Vraag

• Jaaps2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo allen,

Vast heeft iemand van jullie de kennis voor mijn vraag. Ik kon geen antwoorden vinden via google/bing.

Eerst ff de verplichte info:

Wat ga je met je laptop doen?
Zakelijk en voor onderzoek. Office, R, browsers, Endnote, Atlas.ti, Teams

Wat is je budget?
2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, HP of Framework

Mijn vraag:
Ik twijfel tussen AMD Ryzen 7 en Intel i7. AMD heeft voorkeur wegens grafische prestaties. Ik wil geen losse videokaart.

Op veel van de werkplekken waar ik kom staan Dell of HP Docks, waar ik mijn laptop met USB-C mee aansluit voor zowel opladen als de monitor. Nu heeft Intel Thunderbolt en AMD niet. Terwijl al bij mijn huidige te vervangen laptop (met Intel i7 1255U) niet overal de beeldkwaliteit via usb-c en een dock goed is.

Is het daarom een nadeel om voor een nieuwste generatie Ryzen te gaan ipv nieuwste generatie Intel Core?

[ Voor 9% gewijzigd door Jaaps2 op 14-12-2023 19:27 ]

Beste antwoord (via Jaaps2 op 15-12-2023 23:21)

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb voor thuis een usb-c dock aangeschaft. Dit vanwege de reden dat AMD er dan fatsoenlijk mee werkt. Mijn Intel werk laptop met Thunderbolt verbindt er ook prima mee. Dit dock geeft alleen niet genoeg vermogen om deze laptops te laden maar dat was bekend. Op het werk een Thunderbolt dock. Hier werkt mijn eigen laptop met AMD dus niet op. Lang alle combinaties werken niet met elkaar. Dat is ook meestal de reden dat bedrijven een standaard maken met type docks en laptops. Als je veel wisselt dan zou ik zeggen wordt het een hit of mis. Als het kan probeer het uit.

Alle reacties

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23
Er zijn AMD laptops (HP) met thunderbolt tenzij de productspecificaties onjuist zijn:
Zoals ...
https://tweakers.net/pric...10-865w8ea/specificaties/

• Jaaps2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Zatara schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:33:
Er zijn AMD laptops (HP) met thunderbolt tenzij de productspecificaties onjuist zijn:
Zoals ...
https://tweakers.net/pric...10-865w8ea/specificaties/
Dank. Heb hiermee gezocht

nieuws: AMD waardeert USB4-poorten in Ryzen 6000-cpu's op naar 'TB4 zonder ce...

Bij Lenovo, waar ik naar keek, is het onduidelijk:
https://www.lenovo.com/nl...6-inch-amd)/21k7cto1wwnl2

[ Voor 11% gewijzigd door Jaaps2 op 14-12-2023 21:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb voor thuis een usb-c dock aangeschaft. Dit vanwege de reden dat AMD er dan fatsoenlijk mee werkt. Mijn Intel werk laptop met Thunderbolt verbindt er ook prima mee. Dit dock geeft alleen niet genoeg vermogen om deze laptops te laden maar dat was bekend. Op het werk een Thunderbolt dock. Hier werkt mijn eigen laptop met AMD dus niet op. Lang alle combinaties werken niet met elkaar. Dat is ook meestal de reden dat bedrijven een standaard maken met type docks en laptops. Als je veel wisselt dan zou ik zeggen wordt het een hit of mis. Als het kan probeer het uit.