Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• PeterKop
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:50
Beste mensen,

Ik heb sinds enige tijd een Quatt warmtepomp, waar ik behoorlijk tevreden over ben.
De keuken wordt verwarmd met vloerverwarming. Deze wordt echter niet warmer dan ca. 25 graden.
Aan de vloerverwarming bungelt een thermostaatknop. Deze staat op 4, laat zich echter niet verder draaien, dit is de max stand (ik denk dat de knop wat verdraaid is: maximaal naar de ander kant draaien staat ie lager dan 1).
Mijn vragen:
1) hoe werkt die thermostaatknop?
2) hoe krijg ik de temperatuur hoger?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6wdGm6k2uARHM0oaTEYxPXdI68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLkPQBvr8QECsmBvs05Y8lnA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4azUBxgyOUCU0Yi9FwSbQfbxR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXWlgMgni8yg81QUDsZxHpns.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door PeterKop op 14-12-2023 15:00 ]

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is een maximaal-thermostaat, die regelt de maximale temperatuur in je aanvoer. Deze moet zeker gemonteerd zijn, je wilt immers geen water van 50-60 graden in je vloer. Dergelijke thermostaten staan dan ook vaak op ong 35-45 graden ingesteld. Waarom hangt hij er af?
Wellicht zijn er nog kranen op je verdeler verder open te stellen om meer warm water door je vloer te pompen?
En een vraag: weet je zeker dat de pomp het doet?

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 14-12-2023 15:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PeterKop
dank voor je reactie.
Waarom hangt hij er af? dat weet ik niet, zo is hij lang geleden gemonteerd. Die dunne draad gaat er in...ik voeg een foto bij, dat is de voeler die we daar zien?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xL6DoiEWW3-6yEAlOQNlXtoD_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz0gz3HiLDyCHA8rY2IQXtd9.jpg?f=fotoalbum_large
Er zijn geen verdere kranen.
En ja, de pomp doet het (wanneer ik met mijn oor op de pomp de steker in het stopcontact steek hoor ik geruis...)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klopt, die dunne opgerolde draad gaat naar een voeler in het aanvoerblok.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:39

Jan2023

KISS

De meeste mensen willen geen mengverdeler met pomp.
Daar wordt afgekoeld water uit de retour bijgemengd.

Vrijwel altijd mag je tot 35 tot 40 graden water door je vloer sturen
Veel hoger zal je WP toch niet staan?

Die thermostaat knop hoort op de afsluiter die links in de leiding zit
Bovenop de verdeler.

Het beste is een pomploze verdeler plaatsen.

Ik ga dan wel uit van een full elektric systeem voor je verwarming.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan2023 op 14-12-2023 19:25 ]

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

• PeterKop
Dank Jan,

Ik heb een hybride systeem, dus pomploos is wellicht niet verstandig. Ik vraag me ook af of de stroming dan sterk genoeg zou zijn om dit vloerverwarmingssysteem in te gaan.
Zou de werking van de thermostaat niet goed zijn doordat hij niet goed geplaatst is?
Pagina: 1