• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik wat Neo omgezet naar de N3 chain. Het was weer wat in waarde gestegen, en ik wilde voorbereidingen treffen om het eventueel te verkopen. Jaren gehold en niets mee gedaan. In de tussentijd waren ze dus over op een nieuwe chain, en heb ik via een "Neo2toNeo3migrationadress" en bijbehorende how-to de boel omgezet.
Daarna stond de Neo netjes op de nieuwe chain, alleen had ik geen Gas meer. Ach, dat bouwen we wel weer op, toch? En het was ook niet veel. Volgens mij moest je minimaal 1 Gas hebben om het mee te kunnen sturen.

Echter liep ik tegen 2 problemen aan;
1: Weinig exchanges die de N3 chain supporten. Nash.io is ongeveer de enige optie? En misschien changenow.io, al heb ik die verder niet getest.
2: Het echte probleem waar ik nog tegenaan loop: Ik heb unclaimed Gas, maar om dat te claimen moet ik eerst Gas hebben. Kip-ei probleem dus.

Ook als ik wil voten via https://governance.neo.org/#/ krijg ik een insufficient funds foutmelding. Ik neem aan dat het hetzelfde probleem is: Geen Gas is om de transactie mee uit te voeren.

Heb al de nodige (reddit) topics gelezen van mensen met vergelijkbare issues, maar al met al geen echte oplossing. Behalve ergens wat Gas vandaan halen? Maar dan zit je bij Bitvavo bijvoorbeeld weer op de oude chain. Dan zou ik het eerst weer via https://migration.neo.org/ om moeten zetten? Als dat uberhaupt de moeite waard is.

edit, update en tevens TLDR:
Via een aantal exchanges zou je neo2 kunnen kopen en daarna kunnen omzetten naar neo3, best een omweg. Uiteindelijk is het mij via simpleswap gelukt, wat gas gekocht, en kan nu ook het opgebouwde gas claimen.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 23-04-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CostaDel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-04-2024
Inmiddels zou je ook al wat GAS moeten hebben opgebouwd als 'dividend', wellicht kan je dat gebruiken. Zo nee, dan kan je via GAS kopen via Kucoin, die ondersteunt N3.

[ Voor 12% gewijzigd door CostaDel op 09-01-2024 11:33 ]