Druppels bij bypass en drukventiel na plaatsen zoneklep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb gisteren een zoneklep voor Tado geplaatst op de aanvoer van de vloerverwarming. Ik heb deze eerst handmatig open gelaten en vandaag heb ik alle elektra aangesloten, dus nu sluit de zoneklep wanneer er geen warmtevraag beneden is.

Het valt mij nu op dat aan de onderkant van de drukventiel het een beetje druppelt wanneer de klep dicht is en wanneer de ketel aanstaat om boven een ruimte te vervangen.

Ik heb tijdens de installatie helemaal niet aan deze moer gezeten. Wel aan de bovenste moer om wat speling te creëren maar deze lekt niet.

Wanneer de ketel uit staat dan lekt het niet meer. Wat zou de reden kunnen zijn? De moet zit ook behoorlijk vast en ik krijg hem niet echt strakker erop zonder al te veel geweld te gebruiken. Ik kan me voorstellen dat er meer druk op komt omdat de zoneklep dicht zit maar dan zou hij niet moeten lekken? De bypass is 2,5 jaar geleden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9VwnPWY1sZoUMVHve_PEasQs2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EHuf9SpH9uUHldNwsqD0RIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/838uNPUFO-968cn9hTO20mSJpqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZWbXFrpGXJKdfr18cRlk0mJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 22:07

The End

!Beginning

Aan de aanslag te zien heeft hij altijd wel (een beetje) gelekt. Ik zou de koppeling loshalen, schoonmaken (opschuren) en een nieuwe knelring er tussen zetten. Dat krijg je anders nooit echt goed dicht.

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
The End schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:43:
Aan de aanslag te zien heeft hij altijd wel (een beetje) gelekt. Ik zou de koppeling loshalen, schoonmaken (opschuren) en een nieuwe knelring er tussen zetten. Dat krijg je anders nooit echt goed dicht.
Nu je het zegt... Ik kom daar in principe nooit dus het is me niet opgevallen. Het lukte mij nog om de moer een paar mm vaster te draaien en het lijkt nu in ieder geval wat beter dan gisteren (is nu droog).