Stepcraft 420, hoe te beginnen

Pagina: 1
Acties:

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:45
Asgesplitst uit het laser graveer hoekje, dit is geen laser :)

Sinds eergister ben ik eigenaar geworden van een Stepcraft 420, Prachtig apparaat natuurlijk maar hoe nu verder?

Ik heb dus bestanden gedownload .Step / .Dxf en dacht die zet ik zo aan op me de cnc machine maar dat blijkt niet zo te zijn?

Ik heb al aantal jaren ervaring met 3D printen / Fusion360 maar dit is weer nieuwe uitdaging die ik graag wil aangaan.
De stepcraft is geleverd met Winpc-nc software.
Wie kan mij een beetje de goede richting op drukken hoe ik dit aan de praat krijg? Of zijn er misschien mede tweakers die mij het haar fijn kunnen uitleggen!

Ik wil er eerst gewoon hout mee freezen en de goeie boortjes etc. heb ik allemaal al wel het is puur hoe zet ik dat apparaat aan om de goede file te laden? Dus of .Step file of .DXF

Alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 14-12-2023 19:57 ]

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 21:02
Meestal werkt een cnc ook met gcode files.

Ik weet zo ff niet meer welke software ik daarvoor gebruikte, cnc-machine is al jaren met pensioen.

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 12:45
In Fusion kun (kon in ieder geval) je de toolpaths maken, de Gcode die daar uit komt rollen stop je in Winpc-nc die vervolgens de machine aanstuurt.

Met Cambam kun je ook eens spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door FSSF op 14-12-2023 18:18 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
FSSF schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:16:
In Fusion kun (kon in ieder geval) je de toolpaths maken, de Gcode die daar uit komt rollen stop je in Winpc-nc die vervolgens de machine aanstuurt.

Met Cambam kun je ook eens spelen.
Ja dit is gelukt ik moet alleen zorgen dat ik de juiste machine is fusion360 krijg dus mijn stepcraft 420.
Ik heb al internet afgespeurd maar niks relevants kunnen vinden helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 12:45
Nee hoor dat is nergens voor nodig. Werkt gewoon met standaard Gcode, in Fusion bij de postprocessor Fanuc of Mach3 selecteren en dan moet het goed komen.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
FSSF schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:15:
Nee hoor dat is nergens voor nodig. Werkt gewoon met standaard Gcode, in Fusion bij de postprocessor Fanuc of Mach3 selecteren en dan moet het goed komen.
Ah super dan ga ik hier eens mee prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Als je hier https://cam.autodesk.com/hsmposts? zoekt naar Stepcraft kom je de juiste post processor voor WinPC NC tegen voor Fusion360
Pagina: 1