Volledige PC update nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielSan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-04 08:15
Hi,

Ik wil graag mijn PC gaan upgraden en kan daarbij wat advies gebruiken.

Tot dusver keek ik altijd naar bv een "best buy guide"en kocht nagenoeg het hele voorgestelde systeem.
Nu vraag ik me af of alleen het aanschaffen van een videokaart op dit moment voldoende is.

Mijn huidige systeem bestaat uit:

CPU
AMD Ryzen 7 3700X 37 °C
Matisse 7nm Technology
RAM
32,0GB Dual-Channel Unknown @ 1199MHz (16-16-16-39)
Motherboard
Micro-Star International Co. Ltd B450 GAMING PLUS MAX (MS-7B86) (AM4) 25 °C
Graphics
4095MB NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER (MSI) 26 °C
Storage
1397GB SAMSUNG HD154UI (SATA ) 15 °C
1907GB INTEL SSDPEKNW020T8 (Unknown (SSD))

Kan ik met dit systeem alleen mijn grafische kaart vervangen door bv een RTX 4070 om weer een tijdje vooruit te kunnen?

Ben benieuwd naar jullie mening! Laat weten als ik meer info moet geven.
Ik hoef niet perse op 4k te gamen maar kan wel van mooie graphics genieten dus ik wil ook weer niet voor low settings gaan....

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Beste antwoord (via ChielSan op 17-12-2023 10:36)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Van 2080 super naar 4070 is wel een upgrade maar ook weer niet een giga upgrade.

Heb je de factuur van je pc nog? Typ die even over, want het blijft een raadsel wat er in je pc zit. Mogelijk kan je helemaal niet zomaar even upgraden.

Ps, dat ram geheugen is gewoon even in bios aanpassen, scheelt toch zon 10% snelheid :)

Processor: AMD Ryzen 7 3700x
Cooler: Be Quit! Dark Rock 4
Moederbord: MSI B450 Gaming Plus Max
Videokaart: MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio
Interne SSD: Intel 660p 2TB M.2
Behuizingen Fractal Design Meshify C
Geheugen: Ballistix DDR4 Sport LT 2x16GB 3200
Voeding: Corsair RM750

Dit is wat je hebt neem ik aan.
Dan is het de vraag of je ook echt op 4k speelt. Zoja, dan hoef je enkel ram op 3200 te zetten, en gpu (+mogelijk voeding) te vernieuwen.

Zones, je gpu is al goed in verhouding in vergelijking met rest, dus als je die upgrade ga je weinig verschil merken, omdat rest van pc niet mee kan.

[ Voor 48% gewijzigd door 99ruud99 op 17-12-2023 09:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

Ik zou eens beginnen met het draaien van je geheugen op de snelheid die het hoort, niet 2400MHz. Je laat hier aardig wat performance liggen.

En verder, it depends.
Waar game je op?
4k?
1440p?
1080p?

Welke refreshrate?
Wat voor spellen?
Waar merk je nu tekort te komen?

Wat voor voeding heb je nu?

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58
Hoezo heeft je 2080 Super maar 4 GB? Naar mijn weten hebben ze allemaal het dubbele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Saekerhett schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:50:
Hoezo heeft je 2080 Super maar 4 GB? Naar mijn weten hebben ze allemaal het dubbele...
Zal uitgelezen zijn met Speccy. Dat zit er wel vaker naast.

Maar goed, zoals @Thomg vermeld ontbreekt er nog heel veel info voor een goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:53
Zoals anderen ook al aangeven: Waar loop je nu tegenaan waardoor je denkt een upgrade nodig te hebben?

Zelf zou ik met jouw configuratie zoals deze is nog wel een tijdje vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielSan
Dank jullie wel voor alle reacties.

Ik ben aan het kijken naar updates omdat ik met de nieuwe games wil meegaan.
Voor de aangegeven optimal settings, zie ik al een rtx4070 voorbij komen dus dan loop ik al enigszins achter.

Als ik dan ga updaten doe ik dit liever in fases dan dat ik in 1 keer een hele smak geld er tegen aan moet gooien, vandaar dan ook de vraag of alleen een videokaart update voldoende is.

Als ik mijn huidige systeem beter kan configureren dan is dat natuurlijk de makkelijkste optie.
De spellen die ik speel variëren enorm, van RPG, naar racegames, naar puzzel.
Leuk om ze in 4K te spelen, maar geen must. Echter, als ik ga updaten dan wil ik wel verschil merken en dus flink vooruit gaan ten opzichte van wat ik nu op het scherm zie.
Mijn monitor kan 4K aan maar heeft een behoorlijk lage refreshrate, dus die moet ook op termijn vervangen worden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Belangrijk, welke games, titels bedoel ik dan

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Van 2080 super naar 4070 is wel een upgrade maar ook weer niet een giga upgrade.

Heb je de factuur van je pc nog? Typ die even over, want het blijft een raadsel wat er in je pc zit. Mogelijk kan je helemaal niet zomaar even upgraden.

Ps, dat ram geheugen is gewoon even in bios aanpassen, scheelt toch zon 10% snelheid :)

Processor: AMD Ryzen 7 3700x
Cooler: Be Quit! Dark Rock 4
Moederbord: MSI B450 Gaming Plus Max
Videokaart: MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio
Interne SSD: Intel 660p 2TB M.2
Behuizingen Fractal Design Meshify C
Geheugen: Ballistix DDR4 Sport LT 2x16GB 3200
Voeding: Corsair RM750

Dit is wat je hebt neem ik aan.
Dan is het de vraag of je ook echt op 4k speelt. Zoja, dan hoef je enkel ram op 3200 te zetten, en gpu (+mogelijk voeding) te vernieuwen.

Zones, je gpu is al goed in verhouding in vergelijking met rest, dus als je die upgrade ga je weinig verschil merken, omdat rest van pc niet mee kan.

[ Voor 48% gewijzigd door 99ruud99 op 17-12-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielSan
Beste 99ruud99,

Dat is inderdaad exact het systeem wat ik heb.
Ik heb wel 4K gespeelt maar met de ieuwste games gaat dat echt niet meer.
Ook kan de kaart ray-tracing aan maar die zet ik standaard uit omdat de framerates enorm naar beneden gaan.

Bedankt voor je goede antwoord. ik ga voor nu in ieder geval mijn RAM op 3200 zetten.

"Zones, je gpu is al goed in verhouding in vergelijking met rest, dus als je die upgrade ga je weinig verschil merken, omdat rest van pc niet mee kan." Dit was precies het antwoord waarnaar ik op zoek was. Dank je wel!
Pagina: 1