Sinds 2 weken trotse eigenaar van een tussenwoning en na een grondige verbouwing komt het aan op verdere verduurzaming. Spouwmuren zijn gevuld, HR+ glas is geplaatst en nu aan het orienteren op zonnepanelen, dit vanwege de huidige prijzen. Later in het traject volgt ook een warmtepomp / batterij en de rest wat op dat moment interessant is. Daarnaast heb ik de laatste fossiele brandstof auto van het werk ontvangen en zal dus in de toekomst elektrische gaan rijden..
Tijdens de verbouwing is de nieuwe meterkast al gerealiseerd en is momenteel 3-fase ready, daadwerkelijke aansluiting is pas in week 3 2024..
Doel is om 16 panelen te gaan installeren zoals hieronder te zien is:
Dak is van Bituum (wordt vernieuwd voor installatie) met een helling van 13% (licht hellend)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vZsuF4CuudCIqmB30DUHesYO.png?f=user_large)
Op basis van de adviseur (welke langs is geweest) kies ik voor Offerte 1. Maar dit is meer een gevoel bij de man zelf dan een technische keuze. Graag advies of dit de juiste keuze op basis van de geleverde onderdelen.
Tijdens de verbouwing is de nieuwe meterkast al gerealiseerd en is momenteel 3-fase ready, daadwerkelijke aansluiting is pas in week 3 2024..
Doel is om 16 panelen te gaan installeren zoals hieronder te zien is:
Dak is van Bituum (wordt vernieuwd voor installatie) met een helling van 13% (licht hellend)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vZsuF4CuudCIqmB30DUHesYO.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Voldoende voor 16 panelen.Schaduw
Geen tot weinig schaduw; Alleen de schoorsteen kan voor wat schaduw zorgen op één paneelJaarverbruik
Naar verwachting; +/-5.500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3-fase (Vanaf week 03 2024)Budget en doel
Budget is ongeveer €9.000,-, Doel is energie neutraal wordenWie gaat het project uitvoeren
Uitgevoerd door partij die alle spullen zal leveren + volledige montage.Bijhouden van data
Altijd leuk om inzage te hebbenReeds verkregen offertes
Heb bij 4 verschillende partijen offertes opgevraagd, echter geeft geen één hetzelfde type paneel waardoor het voor mij moeilijk is om een verglijking te maken, aangezien de merken mij niks zeggen. Zie tabel voor verkregen offertes:Offerte nummer | Merk Paneel | Type Paneel | Aantal | totaal WP | Verw. opbrengst | Omvormer | Type | Prijs | Prijs per Wp |
Offerte 1 | DMEGC | DM430M10RT-54HHB | 16 | 6880 Wp | 5732 kWh | SolarEdge SE 5K | S500B Optimizers | € 6.615,00 | € 1,03 |
Offerte 2 | Ureco | 425Wp Glas/Glas Full Black | 16 | 6800 Wp | 5398 kWh | Enphase Envoy-S | Micro Omvormers | € 9.383,00 | € 1,38 |
Offerte 3 | Longi | LR5-54HTB-435 | 16 | 6960 Wp | 5774 kWh | Solaredge SE 6K | S440 Optimizers | € 8.500,00 | € 1,22 |
Offerte 4 | Jinko | N-Type 54HL4R-B | 16 | 6880 Wp | 5704 kWh | Solaredge SE 6K | S440 Optimizers | € 7.093,67 | € 1,03 |
Op basis van de adviseur (welke langs is geweest) kies ik voor Offerte 1. Maar dit is meer een gevoel bij de man zelf dan een technische keuze. Graag advies of dit de juiste keuze op basis van de geleverde onderdelen.
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..