Aanvoerslang vervangen wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05 16:56
Mijn vraag
We moeten onze wasmachine welke op zolder staat verplaatsen om het efficiënter in te delen. Het gevolg hiervan is dat de aanvoerslang en afvoerslang te kort zijn.
Wat betreft de afvloerslang hebben we een verlengset aangeschaft om zo de afstand te overbruggen. Maar nu komt het.
Ik had een universele aanvoerslang gekocht. Bij het monteren ervan kwamen wij een elektrische draad tegen die via de huidige aanvoerslang naar het waterslot loopt. Nu lees ik dat dit een electronisch waterslot is.

ik heb gelezen op het internet dat sommige mensen het voor elkaar krijgen door een simpele universele aanvoerslang te gebruiken en het elektronische component uit de wasmachine te halen. Echter verteld niemand hoe.

Mijn vraag is: heeft iemand ooit een aanvoerslang vervangen op een wasmachine met een electronisch waterslot (aqua slot) met een universele aanvoerslang met normaal aqua slot?

Groetjes

Beste antwoord (via ververj001 op 16-12-2023 22:39)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Klippy

Still Game

Dat bestaat, maar ik weet niet zeker of het verstandig is om watersloten te hebben.
Maar ik zie ook niet in waarom niet.

Krijg je bij elke bouwmarkt, bijvoorbeeld https://www.karwei.nl/ass...50cm-wasmachine/p/B399331
Koppelstukje er tussen https://www.karwei.nl/ass...cht-3-4-mx3-4-m/p/B205503

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:48
Waarom zou je dat willen? Koop een slang met waterslot om kans op lekkages te verminderen.

Die kosten misschien 2 tientjes, 1x lekkage kost heel stuk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ververj001
Ik heb een slang met een waterslot gekocht. Alleen op mijn Bosch wasmachine wordt het schijnbaar elektrisch aangestuurd, en is daar geen 3 meter slang van te verkrijgen.

Ik lees op het internet dat het elektrische slot er voor zorgt dat als de wasmachine uit staat de klep dicht gezet wordt, en als de wasmachine onderstroom staat de klep wordt geopend. Dit gebeurd in het waterslot wat op de kraan aansluiting zit.

Als ik hem nu vervang met een universele slang met waterslot vermoed ik dat de wasmachine het water zal blokkeren want het voelt geen spanning.

Ik weet dus niet precies hoe het werkt. Vandaar mijn vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-05 11:58
Maar als je zo’n afstand moet overbruggen, kan je dan niet beter je aanvoer en afvoerleiding verlengen. Even wat nieuwe pijpleidingen trekken

[ Voor 16% gewijzigd door D-dark op 16-12-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
Dat gaat helaas niet. We hebben een bijzondere constructie thuis met een schuindeel waar eerst de wasmachine onderstond. Het gevolg was dat als we de was deden altijd bukkend erheen moesten. Hierdoor hebben we een muurtje gebouwd onder het schuinde gedeelte waardoor de wasmachine gelijk met de muur komt zodat er niet naartoe gekropen hoeft te worden. Echter kunnen er geen aan en afvoer naartoe gebracht worden. Het zit nu bijna in het midden van de overloop.

Die optie vervalt helaas hoe dan ook. Ik heb een langere aanvoer en afvoer nodig. Vandaar de vraag wat betreft de elektrische waterslot aanvoerslang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 14:43
ververj001 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:04:
Ik heb een slang met een waterslot gekocht. Alleen op mijn Bosch wasmachine wordt het schijnbaar elektrisch aangestuurd...
Volgens mij is dat bij alle wasmachines tegenwoordig zo...

Kun je niet beter die slang gewoon aan de wasmachine houden en gewoon een stukkie slang tussen de kraan en dat waterslot zetten?

Een soort verlengslang dus met aan de ene kant een mannelijke koppeling en aan de andere kant een vrouwelijke koppeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Nickname55 op 16-12-2023 21:20 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb bij mijn vaatwasser het zelfde probleem gehad... daar gewoon zo iets tussen gezet..

ik had maar 50cm nodig... en ja ik weet het het is natuurlijk altijd nog een risico dat er iets gebeurt.. maar het was onmogelijk zonder de halve keuken te slopen om de kraan voor de VW te verplaatsen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
Dat zijn wel goede ideeën. Daar heb ik totaal nog niet aan gedacht.

Ik ga eens kijken of we zo iets bestaat van 1,5 meter. Echt super bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
in 1,5 meter denk ik het niet.... of je moet er weer 2 of 3 aan elkaar draaien.. geen optie om de kraan te verplaatsen :?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:04
Been there done that. Uiteindelijk had ik nog een koppelstuk nodig van 2x3/4 draad maar ik vind nu b.v. deze (erg dure) variant:
https://www.bol.com/nl/nl...rlengen/9300000035843289/

Met een beetje Google vind je met deze termen vast iets goedkopers.

Je waterslot komt dan wel halverwege kraan en wasmachine. Even in je achterhoofd houden dat waterschade dus nog ergens kan gebeuren...

[ Voor 16% gewijzigd door significant op 16-12-2023 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Wat @significant zegt.

Je hebt een AquaStop systeem van Bosch, dat draadje is er om het water af te sluiten wanneer de sensor onderin je wasmachine vocht ontdekt. Dat werkt nog steeds met een verlengslang. Je hebt dan alleen een deel verlengslang zonder waterstop, maar dat loopt zo'n vaart niet als je die slang verder met rust laat.

Zo is mijn vaatwasser ook aangesloten in mijn keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
Ja precies. Ik ga even kijken of er zo iets ook bestaat met een normaal waterslot erop zodat ik er naast eentje in het midden heb (van de originele wasmachine slang) als ook eentje bij de kraan.

Maar met een normale slang is al een optie welke ik niet heb bedacht maar goed kan werken. Ik vrees wel een beetje voor waterschade dus vandaar dat ik er eentje ga googlen of het bestaat met een waterslot.

Maar volgens mij zijn die slangen best stevig als ik een beetje knappe slang koop. Dus heb er vertrouwen in.

[ Voor 12% gewijzigd door ververj001 op 16-12-2023 22:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dat bestaat, maar ik weet niet zeker of het verstandig is om watersloten te hebben.

Krijg je bij elke bouwmarkt, bijvoorbeeld https://www.karwei.nl/ass...50cm-wasmachine/p/B399331

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:20:
ik heb bij mijn vaatwasser het zelfde probleem gehad... daar gewoon zo iets tussen gezet..

ik had maar 50cm nodig... en ja ik weet het het is natuurlijk altijd nog een risico dat er iets gebeurt.. maar het was onmogelijk zonder de halve keuken te slopen om de kraan voor de VW te verplaatsen..
Dat is 1/2 inch, wasmachinekraan is 3/4e na de kraan (het deel dat de muur in gaat is 1/2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
Klippy schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:30:

Dit is de oplossing. Hier ga ik voor. Ik heb dus al zo een slang gekocht. Alleen ik ga morgen meteen zo een koppelstuk kopen. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:32:
[...]

Dat is 1/2 inch, wasmachinekraan is 3/4e na de kraan (het deel dat de muur in gaat is 1/2).
Daarom ook zo iets.... En niet specifiek die...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Top, gaat werken. Ik bedoelde in mijn opmerking dus weet niet of het verstandig is om twee watersloten te hebben, maar moet kunnen. En als je de slang al hebt gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ververj001
Klippy schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:48:
Top, gaat werken. Ik bedoelde in mijn opmerking dus weet niet of het verstandig is om twee watersloten te hebben, maar moet kunnen. En als je de slang al hebt gewoon doen.
Vandaag alles gemonteerd en getest. Het werkt perfect zonder te Hannesen met nieuwe buizen in je wasmachine.

Door de lengte van de aanvoer en afvoer buizen welke ik had gekocht omdat ik dacht dat ik in de wasmachine helemaal moest wezen, heb ik de koppeling in de wasmachine lekbak kunnen leggen voor het geval er toch ergens lekkage ontstaan stroomt het niet mijn huis in. Maar na meerdere testen gedraaid te hebben vandaag lekt gelukkig niks en zit alles goed vast.
Pagina: 1