Toon posts:

Verzekering komt lanx om kapotte PC te checken...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb laatst een inslag gehad met me laer computer... naar reparateur, die zegt er is garantie dus vervangt mobo + geheugen... comp komt terug, krijgt het scherm rare tikken en kraken, week later scherm kapot,
nieuw scherm eraan... krijgt ook tikken en kraken, dus scherm er maar af gehaald...

toen heb ik tegen ouwelui gezegt, nou die hele comp kan wel aan gort zijn, want hij was rete instabiel, nadat ik vanalles had geprobeert... Dus ik zeg pa; vervang die hele comp door de verzekering er kan vanalles kapot zijn.

Nieuwe comp gekocht, nu wil de verzekering de oude comp zien.
Die komp staat bij mij, maar ik heb dus HD er uitgehaald en in andere computer zitten. Nu wil de verzekering die comp zien, maar ja die comp doet het wel alleen moet ik ff originele harddisk erin stoppen, en das veel werk omdat ie in een 247 uur server zit, en ik dus alles weer moet deleten en gaan ghosten.

Mijn vraag: Wat is de kans dat ze de computer meenemen? Kan ik niet gewoone en andere harddisk erin stoppen? We hebben een bewijs van de reparateur, compyuter vervangen is het beste... dat dus als advies, ... morgen komen ze, moet ik vanacht mijn HD uit de server ( die origineel in de inslag PC zat ) terugzetten? Of gewoon een andere HD uti de kast pakken?

Advies!! snel :(

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Neem het zekere voor het onzekere en zet de orginele erin

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Pak een andere schijf uit de kast.

De schijf is toch niet kapot dus dat boeit niet zo.

Ik dus aleen niet wat er kapot kan zijn hoor als mobo etc al vervangen is. Nieuwe voeding/videokaart ofzo erin en 't zou weer moeten werken toch?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 23:10 schreef LiquidSilver het volgende:
Pak een andere schijf uit de kast.

De schijf is toch niet kapot dus dat boeit niet zo.

Ik dus aleen niet wat er kapot kan zijn hoor als mobo etc al vervangen is. Nieuwe voeding/videokaart ofzo erin en 't zou weer moeten werken toch?
Nou daar ga ik nu niet nog een keer over nadenken want niet de voeding was kapot maar het mobo en geheugen alleen... dat was doorgebrand de voeding niet..

Maar nemenb ze dat ding mee voor inspectie. ja of te nee :?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
ff snel die originele erin hangen... als je dat nou straks doet zijn er minder mensen die last hebben van de missende schijf. Om 3 uur zijn er niet zo veel mensen meer online.
Waarom zou je het risico lopen ?

Verwijderd

Neem gewoon geen risico. De hd werkte dus gewoon nog goed na de inslag? dan zou ik er gewoon een andere schijf instoppen. wie komt daar nou achter?

Liter, slaapse! :z

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Verzekeringen willen nog wel is vervelend doen, ik zou de orginele maar terug hangen.

Flickr | Lego collectie

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Voorkom gezeur en hang 'm er weer in. Je bent verder van huis als ze 'm meenemen en gaan zeuren....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet zo moeilijk doen, ze nemen em niet mee..
Er komt een schade-expert langs, die wil alles graag ff persoonlijk zien. Dus Bonnetjes, reparatierapport e.d.
En het belangrijkste, hij wil je gezicht zien, een beetje polsen dus.
Kijken of je een beetje eerlijk overkomt. Doen je vaak als de aangifte een beetje dubieus overkomt of als ze twijfelen.

Die man is hoogstwaarschijnlijk geen PC-expert, die neemt gewoon aan wat de reparateur heeft gemeld.

Gewoon andere HDD erin zetten, ff zorgen dat die PC niet op kan starten (voeding los halen en ff draadje plukken, binnenin).

Mijn pa is verzekeringsagent, met een kantoor aan huis, die gasten krijgen we zo vaak aan de deur.

• Tcq
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Onze comp was ook 1 keer door bliksem geraakt.
Gewoon naar de dichtstbijzijnde comp. winkel gebracht en gevraagd of ze ff een briefje konden maken voor de verzekering waarop stond dat 'ie ook echt total loss was.
Dat briefje opgestuurd naar de verzekering en we konden een nieuwe pc uitzoeken.

Ik denk dat als je ze kan laten zien dat 'ie echt kapot is dat ze hem niet meenemen omdat ze dan zeker weten dat ie toch wel kapot is.
Als ze 'm wel meenemen dan ik niet dat er veel kans is dat je 'm ooit nog terugziet.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 09:50 schreef KillerAce_NL het volgende:
Niet zo moeilijk doen, ze nemen em niet mee..
Er komt een schade-expert langs, die wil alles graag ff persoonlijk zien. Dus Bonnetjes, reparatierapport e.d.
En het belangrijkste, hij wil je gezicht zien, een beetje polsen dus.
Kijken of je een beetje eerlijk overkomt. Doen je vaak als de aangifte een beetje dubieus overkomt of als ze twijfelen.

Die man is hoogstwaarschijnlijk geen PC-expert, die neemt gewoon aan wat de reparateur heeft gemeld.

Gewoon andere HDD erin zetten, ff zorgen dat die PC niet op kan starten (voeding los halen en ff draadje plukken, binnenin).

Mijn pa is verzekeringsagent, met een kantoor aan huis, die gasten krijgen we zo vaak aan de deur.
Nou de computer deed hte dus toen ie terug kwam van de reparateur, die had mobo en gehuegn vervangen ivm verzekering... dus die comp deed het weer, alleen deed het scherm ook raar.... echt raar, en toen ging er dus 1 kapot, en toen deed tweede scherm ook raar, dus die hebben we er maar afgehaald..... nou heb ik gezeggt, ja de videokaart zal ook wel ene tik gehad hebben.... en toen maar besloten hele comp vervangen... want de computer was ook instabiel enzo ...

Dus wat ze te zien krijgen is nu *( ik heb vanacht de hd's geghost )* een werkende computer, die bij vlagen instabiel is... Hopen ze dat ze genoeg nemen met ElectroStatic Discharge .... die kleine schokjes die je soms krijgt van metalenvoorwerpen.....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 09:53 schreef General_Freakazoid het volgende:

Als ze 'm wel meenemen dan ik niet dat er veel kans is dat je 'm ooit nog terugziet.
Nou dat zou niet zo koel zijn, zit een werkende oude CD rom speler in, en een werkende nieuwe 3com netwerk kaart...
Lekker dan ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 07 september 2001 10:01 schreef drLiter het volgende:

[..]

Nou de computer deed hte dus toen ie terug kwam van de reparateur, die had mobo en gehuegn vervangen ivm verzekering... dus die comp deed het weer, alleen deed het scherm ook raar.... echt raar, en toen ging er dus 1 kapot, en toen deed tweede scherm ook raar, dus die hebben we er maar afgehaald..... nou heb ik gezeggt, ja de videokaart zal ook wel ene tik gehad hebben.... en toen maar besloten hele comp vervangen... want de computer was ook instabiel enzo ...

Dus wat ze te zien krijgen is nu *( ik heb vanacht de hd's geghost )* een werkende computer, die bij vlagen instabiel is... Hopen ze dat ze genoeg nemen met ElectroStatic Discharge .... die kleine schokjes die je soms krijgt van metalenvoorwerpen.....
Als die het nog doet, maar instabiel is en de reparateur meldt dat ie gerepareerd is, dan heb je pech!
Krijg je niks vergoed....Alleen dat kapotte scherm als je geluk hebt. De reparateur moet echt het defect aanwijzen, een vage omschrijving als : "Hij is instabiel", nemen ze geen genoegen mee, logisch ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:13 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Als die het nog doet, maar instabiel is en de reparateur meldt dat ie gerepareerd is, dan heb je pech!
Krijg je niks vergoed....Alleen dat kapotte scherm als je geluk hebt. De reparateur moet echt het defect aanwijzen, een vage omschrijving als : "Hij is instabiel", nemen ze geen genoegen mee, logisch ook.
En ESD *ElectroStatic Discharge* dan? Er kan zo ontzettend veel doorgefikt zijn, zonder dat je het direct merkt?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens er zit nu win2k gekraakt op ... moet ik em maar ff snel leeghalen? en een legale windows erop plempen?

Of zouden ze daar niet naar kijken :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Moet toch echt geconstateerd worden door de reparateur, en niet een vermoeden van een gebruiker. da's niet genoeg.

Dus ga naar reparateur leg de boel uit en laat em nog eens checken, en kijk die gast lief aan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 07 september 2001 10:18 schreef drLiter het volgende:
Trouwens er zit nu win2k gekraakt op ... moet ik em maar ff snel leeghalen? en een legale windows erop plempen?

Of zouden ze daar niet naar kijken :?
Tuurlijk kijken ze daar niet naar, kan hen toch geen worst schelen?

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54

RKD

ik zou ook daarbij maar het zekere voor het onzekere nemen
je weet het maar nooit >:)

iRacing Profiel

Verwijderd

Welke verzekeringsmaatschappij?
Misschien kan ik hier wel even navragen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Moet toch echt geconstateerd worden door de reparateur, en niet een vermoeden van een gebruiker. da's niet genoeg.

Dus ga naar reparateur leg de boel uit en laat em nog eens checken, en kijk die gast lief aan.
De reparateur heeft een verhaal geschreven, van nou ... hij bleek nog steeds verrot te zijn nadat we alles hadden gerepareerd ... En dat heeft hij formeel op papier gezet ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als zijn advies vervanging is, dan zit het goed

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:21 schreef El.Greco het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij?
Misschien kan ik hier wel even navragen.
FBTO :)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Zou ik toch maar even doen voor de zekerheid. En stel je PC even zo op dat het lijkt of ie normaal niet gebruikt wordt. Ergens in een hoek ofzo, op wat ouwe zooi ofzo, niet netjes ingebouwd in je computermeubel. :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Helaas, heb ik nix mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:23 schreef SHADOWCOM het volgende:
Zou ik toch maar even doen voor de zekerheid. En stel je PC even zo op dat het lijkt of ie normaal niet gebruikt wordt. Ergens in een hoek ofzo, op wat ouwe zooi ofzo, niet netjes ingebouwd in je computermeubel. :)
Naja laat ook maar hangen, net pa gebeld die zet em gewoon in de kast, zo van... dat is em hebben we niks meer aan ...

Let's hope en we`ll see...

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Trouwens, straks is die inspecteur een die-hard tweaker en zit ie nu mee te lezen, heb je toch een probleem. *D

Maar verder suc6 ermee.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Je moet gewoon de vermoorde onschuld uithangen:"Ja de reperateur zei dat we een nieuwe moesten kopen, en dat hebben we maar gedaan" die reperateur kan je dat moeilijk aanrekenen en ligt de fout bij hem.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Als ze van de verzekering langs komen kan het zijn dat je een snotaap van een expert hebt en alles opschijft dan weer weg gaat en jij je centen krijgt. Maar er zijn ook experts die gaan dieper veel dieper zoals mijn pa. Die gaan naar de pc boer vragen wat die er aan heeft gedaan om het systeem te maken. Checkt of de gerekende/offerte prijs daarvoor redelijk is bla bla bla

Als ik jouw was zou ik toch echt wel die hdd terug zeten

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 10:22 schreef drLiter het volgende:

[..]

FBTO :)
FBTO doet het gewoon >:)

Dus het zit hopelijk wel goed

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

hh

Ik werk dus bij FBTO.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 10:47 schreef Dinictus het volgende:
hh

Ik werk dus bij FBTO.
En krijg ik me geld?
Hij is zo onstabiel... ik snap er niks van ... de reparateur zei dat ik em beter kon vervangen ... :? :'(
Pagina: 1