Internet komt niet door via utp contactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roan04
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Dag allen,

graag jullie hulp/tips.

Via de loze leiding heb ik een UTP kabel naar een kamer doorgevoerd (goede kwaliteitskabel) om een UTP wantcontactdoos aan te sluiten in de betreffende kamer.
Vanuit de meterkast gaat deze via de KPN router, naar een switch naar de wandcontactdoos.

Ik heb een utp kabel aan de wandcontactdoos gehangen, maar er komt geen internet door op de ps5 van mijn zoontje of op mijn laptop.

Ik heb vervolgens een kabeltester gekocht, maar deze geeft wel aan dat er signaal is van de kabel beneden, via de wandcontactdoos op de kabel die dus in de playstation gaat.
Een andere port op de switch beneden biedt geen resultaat.
Andere apparaten(direct) op de switch werken overigens wel. Maar als ik deze dus via de wandcontactdoos in de PS5 doe, komt er geen internet door. Terwijl de kabeltester wel signaal geeft op alle 8 de aders......

Is er iemand die wellicht een tip heeft?

Beste antwoord (via Roan04 op 19-12-2023 08:11)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
De tester gaat wel keurig 1...8 doen, maar doet het passieve blokje aan de andere kant van de kabel dat ook in diezelfde volgorde? Je zult niet de eerste zijn die denkt dat de aansluiting goed is terwijl het passieve blokje aan de andere kant 1 2 3 5 4 6 7 8 doet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:07
En in welke volgorde geeft hij signaal op alle 8 aders?
Loopt ie netjes van 1 - 8 of haalt ie alles door elkaar?
Een UTP WCD kan nog weleens een bijzondere manier van afwerken hebben, namelijk niet zoals in de RJ45 maar een andere volgorde.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Krijg je überhaupt een IP adres van de router? En welke snelheid geeft de NIC aan op je laptop als je de kabel verbindt? Ik vermoed ook ergens een verkeerde kabelvolgorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
Hij gaat in de kabeltester netjes van 1 naar 8, zoals hij ook op een standaard kant en klare kabel gaat.
Er komt echter geen internet doorheen…. Niet naar de PlayStation en niet naar de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Heb je de kleuren van de twisted pairs in de kabel netjes volgens T586B gemonteerd?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 19:48
Beide kanten dus een wandcontactdoos? Niet een kant op een plug? Dat gaat nog wel eens fout.

Kleuren op de juiste plek? Kabeltester test namelijk losse aders, maar niet of de twists goed zitten.

Heb je een foto van de aansluiting op de dozen? Misschien dat daar iets aan te zien is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een "goede kwaliteitskabel" is Cat 6a, 100% koper, 24 AWG en solid.

Hoe weten wij of je daar aan voldoet?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
De kabel die ik heb toentertijd heb gekocht staat het volgende bij:

Deze CAT6 netwerkkabel heeft een flexibele 100% koperen aders, waardoor deze erg geschikt is om er RJ45 connectors / netwerkstekker aan te zetten.

- Afgeschermde, getwiste paren
- UTP CAT6
- AWG24/7 2 mm²
- Flexibel / stranded
- 100 meter

Eigen netwerkkabel maken voor thuis of op het werk? Dan is dit een uitstekende keuze voor door zijn hoge kwaliteit koperen aders.

Extra informatie
• Kabelopbouw: AWG24/7
• Aderopbouw: Flexibel
• Lengte: 100 meter
• UTP (Unschielded twisted pair)
• 100% koperen aders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
Aan 1 kant betreft het een wandcontactdoos (slaapkamer kind).
Aan de andere kant betreft het een switch (waar meerdere apparaten in zitten die wel gewoon internet krijgen).
Heb geprobeerd de kabels om te draaien in de switch, maar dan werkt internet nog steeds niet via de wandcontactdoos.

Het gekke is dus wel dat de aders netjes van 1 tot en met 8 lopen en dus signaal geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
En voor de volledigheid;

eea is aangesloten conform schema in de wandcontactdoos. Zie bijgevoegd plaatje.
Betreft een Opus Cat 6 wandcontactdoos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1nC-CfdCqtacatTYhIFhlf3i88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z25xqstM8hGAqmStD8gpQOa9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 19:58
We zijn vooral benieuwd hoe je het aangesloten hebt aan de kant van de switch. Heb je daar wel de volgende volgorde gebruikt?

oranjewit - oranje - groenwit - blauw - blauwwit - groen - bruinwit - bruin

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Het is dus flexibele kabel. Niet geschikt voor aansluiting op een wandcontactdoos helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Roan04 schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:25:
- UTP CAT6
- AWG24/7 2 mm²
- Flexibel / stranded
Nedis CCBGUTP6GY100 benoemen was genoeg geweest.
Knijp even een RJ45 aan beide uiteinden, misschien werkt die dan wel.

Want, zoals Haribo benoemt, is de kabel niet geschikt voor LSA.

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 18-12-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
Dat zou erg vervelend zijn, maar dan kan ik mogelijk dus een andere kabel trekken (wel een enorme rotklus, maar dat zou voor de lange termijn wel beter zijn).

Kleurenschema aan de kant van de switch klopt.
Ik ga aan de kant van de WCD een connector plaatsen en dan testen. Anders helaas toch een andere kabel trekken.

Ik ben nu niet thuis maar voor mijn beeld:
de aders waren redelijk stug en niet flexibel. Moest deze dus echt wel goed de kant opbuigen en buigen niet terug. Hierdoor twijfel ik nu of ik de juiste bestelling heb gepakt uit mijn email en of dit dus een flexibele kern of niet was.

Is er een manier om dit te zien aan de kabel? Als dit namelijk betekent dat de 8 aders flexibel zijn, dan is dit zeker geen flexibele kabel geweest....
Ik heb overigens geen LSA tool gebruikt, maar met een schroevendraaier aangedrukt. Wel geeft hij op alle 8 de aders signaal, wat het dan weer redelijk vaag maakt....

[ Voor 44% gewijzigd door Roan04 op 18-12-2023 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat is niet vaag. Zo'n kabeltester test of er voor gelijkspanning een verbinding bestaat, zo ja, lampje gaat aan. En daar is maar weinig voor nodig om dat lampje aan te gaan. Het geeft aan dat contact 1 aan de ene kant verbinding heeft met contact 1 aan de andere kant. Maar meer ook niet. Wat zo'n kabeltester niet test: of je de juiste aderparen hebt gebruikt en of je voldoet aan T568B. Die laatste 2 zijn onwaarschijnlijk belangrijk. Ook belangrijk: hoeveel heb je de twist van de aderparen ongedaan gemaakt? Want ook dat is een bron van grote problemen als dat teveel is en telt op van beide kanten van de kabel.

Ethernet netwerk verkeer is namelijk iets heel anders als gelijkspanning. Het kan daardoor prima zijn dat alle 8 lampjes in de juiste volgorde oplichten maar dat het toch helemaal niet of maar half werkt, of als je mazzel hebt helemaal goed. Zo'n huis-tuin-keuken kabeltester is daarmee eigenlijk alleen maar een hulpmiddel om te kijken of het NIET goed zit. (namelijk als de volgorde verkeerd loopt, of als lampjes niet branden). Hij kan je dus eigenlijk niet vertellen dat het wel goed zit. Die kabeltesters bestaan wel, maar die zijn heul heul heul duur. ;)

Het feit dat je nu 8 lampjes hebt die oplichten, zou je ondanks bovenstaande opmerking wel even initieel kunnen gebruiken als aanname dat de mechanische verbinding aan de kant van WCD en RJ45 goed (genoeg) is.

Echter, daarna moet je nogmaals de kleurvolgorde aan beide kanten controleren - het moet echt in de juiste kleurvolgorde. Als aan beide kanten de kleurvolgorde van de aders EXACT correct is volgens de norm (T568B en de rij B kleuren op de WCD), dan is er eigenlijk geen andere mogelijkheid meer dan dat er toch een contact niet goed zit, grootste kans is aan de kant van de WCD. Nogmaals goed proberen aan te drukken (bij voorkeur dit keer wel met een LSA tool) en/of een RJ45 erop monteren is dan een aardige test.

Plaats eens een foto van de achterzijde van de WCD?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Roan04 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:46:

Ik heb overigens geen LSA tool gebruikt, maar met een schroevendraaier aangedrukt.
There's your problem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

We weten ook nog steeds niet of de lampjes van de kabeltester netjes op volgorde (1-8) oplichten, of wel?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58
remco_k schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:17:
Dat is niet vaag. Zo'n kabeltester test of er voor gelijkspanning een verbinding bestaat, zo ja, lampje gaat aan. En daar is maar weinig voor nodig om dat lampje aan te gaan. Het geeft aan dat contact 1 aan de ene kant verbinding heeft met contact 1 aan de andere kant. Maar meer ook niet. Wat zo'n kabeltester niet test: of je de juister aderparen hebt gebruikt en of je voldoet aan T568B. Die laatste 2 zijn onwaarschijnlijk belangrijk. Ook belangrijk: hoeveel heb je de twist van de aderparen ongedaan gemaakt? Want ook dat is een bron van grote problemen als dat teveel is en telt op van beide kanten van de kabel.

Ethernet netwerk verkeer is namelijk iets heel anders als gelijkspanning. Het kan daardoor prima zijn dat alle 8 lampjes in de juiste volgorde oplichten maar dat het toch helemaal niet of maar half werkt, of als je mazzel hebt helemaal goed. Zo'n huis-tuin-keuken kabeltester is daarmee eigenlijk alleen maar een hulpmiddel om te kijken of het NIET goed zit. (namelijk als de volgorde verkeerd loopt, of als lampjes niet branden). Hij kan je dus eigenlijk niet vertellen dat het wel goed zit. Die kabeltesters bestaan wel, maar die zijn heul heul heul duur. ;)

Het feit dat je nu 8 lampjes hebt die oplichten, zou je ondanks bovenstaande oppmerking wel even initieel kunnen gebruiken als aanname dat de mechanische verbinding aan de kant van WCD en RJ45 goed (genoeg) is.

Echter, daarna moet je nogmaals de kleurvolgorde aan beide kanten controleren - het moet echt in de juiste kleurvolgorde. Als aan beide kanten de kleurvolgorde van de aders EXACT correct is volgens de norm (T568B en de rij B kleuren op de WCD), dan is er eigenlijk geen andere mogelijkheid meer dan dat er toch een contact niet goed zit, grootste kans is aan de kant van de WCD. Nogmaals goed proberen aan te drukken (bij voorkeur dit keer wel met een LSA tool) en/of een RJ45 erop monteren is dan een aardige test.

Plaats eens een foto van de achterzijde van de WCD?
Wanneer de lampjes van 1 tot 8 lopen en niet bijvoorbeeld 1,5,2,3,4,7,8 dan weet je dat de volgorde klopt. Of mis ik iets?

@Roan04 Een LSA tang kost 4,95 dus ik snap niet zo goed waarom je die niet samen met de WCD zou aanschaffen.

Verder wellicht handig te bevestigen dat de lampjes in volgorde oplichten.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 18-12-2023 15:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:24

Echt niet.

Gewoon niet.

Dat is wel erg kort door de bocht, met een beetje beleid lukt het prima met een spanningszoeker. En je kan het inderdaad ook prima slopen als je een te grote schroevendraaier pakt. Maar als de kabeltester signaal krijgt, vermoed ik dat de connectie wel klopt. Over de volgorde was nog niks gezegd overigens.

Verder niet gewoon dat de PS5 een statisch IP heeft, of iets in die richting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

sdk1985 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:25:
[...]

Wanneer de lampjes van 1 tot 8 lopen en niet bijvoorbeeld 1,5,2,3,4,7,8 dan weet je dat de volgorde klopt. Of mis ik iets?
Ja, de kleuren. Als je beide kanten oranje-groen-bruin-blauw-oranjewit-groenwit-blauwwit-bruinwit aansluit lopen de lampjes ook nog op volgorde 1 t/m 8 maar is van je verbinding weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

sdk1985 schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:25:
[...]
De volgorde ja. Van pootje 1->1, 2->2, 3->3 enz.
Maar NIET, zoals ik al zei:
...Wat zo'n kabeltester niet test: of je de juiste aderparen hebt gebruikt en of je voldoet aan T568B...
Volgorde en juiste aderparen zijn 2 heel verschillende dingen. De volgorde kan goed zijn, de aderparen compleet verkeerd. Resultaat is een niet werkende ethernet verbinding.

/volgende keer sneller typen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 18-12-2023 16:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RobIII schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:25:
We weten ook nog steeds niet of de lampjes van de kabeltester netjes op volgorde (1-8) oplichten, of wel?
Ik had hieruit opgemaakt dat 1-8 netjes in volgorde loopt:
Roan04 schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:28:
Hij gaat in de kabeltester netjes van 1 naar 8, zoals hij ook op een standaard kant en klare kabel gaat.
...
Roan04 schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:26:
...
Het gekke is dus wel dat de aders netjes van 1 tot en met 8 lopen en dus signaal geven.....

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 18-12-2023 16:02 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:57:
[...]

Ja, de kleuren. Als je beide kanten oranje-groen-bruin-blauw-oranjewit-groenwit-blauwwit-bruinwit aansluit lopen de lampjes ook nog op volgorde 1 t/m 8 maar is van je verbinding weinig over.
Wacht even, de kabel weet toch niet welke kleur hij is. Daarom heb je toch a en b?

Bij a is het:
  • groen wit/groen
  • oranje wit/blauw
  • blauw wit/oranje
  • bruinwit/bruin
Waarbij paar 2 groenwit/groen is en paar 3 oranjewit/oranje is, voldoende voor 100 mbps.

Bij b is het :
  • oranjewit/oranje
  • groenwit/blauw
  • blauwwit/groen
  • bruinwit/bruin
Waarbij paar 2 oranjewit/oranje is en paar 3 groenwit/groen.

Dus als je het consequent fout doet, aan beide kanten, dan zou het IMO gewoon moeten werken. Al verzin je je eigen standaard. (Moet wel zeggen dat ik het nooit heb getest, ik volg altijd gewoon het aansluitschema. Want waarom het jezelf moeilijk maken...)

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 18-12-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

^^ Het punt is dat als je niet voldoet aan zowel A als B, de volgorde 1..8 nog steeds potentieel kan kloppen maar dat daar waar aderPAREN (getwist, dus) moeten zitten ineens geen aderparen zijn maar slechts één kant van een paar en de andere kant van een ander paar. Dán gaat je kabel niet werken. Je tester weet dat niet en zegt dat 1..8 klopt. En daarom zeggen we: De kleuren of aderparen moeten in de juiste volgorde zitten. De kleur op zich doet er niet toe. Maar de aderparen wel. En aangezien je aan de kleur kan zien wat een paar is, doen de kleuren er wel toe.

Of je nou A of B gebruikt maakt inderdaad niet uit, als je het maar consequent doet. Maar het gaat dus om niet voldoen aan A én B en waar je geen aderparen gebruikt op de juiste plaatsen.
Je mag ook je eigen standaard verzinnen, als er maar aderparen op de juiste pinnen zitten. En dat is nou juist precies wat zo'n tester dus niet test.

Dus: 1...8 in juiste volgorde is nooit een indicatie van een correcte netwerk kabel.

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 18-12-2023 16:39 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

sdk1985 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:19:
[...]

Wacht even, de kabel weet toch niet welke kleur hij is. Daarom heb je toch a en b?

Bij a is het:
  • groen wit/groen
  • oranje wit/blauw
  • blauw wit/oranje
  • bruinwit/bruin
Waarbij paar 2 groenwit/groen is en paar 3 oranjewit/oranje is, voldoende voor 100 mbps.

Bij b is het :
  • oranjewit/oranje
  • groenwit/blauw
  • blauwwit/groen
  • bruinwit/bruin
Waarbij paar 2 oranjewit/oranje is en paar 3 groenwit/groen.

Dus als je het consequent fout doet, aan beide kanten, dan zou het IMO gewoon moeten werken. Al verzin je je eigen standaard. (Moet wel zeggen dat ik het nooit heb getest, ik volg altijd gewoon het aansluitschema. Want waarom het jezelf moeilijk maken...)
Als je alleen naar LEDjes wilt kijken klopt dit inderdaad. Als je er netwerkverkeer overheen wilt moet je toch strak de schema's aanhouden. Er is een reden dat de kabel twisted pairs heeft. Als je dus lukraak wat aders aansluit is het net alsof de twisted pairs niet meer twisted zijn en zelfs gaan storen op elkaar. Dat is voor een gelijkstroom LED geen issue maar voor een signaal van tientallen megahertzen wel. En die LEDjes vertellen je dus ook helemaal niks over of je wel de juiste volgorde hebt aangehouden, het enige wat ze kunnen vertellen is of je "een" volgorde hebt aangehouden.

Als het niet uitmaakte hadden ze ook geen aansluitschema's verzonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:39:
[...]

Als je alleen naar LEDjes wilt kijken klopt dit inderdaad. Als je er netwerkverkeer overheen wilt moet je toch strak de schema's aanhouden. Er is een reden dat de kabel twisted pairs heeft. Als je dus lukraak wat aders aansluit is het net alsof de twisted pairs niet meer twisted zijn en zelfs gaan storen op elkaar. Dat is voor een gelijkstroom LED geen issue maar voor een signaal van tientallen megahertzen wel. En die LEDjes vertellen je dus ook helemaal niks over of je wel de juiste volgorde hebt aangehouden, het enige wat ze kunnen vertellen is of je "een" volgorde hebt aangehouden.

Als het niet uitmaakte hadden ze ook geen aansluitschema's verzonnen.
Bedankt voor de toelichting.

Dat gezegd hebbende. Je pc/laptop zou ondanks eventuele overspraak in de basis wel een verbinding moeten detecteren, als het echt bagger is dan zal hij terugvallen naar 10 Mbps. Tenzij een ader van paar 2 of 3 helemaal geen verbinding maakt. Maar dan zou ik ook geen lampje verwachten.

Maar goed ik denk dat we het verder wel met elkaar eens zijn dat de TS het eerst eens moet proberen met een LSA tool en daar een foto van moet maken en eigenlijk ook zijn kabel moet wijzigen naar één met een solide kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Roan04 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:46:
Ik ben nu niet thuis maar voor mijn beeld:
de aders waren redelijk stug en niet flexibel. Moest deze dus echt wel goed de kant opbuigen en buigen niet terug. Hierdoor twijfel ik nu of ik de juiste bestelling heb gepakt uit mijn email en of dit dus een flexibele kern of niet was.

Is er een manier om dit te zien aan de kabel? Als dit namelijk betekent dat de 8 aders flexibel zijn, dan is dit zeker geen flexibele kabel geweest....
Dat staat op de kabel geprint.

En als het dus wel stug is, dan uitzoeken of het daadwerkelijk geen CCA is.
En uitzoeken of je de juiste RJ45 er aangeknepen hebt (je hebt ze voor solid, stranded en een combi geschikt voor beide).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
sdk1985 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor de toelichting.

Dat gezegd hebbende. Je pc/laptop zou ondanks eventuele overspraak in de basis wel een verbinding moeten detecteren, als het echt bagger is dan zal hij terugvallen naar 10 Mbps. Tenzij een ader van paar 2 of 3 helemaal geen verbinding maakt. Maar dan zou ik ook geen lampje verwachten.

Maar goed ik denk dat we het verder wel met elkaar eens zijn dat de TS het eerst eens moet proberen met een LSA tool en daar een foto van moet maken en eigenlijk ook zijn kabel moet wijzigen naar één met een solide kern.
Zonder twisted pair is er geen garantie, ook niet op 10Mbit, waar die requirement er ook is.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
Bedankt voor alle reacties.

Op de WCD staat de volgorde (B) en deze volgorde komt overeen met de connector aan de andere kant van de kabel:
wit oranje - oranje - wit groen - blauw - wit blauw - groen - wit bruin - bruin

Nu ben ik geen specialist, maar heb ik toch wel meerdere kabels/connectoren aangesloten en loopt dit qua volgorde en snelheid altijd goed. Enkel met die WCD ben ik aan het klooien, al lijkt het erop dat dit qua kleuren gewoon goed zit (zit een kleurschema op de WCD die ik dus gevolgd heb).

Ik was mij niet bewust van de LSA tool, anders had ik deze besteld. Het enige wat mij laat twijfelen is toch dat hij qua kleurvolgorde goed aangesloten lijkt te zijn, dat de kabeltester dit bevestigd door inderdaad keurig van 1 naar 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 lijkt te gaan in deze volgorde ook. Maar de verbinding werkt niet. Niet op de PS4, niet op de PS5 en ook niet op een laptop die ik er dan aan hang.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
De tester gaat wel keurig 1...8 doen, maar doet het passieve blokje aan de andere kant van de kabel dat ook in diezelfde volgorde? Je zult niet de eerste zijn die denkt dat de aansluiting goed is terwijl het passieve blokje aan de andere kant 1 2 3 5 4 6 7 8 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan04
nee, doen aan beide kanten hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
aangezien je kabel door een leiding loopt is het toch vrij eenvoudig om er een stuk nieuwe correcte kabel aan vast te maken en deze er door te trekken? Vervolgens aan beide einden een wandcontactdoos of keystone monteren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 19:58
We zijn nog erg benieuwd of je al hebt kunnen testen of de kabel wel goed werkt als je in plaats van de WCD even een RJ45 stekker op de kabel monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb diezelfde walloutlet gebruikt.
Ook eerst zonder doggertang de aders erin geklikt. Dat ging klaarblijkelijk goed.
Echter de draadjes moet je heel kort afknippen. Dat had ik dus niet gedaan en die maken vervolgens kortsluiting met de metalen behuizing.
Nog een keer met doggertang (knipt ook gelijk overlengte weg) aan gedrukt en opgelost.
Pagina: 1