Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn vraag
Ik heb een automatisering gemaakt in apple opdrachten. Als ik google maps open dan opent meteen ook flitsmeister, maar als ik dan terug ga naar maps dan gaat hij weer meteen terug naar flitsmeister. dus de automatisering word ook in werking gezet als het programma al op de achtergrond draait. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

(ik ben nieuw met apple opdrachten en ben ook nieuw met forums dus als ik wat verkeerd doe laat het me weten.)

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPhone 13 met laatste software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Als je ingesteld hebt dat als je Google Maps opent, dat Flitsmeister gaat openen, dan blijf je in een loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:10
Op deze manier blijf je inderdaad in een loop. Je kunt beter bijvoorbeeld als je met Bluetooth verbind dat je Maps en FM opent, dat doet ie het maar eenmalig.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
dank voor de snelle reacties, zoals ik het wil kan dus niet? ik heb een oude auto, ik navigeer op mijn telefoon. wanneer zou ik dan verbinding maken met bluetooth? Het idee is dat ik niet wil vergeten om flitsmeister op te starten als ik ga rijden en wil dit liever niet doen door flitsmeister altijd toegang te geven tot mijn gps (want dan start hij zelf als ik aan het rijden ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:41
Wat als je het andersom doet? Maps starten na Flitsmeister. Dan begin je te navigeren door Flitsmeister te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
Leuke workaroundπŸ˜„ ik navigeer met 3 verschillende apps dan zou ik altijd met flitsmeister moeten beginnen, het is een optie, ik kan alleen niet goed accepteren dat het niet kan werken zoals ik het had gedacht. Is dit iets wat jullie zeker weten? Iets wat al vaker voor problemen heeft gezorgd? Een app openen en iets wat op de achtergrond draait naar voren halen zou eigenlijk anders moeten zijn… maar dit zal dus een beperking zijn waar je mee moet dealen in opdrachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

@WimWaalman heb je widgets op je homescreen? Dan kun je β€˜stacks’ maken. Ik heb wel Bluetooth in mijn auto, dus hij runt elke keer tijdens verbinden Gmaps, Spotify en FM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4r2SQ-M4Z_3YDXSBhwLS3CY-cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b34QcJ9IForW5uZbsJwoo2uw.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb deze als voorbeeld, misschien kan je zo iets maken dat je dan alle drie de apps tegelijk kan starten? Ik vind het zelf ook wel lekker FM aan te hebben en er zeker van te zijn dat β€˜ie aanstaat ;)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51
WimWaalman schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:24:
Mijn vraag
Ik heb een automatisering gemaakt in apple opdrachten. Als ik google maps open dan opent meteen ook flitsmeister, maar als ik dan terug ga naar maps dan gaat hij weer meteen terug naar flitsmeister. dus de automatisering word ook in werking gezet als het programma al op de achtergrond draait. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

(ik ben nieuw met apple opdrachten en ben ook nieuw met forums dus als ik wat verkeerd doe laat het me weten.)

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPhone 13 met laatste software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat je zou kunnen doen is de Automation iets complexer maken zodat hij eerst kijkt welke app er al open staat en daar de rest van de Automation op aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
Hi, dit kan dan niet in het aanmaken van de automation toch? Ik bedoel ik heb een automation aangemaakt die een opdracht opent wat je voorsteld moet ik dan in de opdracht aanpassen toch? Ik zie niet veel opties in de automation zelf. Heb hier onder een foto van mijn automation gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBkp0_nFUcr5U1az6Ou1weaxLYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWJRhU3GlnLLJGnmk9EbrSQB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

WimWaalman schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:19:
Hi, dit kan dan niet in het aanmaken van de automation toch? Ik bedoel ik heb een automation aangemaakt die een opdracht opent wat je voorsteld moet ik dan in de opdracht aanpassen toch? Ik zie niet veel opties in de automation zelf. Heb hier onder een foto van mijn automation gezet.
[Afbeelding]
Ik weet niet op wie je nu antwoord maar dit is een shortcut, geen automation perse.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51
WimWaalman schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:19:
Hi, dit kan dan niet in het aanmaken van de automation toch? Ik bedoel ik heb een automation aangemaakt die een opdracht opent wat je voorsteld moet ik dan in de opdracht aanpassen toch? Ik zie niet veel opties in de automation zelf.
De eerste stap is een Opdracht maken die begint met kijken of Flitsmeister al is gestart en zo ja niets-doet en zo-nee Flitsmeister opent. Daarna die Opdracht aan de Automatisering hangen die in werking gaat zodra Google Maps wordt geopend.

Het is net iets teveel werk om het hier letterlijk uit te werken maar deze link legt het uit. :)
Deze video legt het ook wel duidelijk uit: YouTube: If Statement Tutorial iOS Siri Shortcuts

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 17-12-2023 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
Hi dank voor je reactie, Ik heb de video gekeken en tekst gelezen, was interessant! maar kun je me een klein beetje opweg helpen met hoe ik het volgende aan pak: (De eerste stap is een Opdracht maken die begint met kijken of Flitsmeister al is gestart ) ik zou niet weten hoe ik hier een begin mee maak. heb door alle acties heen gekeken maar weet niet welke te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimWaalman
heb nu het volgende gemaakt maar dit werkt ook niet. het moment dat ik van flitsmeister naar google maps ga ziet hij dit als het openen van de app (terwijl de app eigenlijk al open is in de achtergrond)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hu2qi43e7CHmGnYEhD9fBpD2MKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hROUNEAlUFXL3gANTbLTsMbj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Omdat ik mijn twijfels heb bij de haalbaarheid van een check of een app al actief is, doe ik hieronder een voorzet voor een opdracht die FM opent en daarna de optie biedt om de gewenste navigatie app te openen. Misschien biedt dit de TS wat hij zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqohc5lvKt-5VRJt6ihVdEBtdlU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pMp7G1PfXi32lMdCAdH37GmD.png?f=fotoalbum_medium
Pagina: 1