Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Hi,

ik heb een RTX 3080 in mn PC, die altijd via hdmi verbonden was met mn TV. Sinds kort, heb ik een Sammy OLED 49" monitor en die moet ik via hdmi aansluiten, want anders werkt de 5K 240hz resolutie niet

Ik heb geprobeerd een DP-HDMI adapter (zelfde HDMI kabel naar TV) van Cablematters en eergisteren een ander merk (Active Adaptor) , maar ik krijg geen beeld op de TV

Zelfs niet als ik mn PC op Full HD resolutie zet en het scherm dupliceer

Enige suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
Kun je uitleggen hoe precies de aansluiting nu loopt? Want het is mij niet duidelijk waar de adapter(s) zit(ten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
de GPU heeft 1x hdmi (gaat de monitor) en 3x DP 1.4 . Op een DP aansluiting zit nu de DP > HDMI adapter (verbonden via hdmi naar TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Staat de TV op de juiste Source ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:20
TV heeft HDMI2.1 nodig en dat zal de DP>HDMI adapter niet doen verwacht ik. Monitor aansluiten op de DP en de TV rechtstreeks op de HDMI van de videokaart. De gebruikte HDMI kabel zal ook van belang zijn. Lang niet alle kabels doen zo'n hoge resolutie en refreshrate. Is er een HDMI kabel bij de TV geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Duke of Savage schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:43:
Staat de TV op de juiste Source ingesteld?
ja.

FYI ik heb mn PC al zeker 10 jr aangesloten op div OLED Tv's (want ik gebruik MadVR voor video rendering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Uszka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:46:
TV heeft HDMI2.1 nodig en dat zal de DP>HDMI adapter niet doen verwacht ik. Monitor aansluiten op de DP en de TV rechtstreeks op de HDMI van de videokaart. De gebruikte HDMI kabel zal ook van belang zijn. Lang niet alle kabels doen zo'n hoge resolutie en refreshrate. Is er een HDMI kabel bij de TV geleverd?
Dezelfde kabel werkte prima met mn andere (2022) OLED TV. Nu is die verbonden met n Samsung S95SC OLED TV

Als ik mn monitor aansluit op DP, werkt 5K 240hz (10bit) niet meer. Zelfs 5K 120hz (8bit) werkt niet goed

Bijzonder jammer dat er geen 2x HDMI op de Nvidia GPU's zitten en DP 1.4 is erg oud :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Uszka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:46:
ik las in de amazon reviews van de adapter, dat het bij andere wel werkt (4K 120HZ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 10:14

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wat voor een kabel gebruik je in de adapter? Als het een Active Optical kabel is (glas) dan zal dat via een adapter nooit werken.
Hoever staat je TV van je PC? Want Adapter + kabel is meestal max 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Baakster schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:55:
Wat voor een kabel gebruik je in de adapter? Als het een Active Optical kabel is (glas) dan zal dat via een adapter nooit werken.
Hoever staat je TV van je PC? Want Adapter + kabel is meestal max 3 meter.
het is een glass fiber HDMI kale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

SvenG schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:04:
[...]

het is een glass fiber HDMI kale
Dat werkt niet met een DP -> HDMI adapters. Je zal die echt direct in de GPU moeten doen zonder adapter. Of een kortere 3 meter (koper) HDMI 2.1 kabel moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
OK, dat wist ik niet (snap de logica/science er achter ook niet) , maar zal de kabel vervangen voor n andere hdmi 2.1 48gps kabel

3M is geen optie, het is 5M afstand (en onder 10M is geen active kabel nodig)

Thanks 4 the suggestion !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

SvenG schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:24:
de GPU heeft 1x hdmi (gaat de monitor) en 3x DP 1.4 . Op een DP aansluiting zit nu de DP > HDMI adapter (verbonden via hdmi naar TV)
Ik ken geen DP -> HDMI (type2) converters die 5K 240Hz aan kunnen. Max is 5K 120Hz (misschien zelfs maar 100Hz) zover ik weet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

SvenG schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:20:
OK, dat wist ik niet (snap de logica/science er achter ook niet) , maar zal de kabel vervangen voor n andere hdmi 2.1 48gps kabel

3M is geen optie, het is 5M afstand (en onder 10M is geen active kabel nodig)

Thanks 4 the suggestion !!!
En 5 meter over een adapter is ook een gok. Ik denk dat dat ook niet gaat werken of er zal iets van storing zijn.
Let op dat je een echt goede DP1.4 -> HDMI2.1 Adapter hebt.
Pagina: 1