Ok, theoretisch is er met gprs een snelheid te halen van 171,2 kbps (3x isdn) Uiteraard zal dit in de praktijk niet haalbaar zijn. Weet iemand uit ervaring wat gprs bij bijvoorbeeld libertel werkelijk haalt? Of misschien een website weet waar wat praktijktests staan. Wat ik graag wil weten is of ik 7-8 kilobyte per seconde normaal gesproken kan halen.
Misschien heb je niet graag dat ik dit topic omhoog schop, maar ik doen het toch.
Als ik mijn hoofd enige centimeters naar links verplaats zit ik tegen een laptop aan te kijken met daaraan een Motorola Timeport GPRS telefoon. Er wordt gebruik gemaakt van het KPN GPRS Netwerk en bellen in bij xs4all...
Persoonlijk vind ik het tegenvallen, hij zegt dat ie een 56k verbinding heeft, maar ik ben al ruim 20 minuten bezig om een email te verzenden met een attachment van 1,47 MB. Hij is nog niet op de helft... Het is de hele tijd met stukjes, dus een beetje versturen, dan wachten we weer een aantal seconden en dan gaan we weer verder...
Ook een traceroute en ping geven hoge tijden (maar geen casema tijden
). Als mensen wat meer willen weten lees ik het wel...
Als ik mijn hoofd enige centimeters naar links verplaats zit ik tegen een laptop aan te kijken met daaraan een Motorola Timeport GPRS telefoon. Er wordt gebruik gemaakt van het KPN GPRS Netwerk en bellen in bij xs4all...
Persoonlijk vind ik het tegenvallen, hij zegt dat ie een 56k verbinding heeft, maar ik ben al ruim 20 minuten bezig om een email te verzenden met een attachment van 1,47 MB. Hij is nog niet op de helft... Het is de hele tijd met stukjes, dus een beetje versturen, dan wachten we weer een aantal seconden en dan gaan we weer verder...
Ook een traceroute en ping geven hoge tijden (maar geen casema tijden
edit:
Zo, mailtje is nu helemaal weg... (14:24 uur)
Zo, mailtje is nu helemaal weg... (14:24 uur)
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Momenteel bieden de operators maximaal 3 tijdsloten down en 1 tijdslot up aan dus het emailtje wat je verstuurt kan met maximaal 11 kb/s worden de upload. Dan kan een mail van 1,47 MB wel erg lang duren.Op dinsdag 13 november 2001 14:00 schreef Whizzer het volgende:
Misschien heb je niet graag dat ik dit topic omhoog schop, maar ik doen het toch.
Pas als er betere toestellen zijn die meer tijdsloten aan kunnen en de capaciteit van het netwerk laat het toe kun je aan snelheden denken die hoger zijn dan met een normaal modem thuis.
Die zullen op GPRS voorlopig wel redelijk hoge tijden geven. Zolang er niet meer tijdsloten beschikbaar komen is het behelpen met GPRS. Maar uiteindelijk lijkt het mij een mooie techniek worden....Ook een traceroute en ping geven hoge tijden (maar geen casema tijden). Als mensen wat meer willen weten lees ik het wel...
Antenne en masten malloot
Das lekker, 1 tijdslot up, dat is hetzelfde als met een normale gsm. Is de technologie er, gaan ze verdomme bezuinigen op die tijdsloten. Ik dacht dat die palen klaar waren voor gprs, en dat de echte ombouwkosten in umts kwamen te zitten. Enig idee wanneer het up wat omhoog gaat? met 3 up en 3 down zou ik dik tevreden zijn.Op dinsdag 13 november 2001 18:16 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Momenteel bieden de operators maximaal 3 tijdsloten down en 1 tijdslot up aan dus het emailtje wat je verstuurt kan met maximaal 11 kb/s worden de upload. Dan kan een mail van 1,47 MB wel erg lang duren.
Die zullen op GPRS voorlopig wel redelijk hoge tijden geven. Zolang er niet meer tijdsloten beschikbaar komen is het behelpen met GPRS. Maar uiteindelijk lijkt het mij een mooie techniek worden....
De masten zijn er in principe klaar voor de beperking zit zoals gewoonlijk in de handsets. Die kunnen gewoonweg nu niet meer aan. Ik vrees voor jou dat ook nieuwere toestellen vaak asynchroon blijven dus meer downlink als uplink.
Uiteindelijk zal je rond de 100 a 120 kb/s komen denk ik. Die 172kb/s is utopie. Net zoals die 2 Mb/s die ze bij UMTS beloven. Die haal je alleen als je niet mobiel bent en onder een zendinstallatie gaat staan. Zodra je gaat bewegen zal de snelheid terugzakken naar enkele honderden kilobits per seconden.
Uiteindelijk zal je rond de 100 a 120 kb/s komen denk ik. Die 172kb/s is utopie. Net zoals die 2 Mb/s die ze bij UMTS beloven. Die haal je alleen als je niet mobiel bent en onder een zendinstallatie gaat staan. Zodra je gaat bewegen zal de snelheid terugzakken naar enkele honderden kilobits per seconden.
Antenne en masten malloot
Hmmm, die eerste generatie gprs fones is dus uit de mickey mouse categorie. Wil ik dus fatsoenlijk mobiel op het bedrijfsnetwerk kunnen werken, moet ik dus wachten tot er 1 uitkomt met synchroom ondersteuning? De eerste generatie is dus alleen bedoeld om leuke telecomdiensten te ontvangen zoals fileinformatie enz... Het echte spul komt pas weer 2002/2003, als ook umts al aan de deur klopt. Bummer.Op dinsdag 13 november 2001 21:46 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
De masten zijn er in principe klaar voor de beperking zit zoals gewoonlijk in de handsets. Die kunnen gewoonweg nu niet meer aan. Ik vrees voor jou dat ook nieuwere toestellen vaak asynchroon blijven dus meer downlink als uplink.
Pagina: 1