problemen met internetdelen

Pagina: 1
Acties:

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ik gebruik internetdelen van microsoft op een klein servertje (twee netwerk kaarten enz..) om zo t internet (kabel) de delen met de andere 3 pc's die we hier hebben staan... Op zich geen probleem, alleen.. een keer in de week ofzo kapt ie (internet doet t dan ook niet meer op de server, ik kan de server nog wel bereiken en pingen enz.) ermee en kan ik de hele zooi weer opnieuw installeren.. iemand een idee waaraan dit ligt? Ip-adressen en alles klopt.
ikzelf denk dat t iets te maken heeft met IRQ's.

Dit doe ik als t niet meer werkt (voor t geval dat je er wat aan hebt, verklaart gelijk mijn gedachte dat t met IRQ's te maken heeft):
netwerkkaarten uit systeemconfig verwijderen, in de bios de pnp settings resetten, als ik daarna weer in windows ben de kaarten opnieuw installeren, internetdelen installeren, ip adressen instellen, opnieuw opstarten, en daarna werkt ie weer.. plusminus een half uur werk,, en dat heb ik er zo langzamer hand niet meer voor over.. wordt er echt ziek van.

HELLUP! dus.

Verwijderd

Welk OS hebbie ?

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Win98SE

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Op donderdag 06 september 2001 23:48 schreef DwarV het volgende:
Win98SE
Je kunt beter even sygate internet sharing (www.sygate.com) installeren dit werkt perfect en veel beter dan de oplossingen van microsoft:'( in 98SE.