TV gaat alleen aan na een week uit het stopcontact.

Pagina: 1
Acties:

• Groentjee
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-04 23:08
Beste mensen, ik heb bij deze een beetje een gekke vraag. Maar omdat het probleem zo specifiek is ben ik benieuwd of 1 van jullie misschien zegt "oh dan moet je daar even naar kijken of dit even vervangen.".

Sinds 2 maanden onze woonkamer TV stuk. Van de een op de andere dag ging hij opeens niet meer aan. Dat kan als hij natuurlijk al zo'n 7-8 jaar oud is.
Maar wat het gekke is, als de TV een paar dagen/weken uit het stopcontact is geweest, doet hij het vaak daarna weer een dag. En de volgende dag is hij weer stuk voor een aantal weken.
Heeft iemand enig idee? het gaat om een Samsung 55 inch TV (Samsung UE55H7000SL)

uitvoering: Samsung UE55H7000SL Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door Groentjee op 14-12-2023 15:03 ]

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Samsung heeft diverse 55 inch TV's .... het zou al helpen als je even het exacte type nummer meldt :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Condensatoren

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Klinkt als een gare voeding.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:21

Zalmanman

So long,

En wat gebeurt er als je de TV van het stroomnet af haalt, de aan/uit knop ~15 seconden indrukt en dan weer aanzet? Werkt deze dan ook weer?

and thanks for all the fish.

• Groentjee
DePaul schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:49:
Samsung heeft diverse 55 inch TV's .... het zou al helpen als je even het exacte type nummer meldt :)
Excuus, het gaat om de Samsung UE55H7000SL

• Groentjee
Bedoel je met voeding het stekkersnoertje? Want die wordt niet verplaatst op het moment dat hij het weer doet.
Het is meer alsof er een onderdeel na elke dag TV kijken een week vakantie nodig heeft. Even een weekje weg van het stroomnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Groentjee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:04:
[...]

Bedoel je met voeding het stekkersnoertje? Want die wordt niet verplaatst op het moment dat hij het weer doet.
Het is meer alsof er een onderdeel na elke dag TV kijken een week vakantie nodig heeft. Even een weekje weg van het stroomnet
De voeding zit in de TV zelf, dus niet de aansluiting zelf. Je TV is 9 jaar oud, dat wordt op zoek naar een nieuwe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Groentjee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:04:
[...]

Voeding board in je tv. Als je de achterkant eraf schroeft kan je het board zien. De condensatoren zijn waarschijnlijk gaar.

Mogelijk 1 van deze 2 boards: https://www.lcd-onderdelen.nl/search/?search=UE55H7000SL

Maar dan moet ie echt open om te zien welke.

Beter nog: kijken op het board welke typenummer dat board heeft en daarmee zoeken op Google.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 14-12-2023 15:11 ]

• Groentjee
pennywiser schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:08:
[...]

Voeding board in je tv. Als je de achterkant eraf schroeft kan je het board zien. De condensatoren zijn waarschijnlijk gaar.

Mogelijk 1 van deze 2 boards: https://www.lcd-onderdelen.nl/search/?search=UE55H7000SL

Maar dan moet ie echt open om te zien welke.

Beter nog: kijken op het board welke typenummer dat board heeft en daarmee zoeken op Google.
Super, ga ik daar even naar kijken! Als ik hem voor €50-€100 kan repareren zou dat top zijn natuurlijk!

• Groentjee
mad-dog schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:05:
[...]

De voeding zit in de TV zelf, dus niet de aansluiting zelf. Je TV is 9 jaar oud, dat wordt op zoek naar een nieuwe :)
Als het alleen een gek probleem is qua stroom ga ik natuurlijk nog even proberen de TV te redden voor een paar tientjes. Ipv voor honderden euro's weer een nieuwe aan te schaffen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
De eerder gelinkte onderdelen zijn geen voedingen. Juiste artikelnummer is; BN44-00715A.

Op eBay zijn een aantal verkopers die 'm nog op voorraad hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 14-12-2023 16:00 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
@Groentjee
Nobel dat je hem wil proberen te repareren maar je hebt het over een tv van 9 jaar oud en dan nog een fullHD tv.
Doe jezelf een plezier een koop een leuke nieuwe 4K TV. In 9 jaar tijd is de kwaliteit enorm verbeterd dus je krijgt een leuke update.

• pennywiser
Freshouttheoven schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:00:
De eerder gelinkte onderdelen zijn geen voedingen. Juiste artikelnummer is; BN44-00715A.

Op eBay zijn een aantal verkopers die 'm nog op voorraad hebben.
+1 Daarom zei ik ook even zelf kijken eerst. Hoe had je hem gevonden eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 14-12-2023 16:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
chrisborst schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:22:
@Groentjee
Nobel dat je hem wil proberen te repareren maar je hebt het over een tv van 9 jaar oud en dan nog een fullHD tv.
Doe jezelf een plezier een koop een leuke nieuwe 4K TV. In 9 jaar tijd is de kwaliteit enorm verbeterd dus je krijgt een leuke update.
Dit is veel duurzamer, al meerdere TV's zo een 2e leven gegeven en die doen het nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjee
chrisborst schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:22:
@Groentjee
Ik begrijp dat er in 9 jaar betere TV's op de markt zijn gekomen. Maar het boeit mij geen hol of het HD of 4K is. Is voor mij wel interessant of het valt te repareren voor onder de €100 of een nieuwe te kopen van minimaal €400.
Bedankt voor de nobele reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
pennywiser schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:34:
[...]

+1 Daarom zei ik ook even zelf kijken eerst. Hoe had je hem gevonden eigenlijk?
I know, daarom had ik je ook niet gequoot ;).

Modelnummer ingevuld op deze website.
Pagina: 1