Speakers badkamer aansturen met smartphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
Hi Tweakers,

Ik heb 2 speakers in de badkamer geinstalleerd tijdens een verbouwing. De bekabeling van de speakers komt in de zolder uit.
Er is nog een trekkabel klaar van de zolder naar de badkamer (deze komt in de badkamer uit in een uitsparing voor schakelaar, maar het kan zijn dat daarvoor nog een kastje geplaatst wordt.
Ik dacht er eerst aan om een Sonos systeem te gebruiken in huis, op de benedenverdieping 1 Sonos Amp in de woonkamer bij de TV, eentje in de keuken (ik wil keuken en woonkamer syncroon samen laten afspelen) en dan dus eentje voor de badkamer.
Nu twijfel ik echter, omdat die dingen niet bepaald goedkoop zijn en het lijkt me wat overkill voor de badkamer (ik heb geen sync met andere zones nodig in de badkamer en ook de andere bronnen uit de woonkamer heb ik niet nodig in de badkamer).

Een bluetooth only versterker vind ik niet handig, dan moet het device namelijk in de ruimte blijven en kan ik ook niet met andere devices het volume enzovoorts aansturen
Wat zouden jullie aanraden?

Thanks!

Beste antwoord (via p1lot op 16-12-2023 11:18)

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

Videopac

Rommelt wat aan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

Videopac

Rommelt wat aan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb al jaren een Sonos op de badkamer staan en die gebruik ik misschien nog wel het meest. Dus wat ik zou doen lijkt me helder ;) Er staat er ook een in onze kleedkamer, die zijn aan elkaar gekoppeld zodat de eerste etage dezelfde muziek heeft.

Ik heb ook wel eens iets met losse speakers in een tweede zone op een versterker gedaan maar daar maakte ik in de praktijk nauwelijks gebruik van. Dan moet je toch weer dingen aan gaan zetten enzo. Dat ga je als je in de badkamer staat niet meer doen, dan is iets met een app handiger.

Ik heb overigens ook een Google Home Mini in de badkamer staan zodat ik vanuit de douche NEXT kan roepen als de muziek me niet bevalt. De Sonos die wij hebben hebben nog geen microfoon ingebouwd dus die kan dat niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
aantal reviews gelezen, die zijn wel heel erg enthousiast.
bij deze eentje besteld. ben benieuwd!

Dank aan beide voor jullie advies!