Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Slechts één Tuya account koppelen aan Google Home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bottoneke
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-01 14:16
Ik heb in Tuya meerdere accounts. Eén account voor mijn eigen woning en nog twee accounts (voor twee andere woningen) waar ik als reserve beheerder sta en voor wat onderhoud. Dit bij alleenstaande kennissen, zodat ze een backup hebben. Nu wil ik mijn eigen account (van mijn woning) koppelen aan Google Home.

Mijn vraag is of het mogelijk is om alleen mijn woning of dus mijn account te koppelen aan Google Home?
Bij alles wat ik tot op heden geprobeerd heb krijg ik in Google Home ook alle apparaten van de anderen te zien. Weliswaar zijn deze niet gekoppeld aan een huis of aan een ruimte, maar de knoppen staan gewoon in de apparatenlijst. Ik ben bang dat als ik:"hey, Google" dat deze wel eens apparaten buiten mijn huis gaat bedienen.

Op dit moment zie ik eigenlijk als enige mogelijkheid om alles van mijn account in Tuya te verwijderen en over te zetten naar Smart Life.

Mogelijk dat er hier op dit forum al oplossingen geboden zijn, maar ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden. Ik vind het ook niet direct noodzakelijk om alles lokaal te gaan draaien. Ik ben in het verleden bezig geweest met een Raspberry en ik moet zeggen dat ik daar geen slechte ervaringen mee had. Maar ik zoek geen systeem waar ik hier in mijn directe omgeving de enige ben die het kan onderhouden.

Vandaar dat ik terug wilde gaan Tuya en Google Home.

Mocht iemand ervaring hebben met meerdere accounts, dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Bottoneke op 15-12-2023 21:33 . Reden: Incomplete zin ]