beelden opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bose
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
Mijn vraag
mijn vrouw is overleden op 4-12-2023 en.zou graag beelden opslaan op pc van hele hd .iemand in de buurt van schilde (antwerpen) die mij hierbij kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
dvr bosch 440-04A050...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..kan maar korte periode op usb stick zetten en ben daar al uren mee bezig .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Gecondoleerd met het verlies van je vrouw. 😔

Misschien kun je een portable harde schijf kopen of lenen, dan kun je meer data per keer overhevelen.
Afhankelijk van de hoeveelheid data kun je een grote (4+TB) externe schijf kopen om alles in 1x over te zetten.

Maar ik hoop dat er een Tweaker in de buurt is die kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Als eerste Gecondoleerd.

Ik hoop inderdaad dat er iemand in de buurt iets kan betekenen voor je.
Als alternatief zou inderdaad een portable of externe harde schijf een optie kunnen zijn.
Om hoeveel data gaat het?

Sterkte.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gecondoleerd met het verlies.

Het klinkt alsof je al weet hoe je beelden via USB kan exporteren. Volgens de producteigenschappen heeft de DVR slechts een schijf van één terabyte maar veel USB sticks hebben een lage schrijfsnelheid.

Wellicht dat het sneller gaat met een externe harde schijf of externe SSD maar de USB poort gaat de bottleneck zijn. Die is slechts USB 2.0. Eender welke externe harde schijf zou snel genoeg moeten zijn maar het zal alsnog een aantal uren duren voor alle beelden. Het kan nog wel zijn dat de USB poort niet genoeg vermogen heeft om een externe harde schijf aan te sturen. In dat geval zou een grote snelle USB stick een optie kunnen zijn.

Verder kan er nog een beperking in de user interface zitten in hoeveel beelden je tegelijk kan exporteren maar de handleiding vermeldt er geen.

[ Voor 36% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-12-2023 10:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergeet niet om de video op te slaan op minimaal twee gegevensdragers. Je wil niet dat je de beelden kwijtraakt door ouderdom van de dragers /defecten.

Gecondoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bose
heb portable harde schijf geprobeerd alsook usb stick van 256 gb erkent alleen usb stick van 2gb
kan ik hd van dvr tijdelijk inbouwen in pc vermoed dat pc het niet zal erkennen
groetjes bose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Als ik het zo lees zal het misschien meer dan 2GB zijn dus als je een oudere USB stick zou kunnen vinden/lenen mocht je er zelf geen hebben kan je het zo overzetten.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cawejM1g2Q0KfkWiRDLk8I-eAVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eTi7gigCp60COrZ4CyN1P61H.png?f=user_large

@bose
Ik denk dat je met een "oude" USB stick al een heel eind bent.

Als je eenmaal de bestanden er vanaf hebt dan zou ik zeker een aantal kopieën maken al dan niet ook in de cloud (Google/MS/Apple etc etc)

[ Voor 55% gewijzigd door Ad de Jong op 15-12-2023 13:08 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vrouw.

Is het een idee om alles tijdelijk even "in de cloud" op te slaan? Dus naar een dropbox, onedrive, googledrive of iets dergelijks.

Mogelijk is dat de snelste klap om ervoor te zorgen dat je in ieder geval een kopie hebt, kun je daarna nog uitvogelen hoe je het op een fysieke schijf kunt bewaren.

Of misschien is de cloud optie sowieso wel prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De schijf uitschroeven zou ik niet doen. Zeker niet zelf.

Ik heb er geen ervaring mee maar lees
Exporteren
U krijgt toegang tot het menu Exporteren door op de toets Export op het frontpaneel of
op de systeembesturingsbalk te drukken. Met dit menu kunnen opgenomen video- en
audiofragmenten worden opgeslagen op een USB-opslagmedium.
Afbeelding 5.10 Menu Exporteren
1. Geef aan dat u naar USB wilt opnemen via het selectievakje Doelapparaat.
2. Selecteer het Kanaal dat u wilt archiveren.
3. Vul een Begintijd en Eindtijd in voor de videofragmenten die u wilt archiveren.
4. Klik op Export om het archief aan te maken.
– Om een USB-schijf te formatteren nadat deze is geplaatst, klikt u op de knop
Formatteren.
Als de totale grootte van de videofragmenten groter is dan de beschikbare ruimte op het
opslagmedium, worden alleen de eerste fragmenten waar nog voldoende ruimte voor is
gearchiveerd.
5. Klik op Bestand om het ‘Logboekbestand met exportgeschiedenis’ op te slaan op het
USB-medium
En zegt zo niets over bestandsformaten. Ik vermoed (...) dat alleen bijvoorbeeld FAT32 wordt ondersteund.

Je zou kunnen kijken of de grote USB-stick wel wordt herkend als je het eerst in Windows formatteert als exFAT: USB stick aansluiten aan PC, verkenner openen, USB stick checken dat er niets staat dat bewaard hoeft te blijven (!), dan rechtermuisknop op de schijfletter van de USB stick (dubbelcheck dat het de stick is!) en dan 'Formatteren' of 'Format'. Bij het scherm dat verschijnt is er een menu waar exFAT is te slecteren, of anders FAT32. Dan OK en de stick wordt geschoond.
Werp stick uit en probeer het in de DVR.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bose
allemaal al geprobeerd dvr zegt apparaat voor export niet gevonden
in cloud opslaan weet ik niet hoe dat moet kan alleen maar exporteren naar usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Is je USB stick wel op de juiste manier geformatteerd?
Je zou daarmee even kunnen spelen.

Een grotere USB stick zal waarschijnlijk niet herkend worden daarvoor het systeem te oud.
Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk maar dan zullen er ongetwijfeld kenners zijn hier die mij verbetren of aanvullen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bose
kan alleen maar formateren naar ntfs en exfat
heb naar exfat geformateert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Dat zal ie inderdaad niet herkennen.
Hoe groot is de usb stick?

Je zou het kunnen proberen om de stick anders eens in partities te verdelen met 1 van maximaal 2 gb.
En die fat32.

[ Voor 4% gewijzigd door Ad de Jong op 15-12-2023 14:30 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Goede kans dat het dan inderdaad nodig is om de partitie te verkleinen naar 32GB. Dat is het maximum dat FAT32 aan kan. En de kans is aanwezig dat de oude DVR alleen FAT32 kan schrijven/lezen. Als je weet hoe een partitie te verwijderen en aanmaken, probeer dan. Houd het bij 1 partitie van 32GB, ga er niet meer op een USB-stick of USB schijf maken: goede kans dat de DVR dat niet snapt.

Als je niet weet hoe partities te maken: makkelijkste is een USB stick van precies 32GB kopen.

En een (video)bestand kan vervolgens maximaal 4GB zijn per stuk. Een goedkope is voor minder dan een tientje te koop. En formatteer die dan met FAT32. Gebruik die dan om bestanden over te halen naar de PC om vanaf daar verder op te slaan op meer stabiele opslag dan een goedkope USB stick. En zoals gezegd: maak dan meteen meer dan 1 kopie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
F_J_K schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:42:
Goede kans dat het dan inderdaad nodig is om de partitie te verkleinen naar 32GB. Dat is het maximum dat FAT32 aan kan. En de kans is aanwezig dat de oude DVR alleen FAT32 kan schrijven/lezen. Als je weet hoe een partitie te verwijderen en aanmaken, probeer dan. Houd het bij 1 partitie van 32GB, ga er niet meer op een USB-stick of USB schijf maken: goede kans dat de DVR dat niet snapt.

Als je niet weet hoe partities te maken: makkelijkste is een USB stick van precies 32GB kopen.

En een (video)bestand kan vervolgens maximaal 4GB zijn per stuk. Een goedkope is voor minder dan een tientje te koop. En formatteer die dan met FAT32. Gebruik die dan om bestanden over te halen naar de PC om vanaf daar verder op te slaan op meer stabiele opslag dan een goedkope USB stick. En zoals gezegd: maak dan meteen meer dan 1 kopie.
Wat ik mij afvraag zou het apparaat wel formaten kunnen herkennen van 32GB?
Vandaar dat ik zat te denken aan een (het liefst) oude stick van max 2GB.
Fat32 kan inderdaad meer aan dan 2GB en max 32GB maar zou die groter ook herkennen.
Er staat mij iets van bij dat je de harde schijf ook niet zomaar kon vervangen voor een grotere mede hierdoor.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Da’s waar. Die van 2GB was er al, toch? Dan is het al een optie om beetje voor beetje te gaan kopiëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bose
had er nog een van 7gb daar lukt het wel mee
kan ongeveer 1 maand opname op dus dat gaat lukken
bedankt allemaal om mee te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
bose schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:50:
had er nog een van 7gb daar lukt het wel mee
kan ongeveer 1 maand opname op dus dat gaat lukken
bedankt allemaal om mee te denken
Fijn te horen, mocht het niet lukken dan niet teveel met de originele bestanden gaan lopen proberen en meteen even laten weten.
Wie weet zijn er hier kenners die hier meer mee kunnen en weten.

En ik zou op safe spelen en meteen als je een opname hebt overgebracht die kopiëren zodat je altijd meerdere backups hebt.

Succes en nogmaals sterkte met alles.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
bose schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:50:
allemaal al geprobeerd dvr zegt apparaat voor export niet gevonden
in cloud opslaan weet ik niet hoe dat moet kan alleen maar exporteren naar usb stick
Wilde gok:
Als er een USB uitgang is, dan mogelijk met een usb kabel direct aan je pc hangen?
Als ik het goed begrijp heeft de dvr een harddisk, misschien dat je pc deze herkent, of dat er drivers te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:50
@bose: gecondoleerd met het verlies van je vrouw.

Ik heb eerder ongeveer hetzelfde gehad met opnamen op een harddisk die in een Digitale Videorecorder zat.
Het bestandssysteem op die harddisk was "EXT3" en je kunt daar gewoon aan als je de harddisk (tijdelijk) in een PC hangt, op die PC het programma "EXT2FSD.exe" installeert en correct gebruikt. Dat programma vind je gratis op internet.

Echter wel een waarschuwing: wees voorzichtig met die opnamen: nu heb je ze nog, als er iets fout gaat heb je niets meer omdat je geen backup hebt.
PC-winkels kunnen daar vaak niets mee, geef je origineel dus ook nooit uit handen!
Pagina: 1