• JasperJoo10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-08 14:51
Hallo allemaal,

ik ben begonnen aan het bouwen van een PC. Dit ging allemaal vrij vlotjes, totdat ik mijn CPU cooler op mijn CPU wilde plaatsen. Om dit te doen moet je natuurlijk eerst de zwarte "brackets" losschroeven. Hier is echter waar het mis gaat: ik krijg de schroeven met geen mogelijkheid los, zie de foto over welke "brackets" ik het heb. Heeft iemand tips voor mij? Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gcaVMZ9RuEYeA7YHH-NIY3dJTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAIFPTr8etR3yJx6tHPg2mX1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door JasperJoo10 op 14-12-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je hebt de schroeven zo te zien al flink toegetakeld. Hoe ziet het er uit aan de onderkant?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Je hebt zo te zien een verkeerde 'schroevendraaier' gebruikt om de schroefjes te demonteren en daarbij zoveel kracht gezet met een niet goed passend bitje dat je de koppen van de schroefjes zodanig hebt beschadigd dat het juiste bitje er nu ook geen vat meer op krijgt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
goede schroeven draaier (een passende)
en daar lijkt het aan te ontbreken hier.

je kan even proberen een elastiek tussen je bitje en de schroef te stoppen.
en als dat niet werkt, zal je er een gleufje in moeten maken om de schroef los te krijgen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 16:51
Wat heb je gedaan
Boortol erop en naar de vastdraai stand gedraaid ipv los?

Die zijn compleet afgeschreven.
De oplossing van @jack zomer om een gleuf te vrezen zodat je met een platbek kan losdraaien kan werken

Als laatste redmiddel kan je proberen uitteboren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Doe jezelf een plezier en koop een schroevendraaierset bedoeld voor elektronica.

Zelf gebruik ik deze van iFixit, al jaren vrijwel nooit een gestripte schroef gezien.

https://eustore.ifixit.co...AuMTcwMjU3OTI5OS42MC4wLjA.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04
Let op het verschil tussen phillips en pozidriv, in de volksmond wordenn beiden kruiskop genoemd, maar de verkeerde gebruiken leidt geheid tot gesloopte schroeven.

[ Voor 19% gewijzigd door hcQd op 14-12-2023 20:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hcQd schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:28:
Let op het verschil tussen phillips en pozidriv, in de volksmond wordenn beiden kruiskop genoemd, maar de verkeerde gebruiken leidt geheid tot gesloopte schroeven.
Dat klopt, maar zelfs met een verkeerde schroevendraaier zou je dit niet zomaar voor elkaar moeten krijgen. Zo strak zitten die schroeven over het algemeen niet dat je ze echt gesloopt krijgt

Ik vraag me dus echt af wat hier aan de hand is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JasperJoo10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-08 14:51
mensen, geen paniek!!

De schroeven zijn (gelukkig) los. Nadat ik eerst er inderdaad teveel kracht op heb gezet, deed me pa dat nog eens over: vandaar dat ze er zo slecht uitzien. Gelukkig heb ik naast een onkundige vader nog een zeer kundige moeder die de schroeven wel lost heeft gekregen! Al met al is het goed afgelopen, de koeler zit er alweer bovenop en ik ga nu het moederbord te kast in monteren. Bedankt voor de berichten, ik ga nog maar eens even door met mn pc!

[ Voor 9% gewijzigd door JasperJoo10 op 14-12-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij niet goed passende schroevendraaiers op het moederbord moet je ook opletten dat daarmee het risico op uitschieten groter wordt. En uitschieten op je moederbord terwijl je kracht zet... Nou ja, het is niet moeilijk om voor te stellen wat daarmee mis kan gaan.

Een elektrische schroevendraaier doet ook wonderen, daarmee krijg je een vastzittende schroef vaak beter los dan met een handschroevendraaier. Niet omdat die meer kracht zet, maar gecontroleerder en in de juiste richting.

Maar dat terzijde, want voor dit moederbord is het gelukkig niet meer relevant. :) Mooi dat het gelukt is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1