Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobocop
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-05 21:27
Hey slimme mensen,

Ik heb nooit stilgestaan bij het feit dat RAM combineren niet altijd heel goed uitpakt, dat heb ik nu geleerd. Afgelopen week wilde ik testen of extra werkgeheugen tot betere prestaties zou leiden.

- In mijn pc zit nu, 32GB (2x16) G.skill Aegis F4-3200C16D-32GIS 1.35V
- Daar stopte ik wat oudere Corsair bankjes in die op 2660mhz draaien en 1.2V
- Het moederbord is een B550 Aorus Pro AC

Eén van de Aegis bankjes leek niet meer te werken nadat ik de Corsairs erbij in gedaan had. De PC startte toen niet meer op, tot ik dat ene bankje eruit haalde. Daarna de andere ook niet meer. Maar in een andere pc werken ze beiden nog wel gewoon.

Mijn vermoeden is dat mijn moederbord alleen de 1.2 voltage nu nog wel hebben of iets dergelijks. Is dat mogelijk? En zo ja, of anders, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Pleh :)!

Beste antwoord (via jobocop op 28-12-2023 10:45)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
jobocop schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:39:
Bedankt voor je reactie! Ik edit en animeer veel. Daarbij combineer ik vaak 3 soms 4 adobe programma's tegelijk.

Ik heb gecheckt dat de ram setjes wel dezelfde timing hadden, dus het zal dan het voltage zijn. Of echt iets mis met het moederbord misschien.

Voor mij is het nu het belangrijkste dat de pc weer snel goed draait ivm opdrachten. heb je daar misschien een tip voor? Kan ik het moederbord resetten als het ware?

Ik heb al eenzelfde setje besteld, maar een beetje huiverig om die er zo gelijk in te zetten als dat voltage het probleem is.
als je hetzelfde setje besteld hebt, dan is voltage niet het probleem, echter mengen van verschillend geheugen dat gaat meestal niet goed.

Als je nog zo'n zelfde gskill setje besteld hebt,dan zou het goed kunnen gaan,echter nog geen garantie dat het daadwerkelijk goed werkt,maar schade zal het niet doen hoor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Er zijn hier meerdere zaken van toeapassing,verschillende ram combineren is een probleem,daar verschillende timings,voltage ect.

Je kan het beste zo'n zelfde setje erbij kopen.

Echter geen garantie dat het 100% werkt,want 4 bankjes vol is lastig voor de gemiddelde ggeheugen controller

En waarom wil je meer geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobocop
Bedankt voor je reactie! Ik edit en animeer veel. Daarbij combineer ik vaak 3 soms 4 adobe programma's tegelijk.

Ik heb gecheckt dat de ram setjes wel dezelfde timing hadden, dus het zal dan het voltage zijn. Of echt iets mis met het moederbord misschien.

Voor mij is het nu het belangrijkste dat de pc weer snel goed draait ivm opdrachten. heb je daar misschien een tip voor? Kan ik het moederbord resetten als het ware?

Ik heb al eenzelfde setje besteld, maar een beetje huiverig om die er zo gelijk in te zetten als dat voltage het probleem is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
jobocop schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:39:

als je hetzelfde setje besteld hebt, dan is voltage niet het probleem, echter mengen van verschillend geheugen dat gaat meestal niet goed.

Als je nog zo'n zelfde gskill setje besteld hebt,dan zou het goed kunnen gaan,echter nog geen garantie dat het daadwerkelijk goed werkt,maar schade zal het niet doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobocop
Top dan ga ik het gewoon proberen denk ik.

Overigens, hetzelfde setje (G.skill Aegis) heb ik nu dus pas later gekocht. Nadat ik dus een andere set geprobeerd had te combineren met wat ik al had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan beter 1 grotere kit van 2 (2x16GB) halen, dan behoud je ook je maximale snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2023 15:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Wat hierboven gezegd is,beste is 2x16gb,stom van mij niet bij stil gestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:02
Even bios resetten op het bord zelf dan zal hij waarschijnlijk weer prima draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jobocop schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:26:
Hey slimme mensen,

Ik heb nooit stilgestaan bij het feit dat RAM combineren niet altijd heel goed uitpakt, dat heb ik nu geleerd. Afgelopen week wilde ik testen of extra werkgeheugen tot betere prestaties zou leiden.

- In mijn pc zit nu, 32GB (2x16) G.skill Aegis F4-3200C16D-32GIS 1.35V
- Daar stopte ik wat oudere Corsair bankjes in die op 2660mhz draaien en 1.2V
- Het moederbord is een B550 Aorus Pro AC

Eén van de Aegis bankjes leek niet meer te werken nadat ik de Corsairs erbij in gedaan had. De PC startte toen niet meer op, tot ik dat ene bankje eruit haalde. Daarna de andere ook niet meer. Maar in een andere pc werken ze beiden nog wel gewoon.

Mijn vermoeden is dat mijn moederbord alleen de 1.2 voltage nu nog wel hebben of iets dergelijks. Is dat mogelijk? En zo ja, of anders, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Pleh :)!
Welke oude Corsair modules ?
mixen is meestal niet goed werkend te krijgen, en als het wel lukt dan op 2666 alles. En schiet je nog in je eigen voet. Bios reset en alleen de Aegis gebruiken op 3200MT/s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Er zit toch al 2x16GB in als ik het goed lees?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1