Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ik hoop dat dit de goeie plek voor deze vraag is. Netwerken had ook gekund maar ik denk dat hier meer kennis van componenten en fans is.

Ik heb een Ubituiti EdgeSwitch 16XG die voorzien is van twee 30mm fans om het ding te koelen. Die fans beginnen straaljagergeluiden te maken, een probleem omdat het apparaat in de slaapkamer staat, en ik wil ze vervangen.
Vandaag heb ik de switch open gemaakt en gekeken welk type fans er in zit. Het zijn twee fans van het type Sunon MC30151V2-0000-G99. Dat zijn 30x30 fans van 15mm dik. Die blijken niet veel voor te komen en zelfs bij Sunon was het zoeken om een (leverbaar) alternatief maar ik ben op de volgende typen uitgekomen:

Sunon MF30101V1-1000U-G99 (10mm dik)
Sunon MF30151V1-1000U-G99 (15mm dik)

Mijn vraag is nu of er solide alternatieven voor de Sunons zijn. Die switch is pas 2 jaar oud en zou IMHO geen last van versleten fans moeten hebben. Ik twijfel daarom of ik er opnieuw Sunons in wil hebben. Het gaat dus om een DC12V 30x30 fan met een 3-wire aansluiting. En natuurlijk moeten ze in Nederland leverbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS2zlKpAIlour2xy6KP3UeDYvwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5MEyWav7o0WiYSkGC3inXmQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door downtime op 16-12-2023 17:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:23
Past er ook groter in de behuizing? bijvoorbeeld 40x40?
die zijn al een stuk stiller...
Je kan ff bij Noctua kijken, die maken ook serieuze fans in veel maten

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
GarBaGe schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:37:
Past er ook groter in de behuizing? bijvoorbeeld 40x40?
die zijn al een stuk stiller...
Je kan ff bij Noctua kijken, die maken ook serieuze fans in veel maten
Ik heb wel artikelen op het net gevonden, zoals deze: https://vcojot.blogspot.c...i-us-16xg-10g-switch.html, maar daar heb je 3d-geprinte onderdelen voor nodig. Dat is me wat te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-04 14:06
Was het geluidsniveau eerst wel acceptabel? Imho is de gelinkte oplossing (vervangen voor 40x40) wel de beste oplossing. Via V&A kun je vast wel iemand vinden die dit voor je kan 3d printen. Dat 30x30 fans veel geluid produceren is inherent aan het formaat, daarom denk ik dat je weer tegen hetzelfde probleem aanloopt met een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
TorxWorx schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:18:
Was het geluidsniveau eerst wel acceptabel? Imho is de gelinkte oplossing (vervangen voor 40x40) wel de beste oplossing. Via V&A kun je vast wel iemand vinden die dit voor je kan 3d printen. Dat 30x30 fans veel geluid produceren is inherent aan het formaat, daarom denk ik dat je weer tegen hetzelfde probleem aanloopt met een ander type.
Heel stil zijn ze nooit geweest, dat zal inderdaad inherent aan 30x30 zijn, maar pas in de laatste maanden is het echt storend. En het is ook niet constant. Nu de switch even uit is geweest om de fans te bekijken klinkt ie weer normaal maar ik weet uit ervaring dat dat maar tijdelijk is en dat ie uiteindelijk toch weer meer herrie gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:23
Ik wilde een 16-XG kopen, dus had vast de converters laten maken en de Noctua's besteld.
Maar uiteindelijk nooit de switch gekocht, dus ik heb het nog liggen, allemaal :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1