Allen,
een tweetal jaar geleden heb ik een woning aan kunnen kopen (bouwjaar 1990).
Status van de woning was goed, maar wel zwaar verouderd/toe aan een verbouwing.
Na ongeveer een jaar verbouwen (zelf) is alles van binnen vernieuwd, en klaar voor de toekomst. Langzaamaan wil ik dus ook de buitenkant eens aanpakken.
Doorn in het oog zijn de gevels, voornamelijk de garage aan de voorkant (oprit), dit is dan ook de regenkant.
zie onderstaande foto's.
Voorkant garage, verweerd en aangeslagen;
:strip_exif()/f/image/RMilUq871z8IswHcOWBR3dFm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijkant garage, zonder schoonmaken nog best netjes;
:strip_exif()/f/image/8s87c921swq0pOmNiljQoCZD.jpg?f=fotoalbum_large)
De zijkant van de garage knapt na afspuiten (relatief lage druk) al op tot zo goed als nieuw, helaas lijkt dit voor de voorkant niet voldoende.
Heeft er iemand ervaring met een reinigingsmiddel voor aangeslagen gevels? Ik heb de materialen in huis om deze te vernevelen ofwel aan te brengen met de hogedrukspuit. Het eventueel moeten impregneren van de gevels achteraf is geen probleem.
Vorige eigenaar heeft ze iig nog nooit gereinigd, dus er is nog niets eerder geprobeerd.
een tweetal jaar geleden heb ik een woning aan kunnen kopen (bouwjaar 1990).
Status van de woning was goed, maar wel zwaar verouderd/toe aan een verbouwing.
Na ongeveer een jaar verbouwen (zelf) is alles van binnen vernieuwd, en klaar voor de toekomst. Langzaamaan wil ik dus ook de buitenkant eens aanpakken.
Doorn in het oog zijn de gevels, voornamelijk de garage aan de voorkant (oprit), dit is dan ook de regenkant.
zie onderstaande foto's.
Voorkant garage, verweerd en aangeslagen;
:strip_exif()/f/image/RMilUq871z8IswHcOWBR3dFm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijkant garage, zonder schoonmaken nog best netjes;
:strip_exif()/f/image/8s87c921swq0pOmNiljQoCZD.jpg?f=fotoalbum_large)
De zijkant van de garage knapt na afspuiten (relatief lage druk) al op tot zo goed als nieuw, helaas lijkt dit voor de voorkant niet voldoende.
Heeft er iemand ervaring met een reinigingsmiddel voor aangeslagen gevels? Ik heb de materialen in huis om deze te vernevelen ofwel aan te brengen met de hogedrukspuit. Het eventueel moeten impregneren van de gevels achteraf is geen probleem.
Vorige eigenaar heeft ze iig nog nooit gereinigd, dus er is nog niets eerder geprobeerd.
[ Voor 24% gewijzigd door Nokkenstok op 16-12-2023 14:09 ]