Advies over auto door de wasstraat (nightpakket)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Dag mensen ik zit met een uitdaging met ons Mercedes GLA zwart met nightpakket die we een paar maanden in bezit hebben. Gekocht als occasion uit 2019.

Bij ons in de buurt heeft sopautowas een actie waarbij ik voor een prikkie de excellent wasbeurt kan laten uitvoeren:

Excellent
Wassen + Drogen + Wax + Velgen + Polish + Protectie + Bodem

Sinds we de auto hebben was ik met de hand met alle toeters en bellen.
Vind ik ook leuk maar het weer zit niet echt mee nu 😎.

De grootste uitdaging zit hem erin dat ik bang ben dat de raamlijsten en dakrails (zwart) vlekken krijgen net als toen ik hem kocht. Bij de dealer hebben ze het voor elkaar gekregen en weggepoetst want het zag er echt niet uit.

Zie hier meer over met foto’s van andere met soortgelijke problemen:
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=99063

Kan het kwaad om voor een keer door de wasstraat te gaan waar ook drogen voorbijkomt en voor de zekerheid ik nog netjes met de hand afdroog?
Als ik die vlekken snel weer terug zal zien dan sla ik het lekker over 😉.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hand-drogen. En veel van die wasstraten hebben ook nog een overkapte stofzuig-straat en vaak heb je daar ook een luchtspuit.

Dus, lijsten enzo eerst met lucht afspuiten en dan de laatste druppels zelf afnemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:24:
Hand-drogen. En veel van die wasstraten hebben ook nog een overkapte stofzuig-straat en vaak heb je daar ook een luchtspuit.

Dus, lijsten enzo eerst met lucht afspuiten en dan de laatste druppels zelf afnemen.
En mochten ze geen luchtspuit hebben?
Ik vermoed dat die vlekken ontstaan omdat de druppels niet snel afgedroogd worden. Maar weet niet of ik snel genoeg ben want het is een lange wasstraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51
Het was vandaag 10 graden en droog. Waarom zou je niet met de hand kunnen wassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Bobmeister schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:34:
Het was vandaag 10 graden en droog. Waarom zou je niet met de hand kunnen wassen?
Ben eerlijk gezegd een zomerman. Dus vanaf de lente tot de herfst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:48
De eerste wereld heeft zo zijn eigen problemen ;) Ik snap je @hoihoi66, maar ik denk dat je gewoon moet proberen of het kwaad kan.

Je zou ook het Mercedesforum kunnen proberen. Ik heb de vlekken ook op mijn oude Toyota, maar ik kom zelden in de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Lekker binnenblijven zou ik zeggen. Ga je voor een prikkie door de wasstraat zit je daarna vele Euro's weg te gooien om de was en polish vlekken weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die vlekken komen door de ph waarde van de voorwas in de wasstraat. Lekker bij uit de buurt blijven, desnoods doe je een snel sopje voor de deur.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 15-12-2023 23:01 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:55
Ik ga juist wel door de wasstraat met het uitgebreide pakket. Door het reinigen en waxen van de bodem voorkom je dat deze gaat roesten en gaat de auto langer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wasstraat=krasstraat. Toch maar met de hand voorkomt ook nog swirls en dat lijkt mij een groter probleem dan het weg moeten poetsen van vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:15
Roenie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:18:
Wasstraat=krasstraat. Toch maar met de hand voorkomt ook nog swirls en dat lijkt mij een groter probleem dan het weg moeten poetsen van vlekken.
Dat moet ook maar mogelijk zijn. Als je in een flat woont is het al wat lastiger en in steeds meer gemeenten is het niet toegestaan om je auto op straat te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Rond de middag gekozen om net de hand te wassen bij een wasstraat. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:41:
[...]

Dat moet ook maar mogelijk zijn. Als je in een flat woont is het al wat lastiger en in steeds meer gemeenten is het niet toegestaan om je auto op straat te wassen.
Dat lijkt mij nogal logisch 8)7

Een wasbox kan ook trouwens. Zeker op rustige tijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Roenie op 16-12-2023 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat maak je je druk om niks zeg.
Het is maar een auto.
En krassen komen er op den duur toch wel op.
Maar hij rijdt er waarschijnlijk niet minder om.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Yaksa schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:53:
Het is maar een auto.
Dan heb je de foto’s in de openingstopic ( link mercedes forum) niet gezien. Dat zijn geen krassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
Het is maar een auto.
Gelukkig zijn we allemaal anders....
Jij geeft waarschijnlijk niks om je auto.

Ik begrijp TS helemaal :) Ik was hem ook altijd met de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 23:04

XOR

remmuz schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:41:
Wasboxen lossen dat op. Als je gesteld bent op je lak zou ik de wasborstel wel overslaan. Neem een spons of handschoen en wat andere zaken mee en je kunt je auto keurig wassen en poetsen, en de troep wordt correct afgevoerd.

Alleen als je met een twee-emmer-systeem, klei of andere detailing aan de slag wil is een box niet optimaal, maar ik gok dat je niet in die hoek zit als je het over een wasstraat hebt.
Het is maar een auto.
Uiteindelijk wel. Vieze auto's of auto's met doffe lak voeren vocht minder goed af en roesten daarmee sneller. Troep op je onderstel doet hetzelfde, en zorgt bovendien voor extra slijtage van bewegende delen. Zelfs in commerciële omgevingen waar men weinig om het uiterlijk geeft en alles om kosten-baten worden voertuigen structureel gewassen (vrachtverkeer, treinen, vliegtuigen). De boel schoonhouden, wassen en waxen is echt gewoon onderdeel van het technische onderhoud.

Nog even los van dat het pure kapitaalvernietiging is als je niet in een afstands barrel rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

XOR schreef op zondag 17 december 2023 @ 01:52:
[...]

Alleen als je met een twee-emmer-systeem, klei of andere detailing aan de slag wil is een box niet optimaal, maar ik gok dat je niet in die hoek zit als je het over een wasstraat hebt.
Onze wasstraat hier heeft een apart tappunt voor je twee-emmer-systeem; je hoeft dus niet met een lans je emmers te vullen.

Overigens, en ieder zal dat ook een mening over hebben: ik kan me soms niet heel erg vinden in het feit dat iemand op een spitsmoment dan uitgebreid 3 kwartier een wasbox bezet houdt om in zijn/haar tempo dan de eigen velgenreiniger en 2x met een wash-mitt de hele auto onder handen te nemen.

Gelukkig zie ik vaak zat mensen die dan voor het grove waswerk de wasbox gebruiken, dan de auto op het terrein parkeren en daar met de hand 2 emmers / perslucht / etc de puntjes op de i gaan zetten incl drogen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Het is maar een auto.
De één vindt dat niet belangrijk en de ander wel. Jij hebt vast weer dingen waar een ander niets mee heeft. helemaal prima :)
MAX3400 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:59:
[...]

Onze wasstraat hier heeft een apart tappunt voor je twee-emmer-systeem; je hoeft dus niet met een lans je emmers te vullen.

Overigens, en ieder zal dat ook een mening over hebben: ik kan me soms niet heel erg vinden in het feit dat iemand op een spitsmoment dan uitgebreid 3 kwartier een wasbox bezet houdt om in zijn/haar tempo dan de eigen velgenreiniger en 2x met een wash-mitt de hele auto onder handen te nemen.

Gelukkig zie ik vaak zat mensen die dan voor het grove waswerk de wasbox gebruiken, dan de auto op het terrein parkeren en daar met de hand 2 emmers / perslucht / etc de puntjes op de i gaan zetten incl drogen.
Het liefst was ik voor de deur, maar als dat niet kan neem ik twee grote jerrycans (warm) water en emmers mee naar de wasbox in rustige tijden. Water in de emmers en wassen maar. Daarna afspoelen met osmose water en drogen. En uiteraard niet doen als het spits is. Sowieso werkt dat niet fijn.
Pagina: 1