Siemens vaatwasser defect aan bodemplaats net na garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-07 00:15
Onze vaatwasser siemens SX75Z8000BE/08 deur gaat helaas niet meer goed open en dicht. Na 2 jaar en 3 maanden leek het erop dat onderdeel 00623536 geleider was afgebroken. deze op de linker kant vervangen maar toch nog problemen dus andere kant gecheckt en daar loop ik tegen een groot probleem aan.

de houder (rondje) waarover ik de geleid moet plaatsen is afgebroken. om dit de maken moet ik een hele nieuwe bodemplaats kopen. maar zelf heb ik geen ervaring met het verwijderen van bodmeplaats (00775737 onderdeelnummer) van de vaatwasser.

Als noodoplossing heb ik in de bodemplaats een schroef erin gezet zodat de geleider netjes op en dicht kan. Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBXzLWwkEKxnVqq_k6j7CyEHiaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMjbHPnWRym34IVA2cJXE9wq.jpg?f=fotoalbum_large

iemand ervaring bij het verwijderen van een bodemplaat? kan je nog na 2 jaar op coulante regeling van siemens hopen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
In Nederland kennen we geen wettelijke garantietermijn.

Het lijkt mij dat je mag verwachten dat een Siemens vaatwasser langer mee gaat dan 2 jaar, en dat er dus in ieder geval enige vorm van coulance verwacht mag worden. Ik weet alleen niet of ze moeilijk kunnen gaan doen over het feit dat je zelf e.e.a. aan de machine gedaan hebt.

Mijn Miele wasmachine (1200 Euro) ging na eenzelfde periode defect. Ik heb mezelf bij de verkopende partij gemeld (grote online webshop) en die hebben een monteur langs gestuurd van Miele. De kosten van deze reparatie (Ik meen dat het ging om iets van 175 Euro) zijn na enkele mails heen en weer volledig vergoed door de webshop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Denman op 15-12-2023 15:23 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-07 00:15
ik zal via de verkoper eens proberen of ik iets terug kan krijgen aan kosten.