Hallo iedereen. Onlangs heb ik de opgezwollen batterij van mijn MacBook vervangen na vele jaren van gebruik. Naast het feit dat de batterij was opgezwollen, was de levensduur ervan verschrikkelijk (2 uur) en waren de USB-poorten altijd uitgeschakeld (melding 'USB-accessoire uitgeschakeld'). Daarom besloot ik de batterij te vervangen door een nieuwe (niet-authentieke). De levensduur van de batterij is aanzienlijk verbeterd. Echter, het probleem met het USB-accessoire blijft bestaan, en de batterij loopt erg snel leeg in de slaapstand, wat erg vreemd is. Als gevolg daarvan, als ik mijn MacBook niet uitzet 's avonds, zal de hele nieuwe batterij leeglopen en is mijn MacBook 's ochtends leeg. Bovendien werken sinds de batterijwissel twee van de poorten helemaal niet (minder van een probleem, maar nog steeds vervelend). Ik denk dat al deze problemen met elkaar verband kunnen houden en misschien moet ik de MacBook Pro testen met een andere nieuwe batterij? Kan iemand me helpen, ik ben een beetje verloren. Ik heb ook geprobeerd de SMC en PRAM meerdere keren te resetten, zonder succes. En het opnieuw aansluiten van de batterij op het moederbord heeft ook niet geholpen.
Vraag
Alle reacties
en als je de batterij nou eens achterwege laat.affeaap schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:14:
Ik denk dat al deze problemen met elkaar verband kunnen houden
batterij eruit, MacBook aan netstroom? dan zullen de USB poorten het wellicht nog niet doen.
ik heb een MacBook Pro uit 2011 waarvan opeens alle USB poorten het opeens ook allemaal niet meer deden.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!