Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kan niet internetten met een intel ethernet kaart. Het gaat hier om een Intel pro /100 S Desktop Adaptor
(of is dit geen ethernet kaart???) :(

Wel kan ik internetten met een Intel 21041 Based PCI Ethernet adaptor.

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet kan internetten met die eerste kaart?

Grt

Abonnement: Sonera Quicknet

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Je hebt er 2 netwerkkaarten inhangen :? Zo ja dan is de eerste die je noemt voor je interne netwerk en de andere is dan de netwerkkaart voor het internet :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 23:09 schreef Christus het volgende:
Je hebt er 2 netwerkkaarten inhangen :? Zo ja dan is de eerste die je noemt voor je interne netwerk en de andere is dan de netwerkkaart voor het internet :)
Nee, Ik heb 2 comps en op de ene de ethernet adaptor. Kan ik die interne netwerkkaart dan ook niet gebruiken als ik het internet wil delen??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Afhankelijk van je kabelboer kan je maar met 1 netwerkkaart internetten. Bij mijne (Sonera cq Quicknet) hoef ik bij wisseling van netwerkkaart alleen maar even mijn kabelmodem uit en aan te zetten, maar bij UPC bv. schijnt dat niet te kunnen en moet je het MAC adres van je netwerkkaart dan doorgeven en pas dan kan je met die andere internetten.

No production networks were harmed during this posting

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

liep langs en zag dit;

oplossing; de 1e kaart is 100mbit kaart. Je internetprovider heeft die kabelmodem op 10mbit limiet gezet dus herkent je netwerkkaart de kabelmodem niet.

lang he voor een antwoord? :) :)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 21:10 schreef ZuzZoo het volgende:
liep langs en zag dit;

oplossing; de 1e kaart is 100mbit kaart. Je internetprovider heeft die kabelmodem op 10mbit limiet gezet dus herkent je netwerkkaart de kabelmodem niet.

lang he voor een antwoord? :) :)
Das onzin, je moet gewoon je modem resetten ivm he mac adres van je nic. that's all.. 100 of 10 maakt geen fluit uit.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 08 november 2001 14:32 schreef Obeja het volgende:

[..]

Das onzin, je moet gewoon je modem resetten ivm he mac adres van je nic. that's all.. 100 of 10 maakt geen fluit uit.
Over onzin gesproken....10 of 100 maakt heel wat uit!!! probeer maar eens een pure 100 mbit kaart op een 10 mbit hub of wat dan ook op 10 mbit te zetten...dat gaat mooi niet werken dus heh......10/100 maakt niet uit...dan schakelt ie zich zelf om naar 10 mbit.......

aangezien je kabelmodem 10 mbit is heb je dus of een 10 of een 10/100 mbit kaart nodig (ten zij je er eerst een 10/100 hub autosensing of een 10/100 switch tussen hebt....maar dan word het weer een ander verhaal)

iRacing Profiel

Pagina: 1