Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waarom opeens lage waterdruk heet water (stadswarmte Eneco)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
Wij hebben stadswarmte van Eneco. Buiten dat het veel te duur is, verder geen problemen mee. Maar sinds een aantal weken wel. Er komt namelijk een erg zwakke straal water uit de kraan om het bad te vullen. Voorheen was dit geen probleem en vulde een bad in 5-10 minuten, nu doe je er gewoon 45 minuten over.
Wat kan ik hieraan doen? Zie ik iets over het hoofd wat voor problemen kan zorgen/zorgt? Waterdruk kan ik nergens zien, alle wateraanvoer bij de aanleverset staat gewoon open. De buren hebben dit probleem niet.
Wie heeft er een oplossing?

Beste antwoord (via deejaylethal op 17-12-2023 20:13)

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:12
Heb je alleen deze problemen bij het vullen van het bad, of is het ook zo dat heet water ook maar een klein straaltje is bij de keukenkraan bijv? Anders zou natuurlijk de thermostaatkraab kapot kunnen zijn

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:12
Heb je alleen deze problemen bij het vullen van het bad, of is het ook zo dat heet water ook maar een klein straaltje is bij de keukenkraan bijv? Anders zou natuurlijk de thermostaatkraab kapot kunnen zijn

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 22:12
Enkel jouw badkraan? De beluchter/filter losdraaien en reinigen/ontkalken.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:03
inlaat combinatie welke ver genoeg open staat en/of kapot is. (1 op 50 zeg maar)
de inlaatcombinatie kan nog welleens onder eneco zijn verantwoording vallen.
laatste optie een verklakte wartmewisselaar. maar das echt uitzonderlijk. (1 op 100)

• deejaylethal
bisselke schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:46:
Gisteren even getest door een minuut de kraan van de keuken open te draaien en in een emmer op te vangen en die van het bad ook. Toen was de straal opeens steviger en was er geen verschil. Als het de volgende keer weer slomer gaat, test ik het nog een keer.

• deejaylethal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqVZTZ-CAmc18XKvFfk-_VsEIY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoFUYgJPW14U5p5uWJsNESkn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb net de kraan erafgehaald. Zie dit zitten in de leiding voor warm water. Is dat een soort van filter, kan ik dit eruithalen of moet ik er niet aan komen?
De vorige bewoners hebben een billige IKEA thermostaatkraan geplaatst, kan het zijn dat je dat messingkleurige binnenwerk er niet uit kunt halen? Dat zit echt muurvast namelijk...

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Illusion

(the art of)

Ziet eruit als een seeger ring, die een filter op z’n plek houdt.
De ring kan je er met een borgveertang (voor binnenringen) uithalen. https://www.hornbach.nl/p...nenring-12-25-mm/5203073/

[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 17-12-2023 14:11 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1