Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik kom er zojuist achter dat mijn Goodwe omvormer geen statistieken meer doorgeeft. In de app zie ik de melding Fac fail / Vac fail / utility loss.

Nu is het "probleem dat ik momenteel niet thuis ben en dus niet veel kan doen of überhaupt kan zien of eea nog werkt.

Ik heb via de app via Configure al een geforceerde herstart gedaan maar tot op heden is er niks veranderd. Wellicht is nu het moment van de dag verkeerd aangezien er natuurlijk geen zonlicht is.

Ik kan wel op afstand mijn thuisnetwerk benaderen en zien dat de Goodwe gewoon een IP toegewezen heeft dus theoretisch is er verbinding met het internet.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Wellicht iemand langs huis sturen en fysieke geforceerde herstart of zijn er andere oplossingen?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:18

de Peer

under peer review

freestyler2 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:24:
Ik kom er zojuist achter dat mijn Goodwe omvormer geen statistieken meer doorgeeft. In de app zie ik de melding Fac fail / Vac fail / utility loss.

Nu is het "probleem dat ik momenteel niet thuis ben en dus niet veel kan doen of überhaupt kan zien of eea nog werkt.

Ik heb via de app via Configure al een geforceerde herstart gedaan maar tot op heden is er niks veranderd. Wellicht is nu het moment van de dag verkeerd aangezien er natuurlijk geen zonlicht is.

Ik kan wel op afstand mijn thuisnetwerk benaderen en zien dat de Goodwe gewoon een IP toegewezen heeft dus theoretisch is er verbinding met het internet.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Wellicht iemand langs huis sturen en fysieke geforceerde herstart of zijn er andere oplossingen?
Aardlekschakelaar weer terug omhoog zetten. Waarschijnlijk lekstroom geweest.

Als er geen opbrengst is gaat de omvormer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:20
Ik heb nu exact hetzelfde issue.....is dit bij jou al oplost? En zo ja wat was het issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
breagor schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:02:
Ik heb nu exact hetzelfde issue.....is dit bij jou al oplost? En zo ja wat was het issue?
Simpelweg zoals hierboven beschreven, de aardlek weer aanzetten :)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:20
haha, bij mij stond de aardlekschakelaar idd ook uit...thanks!
Die had ik gisteren weer om gezet, echter de omvormer bleef het niet doen.......maar dat bleek uiteindelijk gewoon aan het feit te liggen dat het donker was DOH....

Nu het weer licht is dat hij het weer gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-06 17:04
Check even welke alamat er is gebruikt. Indien dit een 30mA aardlek betreft, ga je deze fout nog vaker krijgen ivm lekstroom.

Een 100mA of 300mA was beter geweest en de meeste installateurs plaatsen die ook.
Pagina: 1