Vraag

• Medion75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo

Ik heb een korte vraag mijn solaredge wave heeft volgens de handleiding 3 gekleurde leds namelijk blauw, rood en groen.

Blauw voor wifi, rood voor storing en groen voor leveren en knipperend groen standby. maar nou zie ik op mijn omvormer dat er een gele led knippert.

weet iemand toevallig wat daar de betekenis van is ??
...

...

Alle reacties

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb geen Wave, maar een Solaredge omvormer SE. Die heeft "Groen, Geel, Rood" en gebruikt "geel/oranje" voor "Module Communicatie", ofwel de koppeling met de optimizers. Heb je optimizers in je opstelling?
Op deze pagina zie ik inderdaad niets over een gele led: https://www.solaredge.com/leds

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 14-12-2023 23:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 22:25
Heb je een uitstekend deel onder de omvormer of leds in de behuizing? In dat laatste geval heb je een gele led die knippert als de optimizers data doorsturen.

• Medion75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een wave 4000 en de leds zitten een beetje in de behuizing verwerkt het is het laatste model. ik gebruik deze met 12 panelen en dus 12 optimizers. Maar betekend dat dan wanneer de optimizers data doorsturen dat het systeem gewoon uitgeschakeld is in de nachtstand of wat moet ik mij daar bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:21

Fiets

A.K.A. Bambi

Ik kom geel oranje alleen tegen in communicatie, niet op de inverter zelf.

ZigBee Gateway Configuration
1. Press the configuration button on the ZigBee Gateway for 5-10 seconds and release after all LEDS have turned on. The
gateway starts discovering the slave device(s). The device discovery may take 2-3 minutes, during which all the LEDs
blink. The signal strength LEDs also light up.
2. Verify that the S_OK LED is ON, which indicates that the communication with the SolarEdge server has been
established. This can take up to five minutes.
3. Verify that the yellow (Link) LED blinks, which indicates that the slave is detected. If a repeater is used, verify that the
correct number of slaves are detected).
4. Verify signal strength: Check that at least two RSSI LEDs are ON, which indicates medium signal strength.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...