Sascha: mijn telefoon assistent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik ben alweer 40+ en vind bellen fijn. Alleen heeft mijn android telefoon imitaties.

Ik heb mensen die mij altijd willen bellen. Moeder en beste vriendin. Maar wil ook graag niet gestoord worden door jan en alleman op ongewenste tijden.

Ik heb in een samen spel met asterisk, home assistant, nexcloud en tasker een oplossing gevonden.
genaamd sascha (zo heet mijn asterisk vm)

Mijn telefoon synchroniseert contacten en agenda punten met nextcloud. sascha haalt de contacten (elke dag) en de huidige (telefoon nummers van deelnemers van) agenda punten op. (elke 10 minuten)

De nextcloud contacten zijn opgedeeld in iedereen,close en very_close.
iedereen heeft normale toegang. close heeft de mogelijkheid mij alsnog te bellen en very_close belt altijd door.

Als ik een meeting heb of een handmatige busy state (met beschrijving) of het is laat neemt sascha vanuit asterisk de telefoon op en verteld dat ik de telefoon niet op kan nemen. Als het telefoon nummer van de groep close is wordt de rede gegeven.

ik heb een tasker script op mijn telefoon dat samenwerkt met sascha dat voor ieder telefoon gesprek aan sascha vraagt of de telefoon opgenomen kan worden zo niet wordt het gesprek geblokkerd.

doordat er doorverwijzingen van mijn telefoon naar mijn huis nummer (asterisk) is komt bij sascha de het telefoon gesprek aan zodat sascha de telefoon opneemt.

As we speak gebeld door een onbekend nummer om kwart voor tien.

Dit en veel features. zoals de groep close en very close kan mijn laatste globale home assistant zone op vragen waar ik geweest ben. Als mijn telefoon 90min offgrid is wordt mijn laatste gps locatie gegeven.

En als ik thuis ben verbind mijn gsm altijd door zodat ik deze ergens kan laten liggen en de telefoon gesprekken kunnen worden beantwoord met 1 van meerdere voip telefoons.

home assistant panel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v5tBnENVcOKo9sYBzs065tXORE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4jAJ1sZvFzf2qpEg3xKMooPU.png?f=fotoalbum_large

youtube video van proof of concept. (totaal andere backend maar dat maakt niet uit)
YouTube: Home assistant Phone assistant

En mijn github.

https://github.com/Bram-d...risk-homeassistant-tools/

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik heb LLM toegevoegd voor telefoon nummers die normaal geen toegang hebben mij als nog te bellen als de llm prompt het onderwerp van gesprek toestaat.

YouTube: Demostation of sascha my phone assistant.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:06
Bij voorbaat gedoemd te mislukken wat mij betreft, veel te afhankelijk van meerdere systemen. Dit los je of volledig op in je telefooncentrale of op je mobiel in mijn ogen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Biedt voor mij echt geen enkele meerwaarde dan wat een degelijk DND profiel al dan niet i.c.m. een 'Sleep Routine' en contacten en favorieten al kan.

Als je mij belt bel je een persoon, geen bedrijf. Ik neem op, of ik doe dat niet. Als ik het niet doe bel ik terug of ik doe dat niet als ik je niet belangrijk genoeg vind. Dan hebben we alle scenario's wel gehad.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Leuk project maar dit kan je toch ook direct op de telefoon oplossen?

Op iOS heb ik bijvoorbeeld een profiel waarbij ik filter en alles op stil blijft behalve bepaalde contacten en bepaalde apps. De rest blijft stil en zie ik wel een keer.

Wat mij betreft een stuk makkelijker dan een heel skala aan servers / services in de lucht houden B)

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 09-05-2024 06:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Natuurlijk is zoiets ook op je telefoon op te lossen met DND of andere functies. Maar in dit geval denk ik: ben je een Tweaker of ben je dat niet?

Ik vind het interessant dat iemand meerdere systemen aan elkaar weet te knopen. Ik ga er even vanuit dat dit geen “klik-klik-klaar” werkje is. Lang niet iedereen weet Asterisk thuis op te zetten evenmin als Nextcloud en Home Assistant. Daarna de weg uitdenken voor wat je wilt bereiken en dat vervolgens gaan maken is netjes.

Ik heb het niet nodig, maar ja n=1. Er zullen vast mensen zijn die zoiets graag zouden willen, bijvoorbeeld met een eigen bedrijf aan huis of zo.

@daft_dutch Misschien kun je wat meer laten zien van "achter de schermen"?

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 09-05-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Het is een asterisk systeem.
Met een zooi php en python scripts om sascha mogelijk te maken.

Ik heb tasker op mijn telefoon wat door linkt indien nodig. Of thuis. (Dan gaat de telefoon op 1 van mijn 4 voip telefoons plus laptop en mobiel af)

Het draait thuis al een tijdje. Het is beter dan DnD omdat die niet verteld waarom je niet gestoord wilt worden en geeft je de optie als nog te bellen.

Bijkomend voordeel ik was laast in een supermarkt met onvoldoende telefoon dekking. Werd doorgeschakeld naar sascha die mijn telefoon met voip ging bellen. Weer tewijnig voor spraak maar ik wist wel dat x mij belde.

Wifi van supermarkt aangezet terug gebeld.
Was een belangrijk telefoontje.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je 40+ hoef je niet te vermelden hoor dat wisten we al toen we VoIP lazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Drardollan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:28:
Bij voorbaat gedoemd te mislukken wat mij betreft, veel te afhankelijk van meerdere systemen. Dit los je of volledig op in je telefooncentrale of op je mobiel in mijn ogen.
Het is samenwerking tussen mijn mobiel en asterisk. Stel er gebeurt iets met me en mijn telefoon is dood. Kan sascha mijn vrienden mijn laaste locatie door geven.

Better save then sorry.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
daft_dutch schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Het is samenwerking tussen mijn mobiel en asterisk. Stel er gebeurt iets met me en mijn telefoon is dood. Kan sascha mijn vrienden mijn laaste locatie door geven.

Better save then sorry.
Wat is daar nuttig aan? Tussen het kapot gaan van de telefoon kan nog tientallen tot honderden kilometers zitten? Tevens is het basisfunctionaliteit van bijvoorbeeld Zoek mijn iPhone en soortgelijke systemen.

Leuk voor de hobby allemaal en waarschijnlijk werkt het voor jou. Maar voor andere mensen zie ik er 0 markt voor. Het lost ten eerste namelijk al geen probleem van mensen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Wat is daar nuttig aan? Tussen het kapot gaan van de telefoon kan nog tientallen tot honderden kilometers zitten? Tevens is het basisfunctionaliteit van bijvoorbeeld Zoek mijn iPhone en soortgelijke systemen.

Leuk voor de hobby allemaal en waarschijnlijk werkt het voor jou. Maar voor andere mensen zie ik er 0 markt voor. Het lost ten eerste namelijk al geen probleem van mensen op.
2de dit werkt al op optie x. Dat zeker anders is?.
Deel jij de heletijd je locatie met mensen? Ik niet. Ik zeg ook als ik vermist ben is de mogelijkeheid.

Jij maakt er voor google meteen ik heb mijn locatie gedeeld met 20 man van.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
daft_dutch schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:25:
[...]
Deel jij de heletijd je locatie met mensen? Ik niet. Ik zeg ook als ik vermist ben is de mogelijkeheid.
Ja. Altijd. Van al mijn Apple devices, inclusief trackers in de auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Ja. Altijd. Van al mijn Apple devices, inclusief trackers in de auto’s.
Bij mij is het normaal none of there business. Ze krijgen de stad. Als ik niet eerst op neem. Dus geen random stalk mogelijkheden.

Alleen als mijn telefoon een uur dood is.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:26
@daft_dutch Prachtig gemaakt!
Hoewel ik vaak naar asterix heb gekeken, zie ik voor mijzelf hier nog geen meerwaarde. Te complex in mijn ogen en voor mijn situatie, maar zo te horen mooi gemaakt! Tweakers waardig.

[ Voor 4% gewijzigd door ahbart op 10-05-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
ahbart schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:54:
@daft_dutch Prachtig gemaakt!
Hoewel ik vaak naar asterix heb gekeken, zie ik voor mijzelf hier nog geen meerwaarde. Te complex in mijn ogen en voor mijn situatie, maar zo te horen mooi gemaakt! Tweakers waardig.
Asterisk heeft een eigenaardige leer curve. Ik had het me zelf aangeleerd omdat ik een voip systeem moest testen en had helemaal geen referentie.

Te vaak ongewenst gebeld. (Je neemt op ander hangt op) en sascha was geboren.

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1