43" 4K monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bay
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik zoek een 43" 4K monitor voor browsen, productiviteit, en af en toe een film. Ik game niet.

De uitvoering: Gigabyte AORUS FV43U Zwart is de meest populaire, en die zou ik ook kiezen, zeker gezien de huidige prijs, ware het niet dat ik het het scherm niet mat genoeg vind.

Geen OLED, liefst VA, anders IPS. Ik had een curved VA paneel mooi gevonden, maar die zag ik niet in de lijst.

Budget is 600-1000 euro.

Advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bay
  • Niet online
Ik kijk nu naar deze uitvoering: Acer Predator CG437KS Zwart

In deze review zie je dat het scherm mat is en Level1Techs zegt dat de tekstweergave goed is, ondanks dat het een BGR paneel is: YouTube: 4K, 43in, G-SYNC, Monster! - Acer Predator CG437K Monitor Review

De prijzen verbazen me wel, hoe kan nu hetzelfde product bij de ene winkel 600 euro zijn en bij de andere 1600. Is het wel bij elke winkel dezelfde SKU? Of zouden dit bijvoorbeeld goedkopere versies zijn nog voor Black Friday?

Zal deze monitor problemen geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Bay op 15-12-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Mogelijk dat de monitoren alleen 4K144 doen via HDMI2.1 en laat de HDMI op jouw moederbord (uitgaande van je inventaris) nou net max 4K60 doen. Verloop van DP1.4 naar HDMI2.1 voor 4K144 is haast niet te doen.

Lage prijs is gewoon een aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doet ie geen 144 via DSC? En anders is 120 toch ook gewoon prima?
Hij gamed niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-12-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bay
  • Niet online
Dank voor de reacties. Ik zou de kabel inderdaad eerst aansluiten op het moederbord. En 4K60 is voor mij prima.

Ik denk dat je nu wel mag verwachten dat een monitor 10 jaar meegaat, maar dit doet me een beetje twijfelen bij deze.
https://www.reddit.com/r/..._with_425_4k_panel_144hz/

Acer is known for their crap manufacturing, cheap components, terrible QC and terrible CS. Top that off with a ridiculous price and only a fomo sucker would buy this.
You're not wrong, but you've also described every gaming monitor manufacturer and all of the new high end gaming monitors.