ervan nog bestaat. 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46

Qwerty-273

Meukposter

@Luke! Je foto is stuk! Blijkbaar zou @AW_Bos dit toch wel prettig vinden om te kunnen aanschouwen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:14

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:15:
@Luke! Je foto is stuk! Blijkbaar zou @AW_Bos dit toch wel prettig vinden om te kunnen aanschouwen.
Dat was ook weer niet de reden, maar het viel mij gewoon enkel op toen ik een jaartje geleden het profiel even checkte.. ;). Als webdeveloper vallen zulke dingen mij gewoon op.

Hopelijk past hij hem niet aan, zodat de devvers een mooi onderzoek kunnen starten naar deze profiel-corruptie ;).

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 02-12-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 20:15

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WucNBBbfy4yzrQQpGsMo4GKKQnE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UeRYxc3Gfs0Kort6wHOWKzio.png?f=user_large
Mormel doet 't hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dat is je usericon/avatar. Ik heb het over de profielfoto rechts, buiten je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat plaatje bestaat fysiek niet meer, dus ik heb de link ernaartoe maar verwijderd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een idee om users een automatische notificatie te geven wanneer een zelf opgegeven link voor profielfoto niet meer werkt? Dan krijg je dit soort topics niet :P , al is dit volgens mij wel zeldzaam.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:34:
Misschien een idee om users een automatische notificatie te geven wanneer een zelf opgegeven link voor profielfoto niet meer werkt? Dan krijg je dit soort topics niet :P , al is dit volgens mij wel zeldzaam.
Die link naar een profielfoto kon je toch nooit zelf opgeven? Wel vroeger voor usericons, maar dat is ook alweer een jaar of 8 geleden geschrapt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:37:
[...]

Dat is je usericon/avatar. Ik heb het over de profielfoto rechts, buiten je screenshot.
Net een aantal profielen aangeklikt in de gallery. Ik zie rechts naast de items in de menubalk helemaal geen afbeeldingen. Misschien zit dit ergens in een blokkade (AdBlock, PiHole of anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@AW_Bos Uhm, ik kan mij vaag herinneren dat dat mogelijk was, al kan ik ook een ander forum in gedachten hebben. Zit op nogal veel fora :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sypie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:10:
[...]

Net een aantal profielen aangeklikt in de gallery. Ik zie rechts naast de items in de menubalk helemaal geen afbeeldingen. Misschien zit dit ergens in een blokkade (AdBlock, PiHole of anders).
Bij het profiel van @AW_Bos is er wel een foto. Niet iedereen heeft er een, dus de random set aan gebruikers die je hebt gepakt kunnen ook nou net geen hebben toegevoegd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46

Qwerty-273

Meukposter

In jouw profiel heb je het kopje "Biografie" en daar kan je wat tekst ingeven en een foto opgeven. Die foto wordt dan getoond aan de rechter kant. Maar ik verwacht dat de meesten dat niet doen, en wellicht is er in de vele jaren dat deze profielen bestaan ooit iets van data verdwenen (er zijn voldoende crashes geweest in de geschiedenis van Tweakers). En dat er verder geen validatie is of dit plaatje wel of niet meer bestaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxGcWSDlyaLeeS-bbnzrd2gafUM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aXBPjjEUQTUXxhriSgafrQdb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvwTfnqGyEl3qYp49hlU0QKcDVM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/baCn8oObn8R1HDVR3iyoT2Fh.png?f=fotoalbum_tile

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:33:
In jouw profiel heb je het kopje "Biografie" en daar kan je wat tekst ingeven en een foto opgeven. Die foto wordt dan getoond aan de rechter kant. Maar ik verwacht dat de meesten dat niet doen, en wellicht is er in de vele jaren dat deze profielen bestaan ooit iets van data verdwenen (er zijn voldoende crashes geweest in de geschiedenis van Tweakers). En dat er verder geen validatie is of dit plaatje wel of niet meer bestaat.
[Afbeelding][Afbeelding]
Of er is een bug geweest dat een foto volgens de gemaakte keuze verwijderd is, maar de koppeling in de database is blijven staan.

Pagina: 1