Whatsapp fotos van iPhone naar PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 19:45
Hallo,

Gisteren ben ik bezig geweest iemand te helpen de fotos van de iPhone (zat echt helemaal vol!!) naar de PC te zetten.
Nu ben ik uiteindelijk wel een heel eind gekomen, maar ik vraag mij toch af of ik dit handig heb gedaan en of ik echt alles heb overgezet. (Volgens mevrouw gaan op de methode die we gebruikt hebben ook altijd alle Whatsapp fotos/videos mee, maar ik heb dat niet meer kunnen controleren.)

De apparaten die we gebruikten:
-iPhone (nieuwste iOS en up to date)
-Windows 10

Volgens mij zijn er normaal gesproken 4 opties:
-1- via de iCloud, op zich erg handig, maar nu geen optie aangezien mevrouw geen betaald abonnement heeft en met 5Gb hiervoor veel te weinig ruimte heeft.
-2- Kopieren van de inhoud van de DCIM folder. Is de methode die ik meestal gebruik, maar volgens mij kopier je dan NIET DE WHATSAPP FOTOS, enkel de zelfgemaakte fotos.
-3- via "fotos importeren" in FOTO'S op de PC. Deze methode hebben we nu gebruikt.
-4- via iTunes, en hier heb ik helemaal nog geen ervaring mee.

Mijn vragen zijn nu;
-Klopt het dat ik bij het kopieren van de map DCIM enkel de zelfgemaakte fotos, en niet de Whatsapp fotos? (zoals ik altijd heb verondersteld)
-Klopt het zoals mevrouw aangeeft, dat je bij importeren via de FOTO'S app op de laptop ook de Whatsapp fotos en videos importeert? (Dus in principe alles wat je ook in de Foto app op de iPhone ziet?
-Of is toch de enige manier om dit goed te doen, iCloud of iTunes gebruiken...?

Hopelijk kan iemand mij hier iets meer duidelijkheid over verschaffen.
Ik ben in mijn eigen huishouden helaas :| al een tijdje voor het grootste gedeelte uit het Apple eco-systeem en kan deze dingen niet even zelf thuis uitproberen.

Alvast bedankt!!
Michiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
De vraag is of er in Whatsapp de optie 'save to camera roll' aan staat. Dat bepaalt waar je Whatsapp foto's terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 19:45
@Archer_VC10

Bedankt voor je reactie!

Okay, dat kan ik dan helaas van hieruit niet zien...
Al vermoed ik wel dat ie aanstaat want volgens mij werden wel alle toegestuurde fotos automatisch in de Foto-app opgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik gok dat de default 'aan' is en in dat geval zouden de WA foto's ook meegenomen moeten zijn... maar zeker weten is nu moeilijk.

Ik zit nooit op die manier in de mappenstructuur van de iPhone te zoeken, dus ik kan ook je vraag eigenlijk niet goed beantwoorden maar volgens mij staan alle foto's (even van de default uitgaande) daar wel in één map. Dus mijn gevoel zegt dat je alles mee hebt genomen.