Mijn vraag
Ik ga voor het eerst laminaat leggen en het is me nog niet helemaal duidelijk welk soort ondervloer daar onder moet.
De situatie:
- Jaren '70 huis
- 1e verdieping (slaapkamers en overloop)
- de vloer is zover ik weet Nehobo holle stenen met daarover een cementlaag (?)
- ik heb of moet nog bestaande vloerbedekking verwijderen. Er zitten nog wat lijmresten e.d aan de vloer.
- de vloer is zover ik kan vaststellen droog
- geen vloerverwarming in de vloer
- het laminaat dat ik wil gaan leggen is 8 mm dik.
- de muren zijn recent gestuct (de lucht is in huis daarom op dit moment nog vochtig)
Volgens mij heb ik iets nodig om oneffenheden op te vangen.
Of er een vochtscherm/folie nodig is, verschilt per bron op internet. Hier zit dus ook mijn grootste onduidelijkheid.
Contactgeluiden wordt ook veel genoemd als factor in de keuze. Het lijkt me voor mijn situatie niet zo'n issue.
Ik zoek de eenvoudigste oplossing die goed genoeg is om jaren vooruit te kunnen. Als het ook een goedkope oplossing is, is het helemaal mooi meegenomen.
Ik ga voor het eerst laminaat leggen en het is me nog niet helemaal duidelijk welk soort ondervloer daar onder moet.
De situatie:
- Jaren '70 huis
- 1e verdieping (slaapkamers en overloop)
- de vloer is zover ik weet Nehobo holle stenen met daarover een cementlaag (?)
- ik heb of moet nog bestaande vloerbedekking verwijderen. Er zitten nog wat lijmresten e.d aan de vloer.
- de vloer is zover ik kan vaststellen droog
- geen vloerverwarming in de vloer
- het laminaat dat ik wil gaan leggen is 8 mm dik.
- de muren zijn recent gestuct (de lucht is in huis daarom op dit moment nog vochtig)
Volgens mij heb ik iets nodig om oneffenheden op te vangen.
Of er een vochtscherm/folie nodig is, verschilt per bron op internet. Hier zit dus ook mijn grootste onduidelijkheid.
Contactgeluiden wordt ook veel genoemd als factor in de keuze. Het lijkt me voor mijn situatie niet zo'n issue.
Ik zoek de eenvoudigste oplossing die goed genoeg is om jaren vooruit te kunnen. Als het ook een goedkope oplossing is, is het helemaal mooi meegenomen.