Ik zoek een?
Ik ben niet echt thuis in de televisiewereld. Ik heb op dit moment een 8 jaar oude LG aan de muur hangen. Op zich werkt het ding prima, maar er zijn wat kleine dingen die irriteren en dus ben ik een nieuwe aan het overwegen. De punten van irritatie zijn dan ook direct de 'eisen' voor de aanschaf van een nieuwe.
Wat is je budget?
Een televisie wordt hier relatief weinig gebruikt. Het zal mij een zorg zijn of zwart ook echt zwart is (ter illustratie). Ik zoek daarom meer iets in de onderste regionen. Kwalitatief mag het echter wel een tijdje meegaan.
Eisen
Ik heb in de pricewatch gezocht en de eerste televisies die aan de eisen voldoen beginnen rond de 700 euro. Ik ben dan ook in dit segment begonnen.
Ik ben niet echt thuis in de televisiewereld. Ik heb op dit moment een 8 jaar oude LG aan de muur hangen. Op zich werkt het ding prima, maar er zijn wat kleine dingen die irriteren en dus ben ik een nieuwe aan het overwegen. De punten van irritatie zijn dan ook direct de 'eisen' voor de aanschaf van een nieuwe.
Wat is je budget?
Een televisie wordt hier relatief weinig gebruikt. Het zal mij een zorg zijn of zwart ook echt zwart is (ter illustratie). Ik zoek daarom meer iets in de onderste regionen. Kwalitatief mag het echter wel een tijdje meegaan.
Eisen
- Sinds kort werkt de NPO plus app niet meer. Van alle betaalde diensten is dit de enige die veel gebruikt wordt. Hetzelfde geldt overigens voor andere apps. Disney+ was al vrij snel van de radar verdwenen, HBO kon geloof ik ook niet. Om dit in de toekomst te voorkomen, heb ik mij laten vertellen dat je het beste kunt kiezen voor een merk zonder eigen OS. Is Google Android dan een goede keuze?
- Ik heb sinds een jaar een Xbox X. Op zich gaat alles prima, maar de huidige TV is max 50hz. Als we dan iets nieuws kopen, dan wil ik ook minimaal 100hz. En als je daar dan toch op let, dan ook HDMI 2.1
- Ik had een kaart in de TV icm Ziggo, echter ben ik overgestapt naar Delta vanwege het glasvezel. Bij Delta hebben we zo'n vreselijk kastje gekregen. Ik heb nu dus weer twee afstandsbedieningen. Alhoewel ik dat al storend vind, zijn beiden van die ouderwetse dingen. Je moet dus echt nauwkeurig richten, tien keer op een letter drukken als je een titel zoekt in Netflix. Super irritant. Een iets modernere afstandsbedening zou op zich wel prettig zijn.
- Minimaal 43 inch, maximaal 50inch. De voorkeur gaat uit naar 50.
Ik heb in de pricewatch gezocht en de eerste televisies die aan de eisen voldoen beginnen rond de 700 euro. Ik ben dan ook in dit segment begonnen.
- Panasonic TX-49JXW944, echter deze draait op een eigen OS.
- Philips 50PUS8818
- Philips 50PUS8848
- LG 50QNED816RE, ook weer eigen OS. Ik heb wel goede ervaringen met veel LG producten