Brommer 'verdwenen' na overlijden hersteller.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeDi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-10-2024
Kan iemand met informatie of advies geven over het volgende:

Enkele jaren geleden was mijn oldtimer brommer van 1969 vast gelopen. Ik heb hem destijds gekocht bij een vader van een ex klasgenoot die deze brommers voor en na restaureerde en ook verkocht.
Ik heb m'n brommer dan naar hem gebracht, maar hij had er toen nog veel andere brommers staan en dus zou het wel even kunnen duren voor hij er aan kon beginnen zei hij.
Dat was voor mij geen enkel probleem vermits ik als jonge vader met 2 kinderen toch in de dagelijkse ratrace zit en de tijd zo voorbij vliegt.
Voor ik het wist was er bijna een jaar voorbij en omdat ik nog niets van hem had gehoord nam ik contact met hem op.
Hij zei me dat hij mijn nummer kwijt was en blij was dat ik eindelijk contact op nam omdat hij de sleutel van de naftdop nodig had om de herstellingen te kunnen doen.
Ik ben dan enkele weken later de sleutel gaan afgeven en kwam toen te weten via zijn vrouw die de deur open deed dat hij heel ziek was.
Maar hij kwam uiteindelijk toch even aan de deur en zei me dat hij er nog naar ging kijken als hij wat beter was. Ik zei dan dat het voor mij niet dringend was, en dat hij dat waarschijnlijk wel gemerkt had 🙂.
Uiteindelijk een 4 maanden later stuurde hij een smsje of hij de brommer niet kon overkopen, ik had toen een drukke periode en heb niet onmiddellijk gereageerd. Maar toen hij nog eens stuurde heb ik gezegd dat ik hem wel zou ophalen als ik in de buurt was.
Uiteindelijk wou ik hem dan ophalen maar kwam te weten dat hij ondertussen gestorven was aan kanker. Niet veel later was het huis leeggemaakt en verkocht.
Ik heb dan contact opgenomen met de zoon (mijn ex klasgenoot), deze doet alsof hij er niks of weinig vanaf weet. Hij, zijn broer en vader hadden ook een club van dat niet nader te noemen brommer merk, en niemand weet zogezegd iets van die brommer af...
Ik weet echt niet wat te doen. Zou het nuttig zijn om hiermee naar de politie te stappen?
Want de zoon zegt dat hij niks weet en heeft rondgevraagd, maar niemand weet er iets van.
En de vader is natuurlijk overleden...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Lastig, je wist niet dat hij kwam te overlijden en de zoons zullen goed niet kunnen weten dat die ene brommer van jou is.

Om welke waarde gaat het? Mogelijk kan je daar iets mee regelen?

Het terughalen zal heel erg lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb je enige vorm van bewijs dat zij jouw brommer daar hadden? Appjes/SMSjes/Mailtjes, iets.. daar kan je wellicht wat mee. Maar of de politie hier echt veel tijd in gaat stoppen? Denk niet dat het ding nog terug te vinden is dus ik acht de kansen niet heel hoog. Je kan het altijd proberen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Het lijkt erop dat de brommer je niet heel veel om de brommer gaf, als je meer dan 1.5 jaar maar een aantal keer contact hebt gehad over jouw brommer en niet reageert op een smsje. Dus om hiermee nu naar de politie te stappen...dan had je 'm al veel eerder moeten ophalen. Vooral als je wist dat hij ernstig ziek was.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 15-12-2023 11:29 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarschijnlijk is bij de erfgenamen niet bekend welke brommers eigendom waren van de overledene en welke "geleend" waren, dus grote kans dat die gewoon geërfd is, en daarna misschien verkocht. Dus stap 1 lijkt me om te achterhalen hoe die erfenis is afgewikkeld, en door wie, om zo uit te vinden waar die brommer überhaupt is. Stap 2 wordt dan het bewijzen dat het jouw brommer was.

Naar de politie lijkt me nogal zinloos, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets strafbaars is gebeurd. Zelfs al vindt je de brommer en wil een nabestaande die niet teruggeven omdat hij vindt dat het nu zijn brommer is, dan nog is het een civiele zaak, en geen diefstal of iets dergelijks. Bovendien kun je eventuele nabestaanden beter niet in het harnas jagen, want zij zijn waarschijnlijk degenen die je kunnen helpen met het vinden van die brommer. Door bijvoorbeeld te vertellen wat er met de hele inboedel is gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 15-12-2023 11:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Enige wat je kan doen is een oproep op bijvoorbeeld Facebook zetten en marktplaats in de gaten houden.
Die brommer staat op naam lijkt me ook toch? Als je dat ding opgeeft als gestolen / vermist en jij hebt de papieren dan komt de politie hem mogelijk vanzelf een keer tegen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mochten die brommerfanaten een forum hebben dan kun je je daar ook aanmelden, mogelijk onder een bijnaam, net als hier. Je kunt dan misschien in de gaten houden wat voor gesprekken daar plaatsvinden, foto's doorzoeken en kijken of daar wat aangeboden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik zou -gezien wat je al gedaan hebt- ook de @Agent47 route begaan.
Dat draait dan 24/7 in de 'background' zeg maar. :P

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Aangezien het een erfenis is moet je naar de notaris die dit heeft afgehandeld en vragen wie de executeur was. Deze persoon moet dan naar de erfgenaam gaan die de brommer heeft geërfd om deze terug te halen voor je.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Die brommer heeft toch gewoon een kenteken wat op jouw naam geregistreerd is? :? Denk niet dat iemand deze "perongeluk" heeft kunnen erven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

Vergeet niet dat zo'n brommer in onderdelen veel makkelijker te helen is, en ook meer waard dan een machine met kenteken welke je nooit kunt overschrijven. Kans acht ik daarom klein dat je er nog iets van weer ziet. Zou aangifte doen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:35
Wat is de waarde van de brommer?
Wat is de waarde van je relatie met de ex-klasgenoot?
Wat is het jou waard om e.e.a. in gang te zetten als je alles op een rijtje hebt gezet? Denkende aan het gedoe/gezeik/geruzie/negativiteit?

Persoonlijk zou ik de ex-klasgenoot even op de hoogte brengen van de aangifte die je van plan bent te doen.
En verder... kom op man! Tis jouw bezit, beetje actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

LankHoar schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:52:
Vergeet niet dat zo'n brommer in onderdelen veel makkelijker te helen is, en ook meer waard dan een machine met kenteken welke je nooit kunt overschrijven. Kans acht ik daarom klein dat je er nog iets van weer ziet. Zou aangifte doen.
Je hebt het over helen maar er is nog helemaal niets bekend over wat er met die brommer gebeurd is, en met welke kennis en intenties. Dus zolang er nog geen poging is gedaan om via erfgenamen en/of de notaris te achterhalen wie die brommer mee heeft genomen lijkt me dit nogal speculatief.
Boel-Shit schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:52:
Persoonlijk zou ik de ex-klasgenoot even op de hoogte brengen van de aangifte die je van plan bent te doen.
Als de TS dat doet dan zou ik als ex-klasgenoot zeggen dat je in je brommer kunt stikken en veel succes met je aangifte. Hoe helpt dat de TS verder?

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 15-12-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:54
Xander schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:36:
Die brommer heeft toch gewoon een kenteken wat op jouw naam geregistreerd is? :? Denk niet dat iemand deze "perongeluk" heeft kunnen erven.
^^^^^^^dit^^^^^^
Met je kentekenbewijs kan je aantonen dat de brommer van jou is.
Zat er nog geen kenteken op, dan heb je pech, wand dan wordt het een welles/nietes verhaal over welke brommer het precies gaat.
Aangezien je in de openingspost aangeeft dat de brommer is "vastgelopen" ga ik er vanuit dat je er mee gereden hebt, en er wel een kenteken op zat.
Misschien kan je met de verzekeringspapieren ook nog wel wat aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:08
Dat is wel een vervelende situatie die ook relatief complex lijkt om het uit te gaan zoeken.

Ik denk dat je het beste even kan bellen met je plaatselijke politie bureau om wat informatie in te winnen om na te gaan of dit diefstal, heling of vermissing is van je eigendom, of totaal iets anders. Wellicht ook het juridisch loket en/of je rechtsbijstand.

Heb je ergens de VIN of chassisnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
@VeDi Is dit in België of Nederland, ik gok zelf in België? Zijn er nog meer benadeelden, misschien kun je ergens een oproep plaatsen? Als je samen aangifte doet sta je mogelijk sterker :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ruzor schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:15:
Het lijkt erop dat de brommer je niet heel veel om de brommer gaf, als je meer dan 1.5 jaar maar een aantal keer contact hebt gehad over jouw brommer en niet reageert op een smsje. Dus om hiermee nu naar de politie te stappen...dan had je 'm al veel eerder moeten ophalen. Vooral als je wist dat hij ernstig ziek was.
Ja hier ben ik het wel mee eens. De brommer staat daar 1.5 jaar te verpieteren zonder enig omkijken ernaar. Zelfs met een 'druk leven' vind ik dat te gortig. Dan heb je er eigenlijk al afscheid van genomen.

Maar je moet hoe dan ook aangifte doen van diefstal. Straks rijdt iemand met slechte intenties erop rond met een kenteken op jouw naam. Al gok ik dat je de brommer sowieso al geschorst hebt om hoge (verzekerings)kosten te voorkomen. Zo werkt het in Nederland ten minste, gezien het woord 'hersteller' zal het om België gaan? Ik weet niet of daar andere regels gelden voor brommers.

Maar sowieso aangifte doen om trammelant te voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Waarom gaan de meeste hier van het slechte in de mens uit?
Helen, gestolen, in onderdelen verkopen...
Wel kenmerkend voor de huidige tijd.

Die man is komen te overlijden en waarschijnlijk hebben daar allerhande al dan niet complete brommers gestaan waar de familie amper weet van had.
Die weten niets hierover laat staan of er iets van een ander bij staat.

Alles is bij het opruimen verkocht of wat dan ook.
Waarschijnlijk niets met een kwade bedoeling maar gewoon onwetend.

Neemt niet weg dat dit alles behalve leuk is voor @VeDi en misschien nog anderen.
Dat hij er achteraan wil gaan en wil weten wat daarin de mogelijkheden zijn is logisch maar om meteen van een misdaad uit te gaan gezien sommige reacties |:( 8)7

Dat ie weinig tot geen medewerking krijg van zijn ex klasgenoot is eerder laks van die persoon en geen zin om er moeite voor te doen in mijn ogen.

Maar goed, ik kan het natuurlijk ook mis hebben :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Over welk merk brommer (en model) gaat het? Van sommige merken zijn (nog steeds erg actieve) fora op het te vinden. Van Kreidler is er b.v. ook nog een framenummer database, een heel groot gedeelte van de Kreidlers staan hier in.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

stin00 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:16:
Ja hier ben ik het wel mee eens. De brommer staat daar 1.5 jaar te verpieteren zonder enig omkijken ernaar. Zelfs met een 'druk leven' vind ik dat te gortig. Dan heb je er eigenlijk al afscheid van genomen.
Wat een onzin dit. Als eigenaar mag je toch zelf weten hoe je met iets 'om gaat'? Zoals al meerdere keren aangegeven is er duidelijk aangegeven dat er van beide kanten geen haast mee gemoeid was. Sowieso, dergelijke argumenten hebben niks te maken met of iemand geen eigenaar meer is van iets.
Maar sowieso aangifte doen om trammelant te voorkomen.
Ik denk dat er in eerste aanleg geen kwade intenties zijn geweest. De kans is aanzienlijk dat na het overlijden de gehele brommer boedel in één keer van de hand is gedaan, hetgeen begrijpelijk is. Ik vermoed dat er niet is stilgestaan bij het feit dat er nog zaken waren die tot een ander toebehoorden. Echter, gezien de reactie van zijn ex-klasgenoot is het doen van aangifte zeker iets wat gedaan dient te worden wanneer je de brommer terug wilt hebben. Maar grote kans dat deze, mede gezien de technische staat, al in onderdelen hergebruikt is, overigens ook zonder kwade intenties. Maar ben wel benieuwd naar de waarde van de brommer omdat het nog al een heisa is qua vervolgstappen, wil je een kans van slagen hebben. Persoonlijk zou ik in dit geval lessen trekken uit eigen desinteresse en het hier bij laten, of we moeten praten over enkele duizenden euro's waarde.
worldfastest schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:33:
Aangezien het een erfenis is moet je naar de notaris die dit heeft afgehandeld en vragen wie de executeur was. Deze persoon moet dan naar de erfgenaam gaan die de brommer heeft geërfd om deze terug te halen voor je.
Dat si toch alleen als er sprake is van een testament? Ik denk niet dat bij ieder overlijden er een notaris aan te pas komt om de boedel te verdelen, laat staan in detail te documenteren. Vermoed dat die route niks oplevert.

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 15-12-2023 12:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

bwerg schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:59:
[...]

Je hebt het over helen maar er is nog helemaal niets bekend over wat er met die brommer gebeurd is, en met welke kennis en intenties. Dus zolang er nog geen poging is gedaan om via erfgenamen en/of de notaris te achterhalen wie die brommer mee heeft genomen lijkt me dit nogal speculatief.
Het huis is leeggehaald, waaronder de brommer. Je ziet niet een brommer die duidelijk van een ander is, en vergeet dan wat daar mee gebeurd (ahdv reactie die TS krijgt van die oud klasgenoot). Vandaar dat mijn aaname is dat deze brommer verdwenen is. Herstel, hij is verdwenen (niemand zegt te weten waar hij is), maar de omstandigheden doen heel sterk vermoeden naar opzet. Hoe kun je dit anders logischerwijs uitleggen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar twee keer als executeur mogen fungeren en dat is best een klus, dus ik kan me prima voorstellen dat de erfgenamen geen grote uitzoekklus hebben willen maken van een schuur of loods vol met oude brommers. Ga uit van het goede en neem met je oud-klasgenoot contact op om hierover te praten. Zorg dat je kan laten zien dat het jouw brommer was en wees reëel, dus ga niet meteen inzetten op grote schadevergoedingen. Er is een grote kans dat je jouw brommer niet meer gaat terugzien, maar je zou wel recht hebben op de waarde van de brommer zoals hij daar stond (dus in vastgelopen toestand).

Als er een bedrijf is opgedoekt dan is het op zich logisch dat je rondvraagt of er nog openstaande zaken zijn, maar als het meer een soort hobby-operatie was dan is het ook weer te verdedigen dat je dit niet doet... ik zou niet zo snel een oordeel hierover vellen, de familie is iemand kwijtgeraakt en de afwikkeling hiervan is al zwaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

LankHoar schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:33:
Je ziet niet een brommer die duidelijk van een ander is
En waarom is dat dan zo duidelijk? Aangezien er schijnbaar meer brommers stonden, waarvan een aantal voor de doorkoop, die dus misschien wél van de overledene waren.

Ik zie posts over kentekens, maar een oldtimer die het al jaren niet doet heeft misschien ook geen geregistreerd kenteken. Dat zal de TS zelf weten.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 15-12-2023 13:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ad de Jong schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:25:
Waarom gaan de meeste hier van het slechte in de mens uit?
Helen, gestolen, in onderdelen verkopen...
Wel kenmerkend voor de huidige tijd.

Die man is komen te overlijden en waarschijnlijk hebben daar allerhande al dan niet complete brommers gestaan waar de familie amper weet van had.

Neemt niet weg dat dit alles behalve leuk is voor @VeDi en misschien nog anderen.
Dat hij er achteraan wil gaan en wil weten wat daarin de mogelijkheden zijn is logisch maar om meteen van een misdaad uit te gaan gezien sommige reacties |:( 8)7

Dat ie weinig tot geen medewerking krijg van zijn ex klasgenoot is eerder laks van die persoon en geen zin om er moeite voor te doen in mijn ogen.

Maar goed, ik kan het natuurlijk ook mis hebben :P
Toch interessant hoe iedereen een verhaal compleet anders interpreteert.

De zoon (ex-klasgenoot), zijn broer en de overleden 'hersteller' man in kwestie hadden eeen brommerclub van precies het brommermerk dat van TS verdwenen is. Als je een brommerclub hebt dan ben je wel behoorlijk diep betrokken bij brommers, al helemaal die binnen de familie. De man sterft en vervolgens zijn alle brommers verdwenen. De zoon, brommerfanaat, weet vervolgens NIETS af van een hele zwik brommers waarvan hij kennelijk enorme fan is.

Dat is toch gewoon een broodje aap en riekt aan alle kanten? Direct aangifte doen is de enige juiste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogel666
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08 13:58
Dit lijkt me gewoon een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Het is in ieder geval geen zaak voor de politie omdat er geen misdrijf gepleegd is.
Dit is een civielrechtelijke zaak.

Ik zou beginnen bij de persoon die wettelijk toezicht houdt op de verdeling van de erfenis en dat is de notaris.
Die heeft toegezien hoe een brommer die niet in eigendom van de overledene was, verdeeld is in de ervenis.

Vanuit daar kan het 2 richtingen op:
- je gaat hemel en aarde bewegen om de prommer te traceren, je komt uit bij een hobbyist die deze ter goeder trouw heeft gekocht en gaat de brommer onteigenen, waarna er uitgezocht moet hoe de kosten verdeeld moeten worden van reparaties die inmiddels aan de brommer zijn uitgevoerd.
- Je accepteert dat zaken nu eenmaal gelopen zijn, zoals ze gelopen zijn en wordt financieel schadeloos gesteld voor de dagwaarde van de brommer.

succes met de afhandeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Juridisch is het begin makkelijk: je had een vordering op die man; door zijn overleden is die vordering overgegaan op de erfgenamen.En 'weet niet' is meestal een verkeerd antwoord, ook voor erfgenamen.
Politie, aangifte, zou ik niet zo snel doen. De politie is er niet om een civiele kwestie op te lossen.Begin eens met formeel afgifte van die brommer te vorderen, bij voorkeur met gedetailleerde info over wanneer wat gebeurd is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Qwerty-273

Meukposter

Ad de Jong schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:25:

Dat is inderdaad de vraag, de TS meldt dat " hij had er toen nog veel andere brommers staan ". Wat is daar mee gebeurt? Ik neem aan dat alles gewoon in 1 grote partij verkocht is aan iemand met interesse (of afgevoerd is naar de stort). Dan ben je als nabestaanden er ook namelijk in 1 keer vanaf (ipv dat je eigen garage of huis opeens vol staat met brommers en onderdelen).

Neem contact op met rechtsbijstand cq een advocaat om een vordering van teruggave van jouw brommer te eisen (van de erfgenamen). Als die verkocht of verdwenen is, tja dan wordt het waarschijnlijk in het positiefste geval een geldelijke vergoeding van de waarde van bewuste brommer. Zoeken is een beetje lastig omdat je al gauw meer resultaten terug krijgt om garantie te claimen, maar het zal in het hoekje vallen wanneer je een goed in bruikleen terug wilt vorderen ( https://www.elfri.be/artikel/lening-en-bruikleen ). Daar zal een vergelijkbaar deel van bewijsvoering in terugkomen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vogel666
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08 13:58
stin00 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:51:
[...]

Toch interessant hoe iedereen een verhaal compleet anders interpreteert.

De zoon (ex-klasgenoot), zijn broer en de overleden 'hersteller' man in kwestie hadden eeen brommerclub van precies het brommermerk dat van TS verdwenen is. Als je een brommerclub hebt dan ben je wel behoorlijk diep betrokken bij brommers, al helemaal die binnen de familie. De man sterft en vervolgens zijn alle brommers verdwenen. De zoon, brommerfanaat, weet vervolgens NIETS af van een hele zwik brommers waarvan hij kennelijk enorme fan is.

Dat is toch gewoon een broodje aap en riekt aan alle kanten? Direct aangifte doen is de enige juiste stap.
Dus dat huis moet leeg (mischien wel een huurhuis) en er is een schuur die compleet volgestouwd is met brommers waarvan de meerderheid in zeer verregaande staat van ontbinding is.
Je belt een opkoper, de man noemt een extrreem lage prijs voor de hele zwik en de opkoper begint met inladen.
Compleet logisch scenario.
Die brommerclub..als die ouwe 3 brommers had en zijn zoon af te toe meenam met een ritje met brommerclub...waarvan de meeste inmiddels al net zo dood zijn als de overlende in kwestie...dan is hier niets aan de hand.
En al is het doelbewust geweest dan nog is dat op geen enkele manier aantoonbaar en dus een civielrechtelijke zaak en geen zaak voor de politie. Die gaan alleen over strafrechtelijk onderzoek. Het politieonderzoek kan dus leiden tot een boete of een celstraf, maar niet tot de teruggave van de brommer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
De zoon wist natuurlijk dat jij die brommer bij z'n vader had gekocht. De weduwe weet dat jouw brommer daar staat voor reparatie. In feite ben je nu schuldeiser geworden en moet je een vordering indienen bij de erfgenamen. Als de erfenis zuiver is aanvaard, dan zijn de erfgenamen privé aansprakelijk. Ik neem aan dat het in België ook ongeveer zo werkt?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort flauwe posts mag je achterwege laten

[ Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 15-12-2023 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flauw

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 15-12-2023 23:43 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 23:39
Blijft de vraag, en volgens mij had je die nog niet beantwoord: stond de brommer op jouw naam?
zo ja: sowieso als gestolen melden, als iemand anders er doodleuk op rond gaat rijden en ongelukken veroorzaakt heb jij ook een probleem.. alhoewel je dan wel weet wat er met de brommer is gebeurd...
Pagina: 1