zekering slaat uit bij afwasmachine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• kboogers
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-01-2024
Mijn vraag

bij het aanzetten van het afwasmachine Beko D8879FD 15 jaar oud, slaat de zekering uit.
Als bijlage heb ik een video met het geluid dat je hoort voordat de zekering uitslaat.
Wie kan me zeggen welk onderdeel het is afgaande van het geluid.
En wat moet ik best doen, vervangen....

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door kboogers op 14-12-2023 12:47 ]

Alle reacties

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Ik hoor alleen een relais schakelen of iets dergelijks, het zou ook de pomp kunnen zijn of het verwarmingselement waar sluiting in zit. We kunnen er niet zoveel zinnigs over zeggen, enkel afgaande op het geluid :).

My favorite programming language is solder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
BK >>> HHW

Verder kan de openingspost een stuk uitgebreider.
- welk merk + type
- hoe oud is ie
- etc.

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2023 12:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• kboogers
Heb het merk erbij staan nu, het harde geluid dat je hoort in het begin en op het einde is het indrukken van de aan-uit op de machine. Het is geen relais.

[ Voor 70% gewijzigd door kboogers op 14-12-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
dank ej voor het delen van een geluidsopname. ik ben zelf blind en voor mij zegt dat altidj juist alles.
Het eerste wat gebeurd als je een vaatwasser inschakeld is het afpompen van water, daarna wordt water ingenomen en verwarmd. zonder je video zou ik hebben gezegd verwarmingselement maar het gaat al daarvoor mis dus dat ljikt me nu niet logisch. wat ik nu hoor is overduidelijk een niet draaiende afvoerpomp. hij probeert wel te draaien maar kan dat niet. of hij zit heele rg vast, of hij is doorgebrand. mogeljik allebei aangezien ook je zekering ervan springt. mar je zou nog kunnen proberen hem vrij te krijgen en zien of het dan weer gaat maar ik vrees dat je pompje ter ziele is.
Ik zou proberen dat pompje nog te vervangen, hij si dan wel oud maar als de rest het nog doet is zo'n pompjoe ook geen grote uitgave.
kan je dat onderdeel niet meer krijgen, of ben je het toch zat dan zou ik op bol.com naar een tomado of everglades vaatwasser kijken. die zijn redelijk goedkoop. alleen jij kmt uit belgie of heb ik dat mis? dan heeft everglades niet echt een voordeel want 5 jaar garantie geldt enkel in nederland. beko is niet meer wat het vroeger was helaas dus dat zou ik niet aanraden. je kan nog wel kijken naar sharp,, ook te krijgen op bol.com. sharp wordt gemaakt doro vesel, net als beko uit turkije mara sharp heeft nog wel de ouderwetse degelijkehdi die beko vroeger had.

• kboogers
Bedankt voor je reactie! Laat je weten of dat het probleem is, dacht ook in die richting! Aan geluid kan je veel afleiden :)

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
100% pompje.

Kan wat om heen zitten of vast zitten. Even er uit halen. Heb in hier ook gehad. Er zat een rubbertje omheen.

Zit aan de onderkant. Even de wasmachine op zn zij leggen.

Pompje zal wel te krijgen zijn. Meestal toch wel universeel spul dat gebeuikt word.

Laat maar weten waar we de tikkies naartoe kunnen sturen 😅

[ Voor 10% gewijzigd door Wortel87 op 14-12-2023 19:04 ]

• kboogers

achterkant afgehaald, ik vermoed dat het de driewegklep is.
Suggesties zijn welkom

[ Voor 11% gewijzigd door kboogers op 15-12-2023 10:59 ]

Pagina: 1