Toon posts:

Foto's in DC10+

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil mijn gecapturede film voorzien van (gescande) foto's. Echter zijn deze dan in belabberde kwaliteit in de film te zien. :(
Hoe los ik dit op??

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Belabberde kwaliteit? Ik gebruik de DC10+ zelf ook en als ik foto's invoeg zijn ze zelfs van hoge kwaliteit i.v.g. met de film.
Gebruik je de originele software? En de foto's zijn die goed ingescand?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Ligt dus maar helemaal aan de resolutie van de foto. Het best gebruik je de zelfde res als van de film, dan hoeft ie ook niet vergroot of verkleind te worden...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Gebruik je het programma van DC10 + zelf.
Je kan beter premiere gebruiken.
Zorgen dat de foto even groot is als het ruwe video materiaal.
Het beste kan je ze dan saven als een .psd (als je in premiere wrkt)
Als dit niet lukt moet je zoiezo flicker remaoval doen dat staat onder de video options!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 23:41 schreef Ghost het volgende:
Belabberde kwaliteit? Ik gebruik de DC10+ zelf ook en als ik foto's invoeg zijn ze zelfs van hoge kwaliteit i.v.g. met de film.
Gebruik je de originele software? En de foto's zijn die goed ingescand?
->Misschien kun je je e-mail adres aan mij doormailen. Kunnen we misschien beter overleggen, want het lukt mij niet. We wonen trouwens niet eens zo ver van elkaar.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Is de foto te groot ? verkleinen met bilineair tot beide van beide waarden de de res op of 1 waarde onder de res van de film ligt, bijv. 768*452 of 164*576 en dan met letterboxing resizen naar 768*576 zodat de aspect ratio gelijk blijft.

Vergroten doe je door te resizen op dezelfde manier maar dan bicubic en dan weer met letterboxing de randen maken indien nodig.

suc^6

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is anders: De foto is prima gescand met een resolutie van 1584x1164. Bij het maken van een film wordt de kwaliteit slecht. Ik heb er verscheidene codecs voor
gebruikt, maar helaas. Wie heeft de gouden tip????? :D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 08 september 2001 21:52 schreef 2_Night het volgende:
Het probleem is anders: De foto is prima gescand met een resolutie van 1584x1164. Bij het maken van een film wordt de kwaliteit slecht. Ik heb er verscheidene codecs voor
gebruikt, maar helaas. Wie heeft de gouden tip????? :D
Zucht, als je m'n reply leest zie je ook dat je die foto moet resizen naar 768*576 maar dan met letterboxing voor behoud beeldverhouding.
Als het dan niet goed is probeer dan eens photoshop filter met deinterlace maar dan word ie iets vager.
Pagina: 1