Welke 75" tv voor in sportkantine met budget van 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 20:39
Voor in een sportkantine ben ik opzoek naar een 75" televisiescherm.
Het scherm zal gebruikt worden voor het volgen van sportwedstrijden, tijdens vergaderingen en andere activiteiten. Het beeld moet helder en duidelijk zijn, maar beeldkwaliteit zoals kleurechtheid is minder belangrijk. Het scherm wordt opgehangen aan een houten balk. Het budget is 1.000 euro.

Wanneer ik ook filter op max. 5 dagen levertijd, verschijnen op dit moment 32 producten in de pricewatch.
Het meest recent verkrijgbare model in die lijst is de Samsung CU7190, die wordt momenteel bij de Makro aangeboden voor 785,29 euro incl. btw (buitenlands model, XXN). De TCL 75P631, voor 795 euro kan ook. Dit lijkt mij veel waar voor het geld. Maar er is meer budget.
Genoeg voor bijvoorbeeld de Sony Bravia KD-75X81K, nu bij Bol voor 999 euro.

De Sony heeft, als de info in deze post klopt, een IPS-paneel. Dat lijkt me een voordeel omdat in de kantine de meeste schuin op het beeld zullen kijken en IPS-panelen doorgaans betere kijkhoeken hebben. Helaas vind ik weinig over de helderheid, ook niet van de andere tv's, en die is belangrijk aangezien de kantine niet verduisterd gaat worden.
De Sony en TLC draaien op Google TV waardoor er rechtstreeks op gecast worden, toch?

Hebben jullie nog ideeën, opmerkingen of suggesties?

Beste antwoord (via My-life op 19-12-2023 19:57)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 21:49
My-life schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:54:
[...]

Dan lijkt de Sony toch behoorlijk in het voordeel. Waar heb je deze info vandaan?
Imo is de Sony ook de beste keuze met het gestelde budget.

Zie o.a hier, hier en hier.

*De X80L is qua hardware dezelfde TV als de X8xK, net als dat de FWD line-up gelijk staat aan KD.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 15:01
Moet het ophangen van het scherm ook in het budget opgenomen worden? anders zou je nog kunnen investeren in een deftig ophangsysteem? bij dit formaat TV kost dat toch al gauw een aardige duit.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Samsung en TCL maken gebruik van een VA paneel.

De Sony X81K zit rond de 340 cd/m² en de LG UR76 zit rond de 240 cd/m², kijkhoeken zijn bij de Sony iets breder dan van de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nirrilith schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:29:
Moet het ophangen van het scherm ook in het budget opgenomen worden? anders zou je nog kunnen investeren in een deftig ophangsysteem? bij dit formaat TV kost dat toch al gauw een aardige duit.
Nee, de steun gaat niet van dit budget af.
Freshouttheoven schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:37:
Samsung en TCL maken gebruik van een VA paneel.

De Sony X81K zit rond de 340 cd/m² en de LG UR76 zit rond de 240 cd/m², kijkhoeken zijn bij de Sony iets breder dan van de LG.
Dan lijkt de Sony toch behoorlijk in het voordeel. Waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
My-life schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:54:
[...]

*De X80L is qua hardware dezelfde TV als de X8xK, net als dat de FWD line-up gelijk staat aan KD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

My-life schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:26:

Hebben jullie nog ideeën, opmerkingen of suggesties?
is een projector te overwegen voor jullie?

dan heb je veel groter beeld om met een grote groep voetballen te kijken, zo'n groot beeld geeft een veel betere beleving IMHO.

ik kan je geen projectoren aandragen nu zo even, maar allicht kun je het als alternatief bekijken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Freshouttheoven schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:49:
[...]

Bedankt, deze is besteld. Mooi op tijd want zojuist zag ik dat de laagste prijs nu 1149 euro is.
Fraggert schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:02:
[...]

is een projector te overwegen voor jullie?

dan heb je veel groter beeld om met een grote groep voetballen te kijken, zo'n groot beeld geeft een veel betere beleving IMHO.

ik kan je geen projectoren aandragen nu zo even, maar allicht kun je het als alternatief bekijken.
Een projector is mooi bij het kijken van een sportwedstrijd, maar niet handig voor de andere toepassingen

Ik denk dat we met de Sony straks wel een mooi tv-scherm hebben voor de kantine :) .
Pagina: 1