redhat of suse?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat het beste is van de twee als het gaat om het instaleren van een systeem om een beetje te surfen en een office pakket en video pakketje te istalleren ..suse of redhat?

mvg frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees vooral even [topic=163843] :)
Verder is er een speciaal draadje hier in NOS om dit soort vragen te stellen.
[topic=152316]
Daar kun je deze vraag dus ook gerust stellen :)

Wat je vraag betreft, kan je als je niet zoveel verstand ervan hebt beter RedHat nemen, dat is voornamelijk voor mensen die er nog nooit mee gewerkt hebben gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het elkaar niet echt veel ontloopt.
Ik draai zelf suse (al vanaf versie 5.0) en ik vind het prima draaien.
rathead vind ik persoonlijk wat minder (hoewel ik er sinds versie 5.2 niet meer naar gekeken heb dus misschien is het inmiddels wat verbeterd)
rh was voorheen een beetje een rotzooi, allerlei losse configtooltjes (xconfigurator en nog wat ongein) die met virtuele ducttape aan elkaar zitten. Daarna kwam geloof ik linuxconf maar daar wordt je nou ook niet echt blij van.
suse is (als je het pakket koopt) goedkoper en er zit meer bij (hele distro is 7 cd's of 1 dvd (beide geleverd))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt...frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Hier nog een SuSE fan. Ik draai SuSE nu vanaf v6.1 met volle tevredenheid. YaST is een beetje wennen in het begin, maar met de komt van YaST2 is het alleen maar makkelijker geworden voor een n00b om linux te installeren.
Ondersteuning wordt ook steeds beter.

In principe is het verschil tussen Red Hat en SuSE vrij klein. Het is maar net wat je gewend bent. Sommige dingen werken gewoon verschillend, maar beide distro's komen eigenlijk op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 15:47

Torrac

The Barbarian Wolverine

Klopt suse en redhat lijken steeds meer op elkaar
ben zelf redhat flippo 7.1 versie best goed.

I believe what I want to Believe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste pre-compiled software die je kunt vinden is bedoeld voor redhat (.rpms)
Ik ben echter nog geen enkele voor redhat bedoelde rpm tegengekomen die niet werkte onder suse (afgezien van misschien wat dependencies als andere lib versies ofzo, maar qua directories en startup scripts is het allemaal nagenoeg hetzelfde)
Pagina: 1