Delta glasvezel wifi problemen (app lag) op Samsung S22

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-10-2024
Hallo allemaal, ik heb sinds 1 november 2023 Delta Glasvezel, geinstalleerd door de Delta monteur van Guidion. Het internet via de wifi op laptop en TV werkt prima, met snelheden van rond 200-300 up en down. Ook mijn Iphone 12 werkt prima op de wifi. Dan mijn Samsung S22+, die werkt 75% goed en enkele (belangrijke) apps ontzettend slecht. Op bijvoorbeeld Buienradar en Rabo-app is de opstarttijd vanaf 20 sec ongeveer en soms veel langer. Facebook. Whatsapp werken normaal. Ik dacht dat het aan de telefoon lag (want Iphone en andere apparaten werken prima), maar na alle adviezen van iedereen te hebben opgevolgd, heb ik toch maar Delta gebeld. Dit probleem voorgelegd en na lange tijd is het antwoord: helaas ondersteunen wij deze problematiek niet omdat het allemaal prima werkt op andere apparaten, dus ligt het aan de telefoon.
Aanvullende informatie (ook gedeeld met Delta), de Samsung werkt prima buitenshuis en op wifi van vrienden en zelfs prima indien ik via de hotspot van de Iphone (die dan verbonden is met de Delta wifi) gebruik. Alleen niet direct op de wifi van delta bij mij thuis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 12, Samsung S22+, Delta Glasvezel met Deco X20 en modem is Nokia XS-2426G-B

Internet speedtest op de Samsung S22+ is eveneens steeds rond 200-300 up en down, dus snelheid is prima, maar opstarttijd (app lag noem ik dat maar even) is dramatisch voor sommige apps.

Wat kan dit zijn? Herkent iemand dit probleem? Heb ik een gelijksoort topic gemist in mijn zoektocht (dan excuses maar hoop ook graag om de link te ontvangen)

Alvast dank voor jullie reacties !

[ Voor 0% gewijzigd door AMS17 op 16-12-2023 16:02 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Die Deco is je wifi AP dus, wellicht compatibiliteitsprobleem oid. Heb je toevallig een ander AP om te kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
De Nokia XS-2426G-B heeft zelf ook WiFi. Deze hoort normaal uit te staan. Maar je kunt hem inschakelen door het tweede knopje van boven aan de achterzijde van het apparaat. Knopje kort indrukken en er komt 20 seconden later WiFi netwerk bij beginnend met de naam WiFimodem. Je zou deze WiFi ook nog even kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
Andros schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:06:
Die Deco is je wifi AP dus, wellicht compatibiliteitsprobleem oid. Heb je toevallig een ander AP om te kunnen testen?
Nee helaas niet, maar met Ziggo werkte het prima tot eind oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
bjusterbaarlik schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:35:
De Nokia XS-2426G-B heeft zelf ook WiFi. Deze hoort normaal uit te staan. Maar je kunt hem inschakelen door het tweede knopje van boven aan de achterzijde van het apparaat. Knopje kort indrukken en er komt 20 seconden later WiFi netwerk bij beginnend met de naam WiFimodem. Je zou deze WiFi ook nog even kunnen testen.
Net even geprobeerd. Het connecten met de wifi duurde enorm lang (op Samsung) en was snel op de iPhone, maar beide dus wel verbonden met de wifi van de Nokia. De Speedtest daarna gaf bij Samsung aan 534 down en 497 up en bij de iPhone was dit ongeveer 150 en 100. Maar de apps Buienradar en Rabobank duurde nu ten minste 30 seconden om op te starten op de Samsung en bij de iPhone ca 1 of 2 seconden. Helaas dus het zelfde probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door AMS17 op 17-12-2023 10:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Je kunt de mobiel eens resetten na de fabrieksinstellingen. Wel eerst een backup van alles maken. Maar ik zou het probleem gewoon in de mobiel zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
AMS17 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:26:
[...]

Nee helaas niet, maar met Ziggo werkte het prima tot eind oktober
Dan bel je Delta voor een oplossing, we gaan je moeilijk kunnen helpen op deze manier :) .

Even serieus, dit is een forum met vrijwilligers die elkaar proberen te helpen, geen provider helpdesk. Je antwoord mist veel informatie, enkel dat je toestel in situatie X anders reageert dan in situatie Y. Het heeft weinig zin om dan vingers te gaan wijzen, het is nuttiger om de oorzaak van het euvel op te zoeken.

Aangezien andere toestellen wel normaal werken zou ik in eerste instantie ook in de telefoon gaan zoeken. Ik heb nu geen enkel idee welke apparatuur gebruikt is in de oude situatie met Ziggo en nadat je aan geeft geen ander AP te kunnen testen blijkt het Nokia toestel van Delta toch als AP te kunnen dienen. Aangezien het probleem bij twee verschillende AP's speelt kun je proberen om Delta te benaderen. Echter werken andere toestellen wel probleemloos, ik sluit me dan aan bij @bjusterbaarlik om het toestel eens helemaal te resetten naar fabrieksinsellingen (met backup uiteraard), grote kans dat je daarmee verder gaat komen. Succes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
bjusterbaarlik schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:54:
Je kunt de mobiel eens resetten na de fabrieksinstellingen. Wel eerst een backup van alles maken. Maar ik zou het probleem gewoon in de mobiel zelf zoeken.
Na wat moeilijkheden zo hier en daar - ik ben niet zo technisch - is de reset gelukt, maar helaas geen oplossing gebleken... ik heb nu wel een back-up van de Samsung was ook wel nodig :) Hoor graag indien nog meer ideeën, want ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit euvel. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
Andros schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:32:
[...]

Dan bel je Delta voor een oplossing, we gaan je moeilijk kunnen helpen op deze manier :) .

Even serieus, dit is een forum met vrijwilligers die elkaar proberen te helpen, geen provider helpdesk. Je antwoord mist veel informatie, enkel dat je toestel in situatie X anders reageert dan in situatie Y. Het heeft weinig zin om dan vingers te gaan wijzen, het is nuttiger om de oorzaak van het euvel op te zoeken.

Aangezien andere toestellen wel normaal werken zou ik in eerste instantie ook in de telefoon gaan zoeken. Ik heb nu geen enkel idee welke apparatuur gebruikt is in de oude situatie met Ziggo en nadat je aan geeft geen ander AP te kunnen testen blijkt het Nokia toestel van Delta toch als AP te kunnen dienen. Aangezien het probleem bij twee verschillende AP's speelt kun je proberen om Delta te benaderen. Echter werken andere toestellen wel probleemloos, ik sluit me dan aan bij @bjusterbaarlik om het toestel eens helemaal te resetten naar fabrieksinsellingen (met backup uiteraard), grote kans dat je daarmee verder gaat komen. Succes :) .
Dank voor je reactie, maar je klinkt best negatief vind ik. Ik ben dan wel nieuw, maar geen idee wat ik hier fout doe - dus hoor ik graag wat er beter moet. Sorry als je vindt dat dit lijkt op een provider-helpdsek, het idee was om te vragen of andere dit probleem herkennen en mogelijk al een oplossing hebben gevonden. Immers Delta bellen, was een suggestie van een Samsung-forum, omdat die menen dat het probleem niet bij Samsung ligt. Ik heb die suggestie gewoon geprobeerd. Niets raars aan, denk ik?

Dan even serieus, welke informatie mist hier? ik ben over gestapt van Ziggo naar Delta, ik heb geen andere AP en ik dacht in eerste instantie ook dat het aan de telefoon lag, vandaar dat ik Delta pas na enkele weken heb gebeld. En dus helaas heeft resetten niet geholpen, maar toch bedankt voor de tip.

Tot slot, hoop ik nog steeds dat iemand eenzelfde situatie heeft of beter 'had en een oplossing weet. Dank allen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
AMS17 schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:17:
[...]

Na wat moeilijkheden zo hier en daar - ik ben niet zo technisch - is de reset gelukt, maar helaas geen oplossing gebleken... ik heb nu wel een back-up van de Samsung was ook wel nodig :) Hoor graag indien nog meer ideeën, want ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit euvel. Dank !
Je mobiel is dus helemaal "leeg" op dit moment. Volledig schone installatie, maar nog steeds het probleem?

Ken je ook nog iemand anders met Delta waar je het kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
bjusterbaarlik schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:14:
[...]

Je mobiel is dus helemaal "leeg" op dit moment. Volledig schone installatie, maar nog steeds het probleem?

Ken je ook nog iemand anders met Delta waar je het kan proberen?
Ik ga eens rondvragen hier, zijn vast meer buren met Delta sinds kort of hen vragen om bij mij in te loggen met hun Samsung. Goeie - ik hou jullie op de hoogte ! Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05
Ik heb sinds vandaag delta glasvezel en heb hetzelfde probleem met mijn Samsung s23. Ik heb de deco ap gewoon vanuit ziggo omgezet naar het nieuwe modem van delta en apps als buienradar/somtoday/rabobank werken niet goed meer (starten niet of 30+ seconden).

Als ik mijn telefoon op 5g zet werkt alles prima en als ik de deco terugzet op het ziggo modem werkt ook alles prima. Dus mijn idee is ook dat het aan het modem van delta ligt icm een (recente? het is ook op mijn oude s10) Samsung telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door hv08 op 20-12-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DNS misschien?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMS17
Hallo allemaal -
Ik werd gisteren gebeld door Delta Technische dienst, daar werd mij de vraag gesteld of ik toevallig de standard instellingen had gewijzigd en ook het wachtwoord daarvan. Ik heb aangegeven dat de monteur alles had ingesteld en ik alleen mijn wifi wachtwoord heb. Daarop werd het modem gereset door Delta op afstand. Ik moest alle verbindingen 'vergeten' en opnieuw instellen op alle apparaten. De eerste keer nadien, werkte alle apps goed op de Samsung: buienradar, Rabobank, 9292OV alles werkte weer normaal, maar toen kon mijn iPhone geen verbinding meer maken... er zou weer een ticket worden aangemaakt. Later op de dag wederom gebeld door Delta en nu moest ik hetzelfde nog eens proberen: alles vergeten en opnieuw inloggen. Resultaat. zowel de Samsung, iPhone en alle andere apparaten werken weer goed. Geen idee wat dit nu is geweest, maar lijkt erop dat een aantal instellingen bij Delta niet goed stonden? Ik ben in ieder geval blij met het resultaat en dus ook met Delta :)

[ Voor 0% gewijzigd door AMS17 op 20-12-2023 09:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
en dank voor jullie meedenken !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05
Soms kan het simpel zijn, door jouw opmerking over "reset vanuit delta" heb ik mijn gisteren uit de doos gehaalde modem een factory reset (knopje onderop) gegeven en tada, het werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ggeurs
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-03-2024
Hier hetzelfde probleem
...

[ Voor 88% gewijzigd door Ggeurs op 24-12-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
En ook dezelfde oplossing gevonden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
En het probleem is bij mij weer terug… ik ga morgen Delta maar weer even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS17
Nu via de chat van Delta gevraagd om een reset vanwege dit probleem. En nu is het probleem wederom verdwenen. Blijft merkwaardig.

• Ggeurs
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-03-2024
Het probleem is structureel opgelost door Delta.
Alle devices werken naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 19:50
Goedemiddag.

Ik ben Henk.
Mag ik je een vraag stellen?
Ik heb sinds maanden de zelfde problemen als jij omschrijft in je Topic "Delta glasvezel wifi problemen (app lag) op Samsung S22"
Een paar zaken zijn mij niet duidelijk.
Nu heb ik wellicht niet het hele verhaal terug gelezen maar de problemen zijn zo specifiek dat ik ook hoop dat het probleem en oplossing uiteraard hetzelfde zullen zijn.
Jij heb dus een Delta glasvezel aansluiting ? En jij gebruikt Nokia XS-2426G-B ?
Ik heb wegens mijn installatie een eigen modem moeten instaleren. Dan hoef je bij Delta al niet eens meer contact op te nemen. Chatten bellen of anders geen enkele medewerking. Het probleem zit ook standaard bij jou want je hebt een ander modem. Ze doen nul niks geen moeite. Het verhaal is te lang om ut te leggen en ook niet relevant voor m'n vraag maar het is notabene nog de schuld van Dela zelf dat ik een ander Modem moest kopen.
Het maakt ook niks uit als ik jou verhaal lees ze doen het zelfde met hun eigen shit, want bij jou lag het toch ook aan je telefoon (eerst?)

Je schrijft in je bericht " Daarop werd het modem gereset door Delta op afstand. Ik moest alle verbindingen 'vergeten' en opnieuw instellen op alle apparaten "
Ik snap niet goed wat je bedoeld met alle verbindigen vergeten ?
Dan schrijf je " Later op de dag wederom gebeld door Delta en nu moest ik hetzelfde nog eens proberen: alles vergeten en opnieuw inloggen "
Bedoel je het modem resetten als je aangeeft alles te vergeten?
Mij vertellen ze dat ze mijn modem niet kunnen resetten ( Ik heb een Huawei OptixStar HN8010Ts XSG-PON modem).
Ik moet zeggen dat ik niet zo fun ben op het resseten van mijn modem door zelf een reset te doen.
Heb er te weinig kennis van. En ben bang dat ik dan weer bij Delta moet vragen om het modem opnieuw aan te melden.
Ik hoop op een reactie en ben heel benieuwd.
Ik weet 1 ding zeker dat er bij of tussen Delta en mijn installatie iets mis is. Ik heb echter nog geen idee hoe ik dat oplos.
Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst.
Groet
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gki017
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
Nou, ik kan me sinds gister aansluiten in dit Delta debacle. Ben zo dom geweest van 1 Gigabit naar 2 Gigabit te upgraden. Daarvoor moest ik omgepatcht en een ander modem installeren, een Nokia….
Bij aansluiting ging het al verschrikkelijk mis. Geen verbinding. Kabel met overburen bleek uiteindelijk bij aanleg destijds gekruist. Allebei twee dagen zonder internet, maar goed, ander verhaal.
Is gister hersteld. Sindsdien heeft mijn vrouw met haar Samsung S22 allerlei problemen. O.a. Rabobank app….klinkt bekend? Ook een smart TV van LG (op kamer boven met alleen internet verbinding) wil de premium apps (waaronder diverse bekende streamingdiensten) niet meer laden. Op dat moment krijg ik melding van verbindingsprobleem. Internet browser doet het echter prima. Zelf heb ik een IPhone en die doet ook alles prima. Rarara….meer dan vage klacht. Maar één ding is zeker…voor de upgrade en modem wissel werkte alles prima. Spijt….! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Maar dat laatste betekend wel dat het dus opgelost kan worden door Delta. Als je het probleem goed uitlegt, en aangezien je niet de enige bent, zal er ook wel een oplossing bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gki017
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:56:
Maar dat laatste betekend wel dat het dus opgelost kan worden door Delta. Als je het probleem goed uitlegt, en aangezien je niet de enige bent, zal er ook wel een oplossing bekend zijn.
Ik hoop het. De hele afhandeling van de mislukte aansluiting geeft me niet veel hoop maar ik ga het zeker proberen. Ik laat resultaat nog weten. Iig bedankt voor de reactie.

Mvg Gabriel
Pagina: 1