Webwinkel wil (duur) product niet terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27
Soms maak je wat raars mee..

Recent heb ik bij een grote online winkel een artikel besteld (+/- 300 euro).

Bij ontvangst bleek de verpakking geopend, de verzegeling was duidelijk verbroken. Hoewel ik niet met zekerheid kon zeggen of het product gebruikt was (er zaten geen vingerafdrukken op), was wel duidelijk dat er een instructieboekje ontbrak.

Direct contact met de klantenservice gehad, ik werd vriendelijk geholpen en ze gaven aan even te moeten overleggen over deze casus. Ik zou een mail krijgen en die ontving ik even later. Ik mocht kiezen; ze sturen het boekje na, of het hele product in ongeopende verpakking. Ik koos voor optie 2 omdat ik niet 100% zeker wist of wat ik nu precies had ontvangen echt compleet was.

Een aantal uren later kreeg ik weer een vriendelijke mail met dat ze de keuze volledig begrepen en dat hun systeem aangaf dat het oude product niet retour hoeft, dat ik het mag houden en geluk heb(hun woorden). Gevolgd door een verzendbevestiging.

En jawel, inmiddels heb ik het product ontvangen, helemaal in goede staat en compleet. En nu heb ik er dus twee waarvan bij het tweede exemplaar alleen een boekje mist.

Tja, ik kan me er hard voor maken om dat ding terug te sturen ook al geven ze aan dat hij niet retour kan en hoeft. Dan gaat het waarschijnlijk het magazijn in en krijgt iemand anders een incompleet product, of ze gooien ‘m misschien weg. Als ik ‘m gewoon terugstuur zonder iets te zeggen dan zie ik het ook al gebeuren dat ik geld terugkrijg en het 2e exemplaar mag houden wat ook een beetje raar voelt. Ik overweeg om ‘m maar gewoon even in de kast te leggen en te kijken of ze er nog op terugkomen. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Ik zou 'm op Marktplaats zetten. Het is nu jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19

paQ

*knip* Ook hinten naar de naam van de webwinkel is (nog steeds) niet de bedoeling. is soms heel vreemd idd.
Ik heb zo een routerset van 900 euro waar de adapters van ontbraken, en ik mocht alles gewoon houden, geld terug. (2 adapters los besteld en klaar)

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2023 11:01 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zou het persoonlijk nog even braaf bewaren, ondanks het nu wel lijkt dat ze het niet retour willen... maar soms kunnen ze toch nog van gedachten veranderen.. en dan zal het zuur zijn als je het toch niet meer zelf hebt en je het dus ook niet als nog kan terug zenden...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Retourproces is waarschijnlijk complexer/duurder dan gewoon laten houden. Zij gooien het waarschijnlijk ook weg, jij kunt er nog iemand anders blij mee maken (of voor reserve onderdelen bewaren).

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
Ik zou een keer duidelijk vragen of ze het product(noem het bedrag er voor de zekerheid bij) echt niet terug willen zowel dan graag binnen 7 dagen een verzendlabel wil ontvangen. En anders jij er vanuit gaat hij van jou is.

Dan geeft je de winkel nog een laatste kans om het op te lossen. Zoniet heb je geluk en kan je er 1 op V&A/MP zetten. Of iemand anders cadeau doen voor kerst.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit een vraag? Je hebt letterlijk zwart op wit dat je het ding mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

Barrycade

Through the...

Als je 1e het doet /is zoals je verwacht en dus echt alleen het boekje mist. (Wie leest die überhaupt?)

Dan kan je toch ook voorstellen om die 2e ongeopende retour te sturen?

Als ze dat niet willen, tja dan heb je inderdaad geluk.

Mocht je er scrupules van krijgen wellicht volgende keer eerst even kijken of je kan leven met een geopend exemplaar voordat je belt met de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

EiT

Als dit de grootste online webshop is dan mag je het inderhouden. Soms slaat het nergens op, zo moest ik een product van nog geenn2 euro wel terug sturen (deo), deze was geadverteerd als 4 of 6 pack en ontving er maar 1.

Let wel op: bij deze webshop ben je klaar als je te veel terugstuurt en ze te weinig winst op je maken. Dan wordt je account gewoon geblokkeerd. Dat is namelijk ook goedkoper dan uitzoeken hoe valide je retour aanmelding waren.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EiT schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:49:
Als dit de grootste online webshop is dan mag je het inderhouden. Soms slaat het nergens op, zo moest ik een product van nog geenn2 euro wel terug sturen (deo), deze was geadverteerd als 4 of 6 pack en ontving er maar 1.

Let wel op: bij deze webshop ben je klaar als je te veel terugstuurt en ze te weinig winst op je maken. Dan wordt je account gewoon geblokkeerd. Dat is namelijk ook goedkoper dan uitzoeken hoe valide je retour aanmelding waren.
Bizar hè die bedrijven die daadwerkelijk klanten willen waar ze wat aan verdienen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het speculeren over de naam van de winkel en het delen van eigen ervaringen mag stoppen hier. Dit voegt niets toe aan de discussie en is dus offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Netjes van je dat het liever terug zou sturen, maar dit is niet eens een grijs gebied, ze hebben letterlijk aangegeven dat het product niet retour hoeft.

Bewaar het voor een maandje, en als je niks meer hoort, daarna lekker ermee doen wat je wilt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Fijn om alle inzichten hier te lezen. Hij gaat gewoon de kast in en dan zien we het over een maandje wel. Het is bedoeld als kerstcadeau voor de kinderen en aangezien we er 3 (kinderen dan :P ) hebben zal een tweede ook wel een keer van pas komen.

De reden waarom ik er een vraag over heb is omdat ik het gewoon bizar vind om hier bijna 300 euro op af te schrijven. Afgaande op de reacties hier lijkt dat dus toch vaker (en extremer) voor te komen. Het boekje is volgens mijn vrouw trouwens een boekje met een voucher, dus heeft wel enige waarde en nut. Het zou me dus niet verbazen als iemand deze er uit gepakt heeft. Ik heb dat wel eens eerder meegemaakt toen ik een headset bestelde, de webwinkel waar ik die toen kocht stuurde me direct een nieuwe op, op voorwaarde dat ik de oude zou retourneren (wat ik natuurlijk gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Uit nieuwsgierigheid, om wat voor product hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Deze aflevering gezien?
YouTube: Dit gebeurt er met je retourzending | VPRO Tegenlicht

Geeft misschien wel antwoorden waarom ze dit doen

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 16-12-2023 20:19 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 20:46
Gewoon houden, weggeven of verkopen. Terugzenden geeft alleen maar problemen die er nu niet zijn.

Het is hun keuze, die ze wel vaker maken (uit eigen ervaring).

En een 2e switch gaat zeker van pas komen;)

[ Voor 12% gewijzigd door mathy_ op 16-12-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
*knip* Offtopic. Zie modbreak hierboven.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2023 21:26 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Je hebt zelf aangegeven dat je een, in essentie, onvolledig product hebt ontvangen in een verpakking die niet meer verzegeld was. Doordat het product onvolledig is, is het in 1 keer ook onverkoopbaar voor de webwinkel. Wat denk je dat er trouwens gebeurd als je kiest voor de optie om enkel de instructies te laten opsturen? Dat is dus vermoedelijk wat er ook met jouw product gebeurd is.

Verzendkosten zijn niet laag. Winkels mogen dan wel adverteren met gratis verzending, maar in de praktijk kost het geld, dan moet je een werknemer het product nog eens laten inspecteren om effectief vast te laten stellen dat het niet verkoopbaar is. Ook dat kost weer geld. Op het einde van de rit zou je bij het retourneren nog eens een hoop extra kosten genereren, gewoon zodat zij het zelf in de vuilbak kunnen gooien. Neen, dan kan je beter tegen de klant zeggen: hou maar.

Het verschil met die deo is trouwens dat die wel gewoon weer op stock kan en herverkocht kan worden, tenminste als het geen stick was.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Vooropgesteld, ik ben erg blij met dat (en hoe) het probleem is opgelost. Ik heb ook wel het idee dat de medewerker in kwestie dubbel heeft gecheckt of het echt niet retour moest. Het klinkt inderdaad wel plausibel dat retour nemen, checken, compleet maken/ als 2e kans aanbieden te veel gedoe geeft voor zo’n organisatie en dit “goedkoper” voor ze is.
Pagina: 1