Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth esenkbrink
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-05-2024

Seth esenkbrink

Monteur industele systemen

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb een vraag over het volgende product: een bandenspanningscontrolesysteem met externe sensoren. Dit zijn van die sensoren die je op het ventiel van je band schroeft. Mijn vraag is of dit iets is wat degelijk is en wat niet voor problemen kan zorgen voor bijvoorbeeld het ventiel zelf.

Ik hoor graag of een van jullie hier misschien meer ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet,
Seth

S.I.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 22:18
Bestaat bij vrachtwagens wel, maar nog nooit bij auto's gezien. Dan is het een blokje met slangetje naar ventiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik ken ze.

Aftermarket tirepressure monitor.
Meestal met een appart schermpje waar de data in komt.
Persoonlijk geen fan van. Liever vanuit fabriek.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een tijdje de set van 70mai in gebruik gehad. Was tijdelijk omdat ik wist dat ik een twee velgen had met wat corrosie rondom de ventielen en zo kon ik het tijdig in de gaten houden tot de nieuwe set wielen binnen was. Ideaal voor die use case, al zou je het altijd langer kunnen gebruiken. Van anderen heb ik wel gehoord dat ze vast roesten aan de ventielen maar dat heb ik niet meegemaakt, al moest ik dus ook om de twee weke pompen dus het kwam vaak zat los. Aflezen via meegeleverd paneel of de 70mai app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth esenkbrink
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-05-2024

Seth esenkbrink

Monteur industele systemen

Topicstarter
Zal het product dus het ventiel zelf niet beschadigen tijdens het rijden? @sigmundfreund vanwege het gewicht van de sensor. Ik wil de sensor plaatsen op een Hyundai i20 2023 mijn auto heeft wel een bandenspanning controleren systeem alleen geeft hij niet aan welke band of hoeveel druk er nog in de banden zit.

S.I.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Ik heb deze al een paar jaar op onze 2e auto zitten. Werkt perfect, display gaat aan zodra auto begint te bewegen. Wordt opgeladen door de zon.
En de afgelezen druk komt overeen met de digitale meter bij het pompstation waar ik mijn banden altijd oppomp.

In circa 3 jaar 1x de batterijen in de ventieldopjes moeten vervangen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006067080307.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:59
Seth esenkbrink schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:13:
Zal het product dus het ventiel zelf niet beschadigen tijdens het rijden? @sigmundfreund vanwege het gewicht van de sensor. Ik wil de sensor plaatsen op een Hyundai i20 2023 mijn auto heeft wel een bandenspanning controleren systeem alleen geeft hij niet aan welke band of hoeveel druk er nog in de banden zit.
Ze zijn niet super zwaar en je merkt het ook niet aan het balans dus wat dat betreft zou ik me niet druk maken. Ze zijn vooral aan de wat grote kant en zien er best lelijk uit, maar functioneel is het wel.

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Seth esenkbrink schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:13:
Merk er hier niks van op onze 2e auto, een Kia Picanto. Geen enkele vibratie, ook niet op snelweg.
Pagina: 1