Bodemvochtsensor gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag,

Ik heb momenteel 4 (veel te dure) bodemvochtsensoren van Tuya (deze: https://smarthomescene.co...oil-sensor-gxm-01-review/ ).

En ik blijf maar gedoe hebben met de sensoren. Rare waardes, 70% waardes, tempverschillen (ook als ik ze als test in 1 grote emmer heb), blablabla. Dus ik ben daar wel een beetje klaar mee.

Ik ben gewoon op zoek naar bodemvochtsensoren, liefst op zigbee of bijv. bluetooth (heb alle protocollen wel in huis hier), die wél accuraat zijn. Dus bijv. bij 20%, zet ik middels Home Assistant automatisch de druppelslangen aan. En dan zou ik de vochtigheid moeten zien oplopen. Zodra dit dan bijv. de 40% aantikt, gaat de boel weer uit.

Maar dus niet dat ie van 20% ineens naar 90% schiet of wat dan ook.

Ik zag ook al bijv deze; ecowitt wh51. Moet alleen even kijken hoe ik die dan in HA ga krijgen.

Is zoiets dan wat? Of raden jullie wat anders aan? Want ik zie het even niet meer...

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En zoiets als de Xiaomi MiFlora Plant Sensor? Die is er in verschillende varianten.

Wellicht dat dat een optie is?

Mooie Plaatjes   

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:11:
En zoiets als de Xiaomi MiFlora Plant Sensor? Die is er in verschillende varianten.

Wellicht dat dat een optie is?
Vergeten erbij te vermelden, maar het gaat dus om buiten :) en die xiaomi dingen gaan daar niet zo goed op denk ik. Tevens een kleine batterij, dus bij kou zo leeg denk ik?

Professioneel Heftruck Syndroom

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

IP5 rating.
Is dat niet voldoende voor in de tuin buiten?

Ik denk trouwens dat een lithium 2032 knoopcel net goed/slecht buiten werkt als een paar AA/AAA batterijtjes...

[ Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 14-12-2023 12:20 ]

Mooie Plaatjes   

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Je kan ook kijken of met esphome/esp32 je de waardes kan filteren dus per 5 metingen 1 gemiddelde sturen naar HA + je kan ook filteren op pieken/dalen die er teveel vanaf liggen.

misschien heb je hier wat aan ???

Tja vanalles