Na jaren lang een afkeer te hebben tegen kleuren IN mijn computerkast, ben ik er stiekem wel een beetje fan van geworden.
Het begon met een RGB toetsenbord, gevolgd door een RGB muis, een RGB muismat en daarna een RGB koptelefoon standaard.
Recent was het tijd voor een nieuwe kast (die tegenwoordig alleen ramen hebben) en een aantal RGB fans.
Om precies te zijn: Bequiet Light Wings fans.
Dit zijn trouwens geen RGB fans, maar ARGB fans.
Mijn doel is om al deze leuke kleurtjes centraal aan te sturen via software en zo een figuurlijke kerstboom te maken.
De ARGB fans van Bequiet kan je via hun controller centraal aansluiten op je moederbord en zo aansturen.
Je voelt hem al aankomen...
Mijn moederbord is een Asus uit 2018 met een 2-tal RGB headers.
Juist. RGB, geen ARGB.
Een 12V 4-pins RGB header is ondertussen een ouderwetse connector uit een tijdperk lang lang geleden.
De fans hebben moderne 5V ARGB 3 pins connectors en zijn niet compatible.
Dus ik denk, snel ff via Google een convertertje regelen en klaar.
Via een paar euro een kastje gevonden met aan de ene kant RGB en de andere kant ARGB.
Maar... voor de kenners... RGB kan slechts 1 kleur tegelijkertijd naar alle apparaten sturen.
Terwijl ARGB meerdere verschillende zones van je apparaat een andere kleur kan geven.
Dit kastje werkt dan ook voor geen meter, want je moet via een paar drukknoppen op het kastje aangeven wat je wilt.
Dit is niet wat ik wil.
Ik wil sturing via software.
Dus... contact opgenomen met Bequiet.
Antwoord: "hebben we niet, pech gehad".
TLDR
Wie heeft tips over een kastje waar ik mijn ARGB fans op kan aansluiten, zodat ik deze via software kan aansturen?
(zonder vendor lock-in)
Edit: ik zit nu te zoeken bij Cooler Master en vond deze super mooie controller:
https://www.coolermaster....sories/rgb-led-controller
Precies wat ik wil.
Maar deze is RGB, niet ARGB.... *zucht*
Het begon met een RGB toetsenbord, gevolgd door een RGB muis, een RGB muismat en daarna een RGB koptelefoon standaard.
Recent was het tijd voor een nieuwe kast (die tegenwoordig alleen ramen hebben) en een aantal RGB fans.
Om precies te zijn: Bequiet Light Wings fans.
Dit zijn trouwens geen RGB fans, maar ARGB fans.
Mijn doel is om al deze leuke kleurtjes centraal aan te sturen via software en zo een figuurlijke kerstboom te maken.
De ARGB fans van Bequiet kan je via hun controller centraal aansluiten op je moederbord en zo aansturen.
Je voelt hem al aankomen...
Mijn moederbord is een Asus uit 2018 met een 2-tal RGB headers.
Juist. RGB, geen ARGB.
Een 12V 4-pins RGB header is ondertussen een ouderwetse connector uit een tijdperk lang lang geleden.
De fans hebben moderne 5V ARGB 3 pins connectors en zijn niet compatible.
Dus ik denk, snel ff via Google een convertertje regelen en klaar.
Via een paar euro een kastje gevonden met aan de ene kant RGB en de andere kant ARGB.
Maar... voor de kenners... RGB kan slechts 1 kleur tegelijkertijd naar alle apparaten sturen.
Terwijl ARGB meerdere verschillende zones van je apparaat een andere kleur kan geven.
Dit kastje werkt dan ook voor geen meter, want je moet via een paar drukknoppen op het kastje aangeven wat je wilt.
Dit is niet wat ik wil.
Ik wil sturing via software.
Dus... contact opgenomen met Bequiet.
Antwoord: "hebben we niet, pech gehad".
TLDR
Wie heeft tips over een kastje waar ik mijn ARGB fans op kan aansluiten, zodat ik deze via software kan aansturen?
(zonder vendor lock-in)
Edit: ik zit nu te zoeken bij Cooler Master en vond deze super mooie controller:
https://www.coolermaster....sories/rgb-led-controller
Precies wat ik wil.
Maar deze is RGB, niet ARGB.... *zucht*
[ Voor 6% gewijzigd door GarBaGe op 15-12-2023 11:07 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD