Vraag

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met telefoonhoesjes met Magsafe-ring? Ik heb zelf een Samsung S22 en het leek mij wel handig om zo'n pasjeshouder erop te klikken die je ook voor Apple hebt (ik wil altijd mijn rijbewijs en bankpas bij me hebben). Ook zou ik wel een draadloze oplader willen gaan gebruiken met magsafe. En evt. ook een houder voor in de auto.

Heb daarom een backcover gekocht met Magsafe-ring en een magsafe pasjeshouder (Rosso wallet). Die combi valt me wat tegen. Als ik maar een beetje met de telefoon schudt valt die pasjeshouder er al af. Sowieso is die wallet wat dikker dan verwacht, dus die wil ik ruilen tegen een slankere. Ik was echter wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het Magsafe-systeem op niet-Apple producten? Hebben jullie hier betere ervaringen mee? Zo ja, dan hoor ik ook graag met welke producten.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 14-12-2023 23:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Stormlooptopic :')

Toch nog even mijn ervaring tot nu toe delen, voor zover iemand het leest ;) Heb een andere magsafe wallet gekocht. Een exemplaar van Spigen waar 2 pasjes in kunnen. Die zit wel veel beter vast op de backcover en is ook lekker plat. Gebruik het nu al een paar dagen en ben er vooralsnog wel enthousiast over. Deze combi is een stuk minder lomp in mijn broekzak dan de wallet case die ik eerst had. En in mijn autohouder (brodit) past de telefoon nu incl. de pasjeshouder.

Enige is dat zo'n backcover wat minder goed beschermt dan een wallet case. Heb daarom om te proberen een gewone Otterbox backcover besteld (zonder magsafe) die wel beter beschermt, en een losse magsafe ring (eentje van Amazon met goede reviews) die ik er dan op wil plakken. Wordt alleen een gokje of draadloos laden nog goed werkt, want zo'n ring moet dan wel precies goed worden opgeplakt en zorgt ook voor wat extra ruimte tussen de telefoon en de draadloze lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:45
Heb voor mijn Xiaomi 14 een Nilkin cover met MagSafe. Enkel met het idee om hem te gebruiken voor de houder in de auto. Dat werkt meer dan prima.

Ik vind de portemonnee altijd wat onpraktisch omdat ik dan net zo goed mijn losse portemonnee/ pasjes houder mee kan nemen. De kans dat ik ze vergeet is bij allebei gelijk maar de kans dat ik ze kwijtraak is bij mijn gevoel voor een MagSafe pasjes houder / portemonnee groter.

[ Voor 3% gewijzigd door soskes op 19-12-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@soskes ja, wat betreft die portemonnee kijk ik nog even aan. Ik heb nu een heel compacte pasjeshouder waar je geen last van hebt. Het idee is dat ik die er altijd op laat zitten, zodat ik hem ook niet vergeet. Een losse pasjeshouder heb ik ook (van Secrid), maar dan moet ik elke keer 2 dingen meenemen als ik weg ga, dus in de praktijk neem ik die nooit mee (vooral omdat de meeste pasjes wel digitaal via de Google Wallet kunnen). Vooral in de zomer als je ook geen jas aan hebt vind ik het wel fijn om zo weinig mogelijk mee te hoeven nemen in je broekzak.
Heb er ook aan gedacht om helemaal geen pasjes meer mee te nemen. Ik gebruik Google Pay voor betalen, echter vind ik het wel fijn om als back-up een pasje bij me te hebben. Toch wel een keer gehad dat Google Pay niet werkte. En bijv. contant geld opnemen wil daarmee ook niet. En officieel moet je ook een ID bij je hebben (al is het maar om je te identificeren als je een pakketje ophaalt). Heb er daarom voor gekozen om te zorgen dat ik die 2 pasjes altijd bij me heb. En het makkelijkst is dan aan je telefoon vast, want die vergeet ik nooit ;)

Heb verder inmiddels ook de Otterbox backcover binnen. Dat is wel een verschil met die goedkope hoesjes zeg. Ligt lekker in de hand en geeft ook het gevoel dat je daarmee de telefoon wel eens per ongeluk kunt laten vallen zonder schade.
Omdat die Otterbox geen magsafe heeft, heb ik via Amazon een magnetische ring van het merk ESR gekocht. Daar zit ook een alignment clip bij voor diverse modellen telefoons (waaronder mijn S22), zodat de ring precies op de goede plek wordt geplakt. Daarmee liep ik er wel tegenaan dat de ring over de opening van de camera heen zou gaan. Heb hem daarom een klein stukje lager gedaan (van te voren gecheckt of wireless laden dan nog werkt). Dat werkt perfect. Draadloos opladen wil nog gewoon en de magneet is erg sterk (pasjeshouder zit goed vast).

Ga met deze combi een tijdje kijken of het bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 20-12-2023 10:47 ]